Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فعال کارگری گفت: آقای عبدالملکی در مصاحبه‌ای درباره وضعیت معیشت کارگران ابراز نگرانی کرده است اما نگرانی، دردی از مزدبگیران درمان نمی‌کند و باید اقدامات لازم انجام شود.

به گزارش ایمنا، ناصر چمنی، درباره وضعیت معیشتی کارگران توضیح داد: وزیر کار در ارتباط با معیشت ابراز نگرانی می‌کند اما من معتقدم ابراز نگرانی تنها برای کسانی است که دغدغه دارند ولی نمی‌توانند کاری انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: آقای عبدالملکی مدعی است که تاکنون مسندی برای مبارزه با فساد نداشته و به همین دلیل از توانایی لازم برای مبارزه با فساد و فقر برخوردار نبوده است، ایشان بر کرسی وزارت کار نشسته و سکاندار این وزارتخانه است پس باید دست به اقدام بزند. ابراز نگرانی هیچ دردی از کارگران درمان نمی‌کند.

این فعال کارگری با اشاره به اینکه عبدالملکی مدیر اجرایی قانون کار است، تصریح کرد: وزیر باید ماده ۴۱ قانون کار را به درستی اجرا کند. آقای عبدالملکی به جای نگرانی هرچه سریع‌تر باید جلسه کمیته مزد شورایعالی کار را برگزار و با نمایندگان کارگران به پای میز مذاکره بنشیند.

رئیس سابق کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران ادامه داد: گروه‌های کارگری، بخش عظیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، وزارت کار، وزارتخانه‌ای مردمی است و به گفته ایشان بیش از ۷۰ درصد مردم با آن سر و کار دارند.

چمنی با بیان اینکه وزیر کار خود را قانون‌مدار خوانده است، توضیح داد: تبصره ۲ ماده ۴۱ باید از سوی وزیر کار مورد توجه قرار گیرد تا دغدغه فعالان کارگری در ارتباط با این موضوع کاهش یابد. در این تبصره آمده است، حداقل مزد بدون آن که مشخصات جسمی و روحی کارگران و ویژگی‌های کار محول شده را مورد توجه قرار دهد باید به اندازه‌ای باشد تا زندگی یک خانواده، که تعداد متوسط آن توسط مراجع رسمی اعلام می‌شود، را تأمین نماید.

منبع: ایلنا

کد خبر 520011

منبع: ایمنا

کلیدواژه: دغدغه وزیر کار مطالبات کارگران جلسه مزد شورایعالی کار وضعیت معیشت کارگران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ابراز نگرانی وزیر کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۰۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشن کارگری شهرداری سمنان با نام «سپاس کارگر»

ایسنا/سمنان همزمان با روز کار و کارگر جشن بزرگ خانواده کارگری شهرداری سمنان با عنوان «سپاس کارگر» با حضور استاندار و جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و ۶۰۰ نفر از کارگران شهرداری سمنان برگزار شد.

در این مراسم، سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان شامگاه ۱۶ اردیبهشت در این آیین با اشاره به فعالیت‌های چشمگیر شهرداری سمنان گفت: خوشبختانه تغییر و تحول در عرصه‌های مختلف شهری و تعامل شهرداری با سایر دستگاه‌ها قابل لمس و مشاهده است.

وی به سفر دولتمردان به سمنان پرداخت و افزود: خوشبختانه مردم متدین استان سمنان با استقبال بی‌نظیر خود از رئیس جمهور باعث ثبت برگ زرین دیگری در این استان شده‌اند.

هاشمی خاطرنشان کرد: آزادسازی کاروانسرا، انتخاب شهر سمنان به عنوان پایتخت کتاب کشور و راه ابریشم، افتتاح پل غیر هم سطح شهرک صنعتی و شهید دانشگر، واگذاری اراضی طرح جوانی جمعیت پیشگام بخشی از مهمترین اقدامات انجام شده طی این ۳ سال اخیر در سمنان بوده است.

استاندار سمنان تصریح کرد: در سطح استان سمنان با محوریت نماینده ولی فقیه در استان و وحدت نیروهای امنیتی شاهد امنیت پایدار هستیم. خراسانیان رییس شورای شهر سمنان نیز در این جشن گفت: کارگران در مجموعه شهرداری، علاوه بر کسب روزی حلال، اهداف مقدسی در راستای خدمات دهی به عموم شهروندان دارند.

وی با اشاره به گرامیداشت مقان کارگر در سراسر جهان افزود: تفاوت نگاه دنیا با ما این است که نگاه دنیا به کارگر، نگاهی ابزاری است. رییس شورای شهر سمنان خاطرنشان کرد: همه اعضای شورای شهر قدردان زحمات کارگران خدوم شهرداری هستند و تلاش می‌شود تا با پیگیری مسائل و مشکلات این عزیزان، پاسخگوی بخشی از مطالبات بحق آنان باشیم.

دکتر حسین موسوی شهردار سمنان و رییس مرکز بین‌المللی پایتخت جاده ابریشم سمنان نیز در این آیین با تاکید بر نقش بی‌بدیل کارگران شهرداری در رشد و توسعه شهر، اظهار کرد: یقینا اگر تلاش و همدلی و همراهی کارگران شهری با مدیریت شهری نبود، امروز شاهد اتمام پروژه‌های نیمه کاره و تغییر در ساختار و سیمای شهر نبودیم.

وی با تقدیر از زحمات خانواده کارگران شهرداری، افزود: تمامی تلاش ما در شهرداری و اولویت ما همواره بر انجام پرداختی های به‌موقع و ایجاد رفاه برای کارگران بوده است و خانواده کارگران اطمینان خاطر داشته باشند که رفع مشکلات و تامین رفاه و آرامش آنان دغدغه همیشگی مدیریت شهری و در اولویت است.

رییس مرکز بین المللی پایتخت جاده ابریشم سمنان با اشاره به عضویت سمنان در مرکز بین المللی راه ابریشم خاطرنشان کرد: قطعا یکی از ارکان موثر و تاثیرگذار در موضوع راه ابریشم، تکیه بر توان کارگران عزیز و خدوم است که انشالله از این ظرفیت استفاده خواهد شد.

به گزارش ایسنا در این آیین، از کارگران نمونه شهرداری سمنان تجلیل شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری جشن کارگری شهرداری سمنان با نام «سپاس کارگر»
  • ویدیو/ از طرح دغدغه‌های کارگران تا دوری از باندهای قدرت و ثروت
  • با تاج جلسه فوری برگزار می کنیم/ مسائل فرهنگی باید دغدغه‌ باشد
  • سورپرایز وزیر کار برای کارگران ؛ افزایش ۲برابری حق مسکن
  • پیشنهاد وزیر کار برای افزایش ۲ برابری حق مسکن کارگران
  • فقدان امنیت شغلی؛ دغدغه اول جامعه کارگری
  • تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران قطعی شد؟
  • جهش تولید با رفع دغدغه معیشت کارگران محقق می‌شود
  • نماینده کارگران: وزیر کار به دنبال کنار گذاشتن تشکل‌های کارگری است
  • نشست هم اندیشی سازمان‌های کارگری و کارفرمایی کهگیلویه و بویراحمد