Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی سلیمانپور با اشاره به اینکه در چهار ماهه امسال پنج مرد و یک زن بر اثر مسمومیت با قرص برنج جان خود را از دست دادند، اظهار کرد: در مدت مشابه سال گذشته دو نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در استان جان خود را از دست دادند.

به گزارش رکنا، وی افزود: تعداد افراد فوت شده بر اثر مسمومیت با قرص برنج در تیر ماه امسال نیز سه نفر بود، درحالی که در تیرماه سال گذشته یک نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج جان خود را از دست داد و خودکشی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خودکشی با قرص برنج

مدیرکل پزشکی قانونی استان با تاکید بر اینکه قرص برنج ترکیب خطرناکی از فسفیدها است که برای جلوگیری از آفت زدگی برنج انبار شده و یا دفع آفات سایر غلات انبار شده و جلوگیری از کپک زدگی آنها استفاده می شود، توضیح داد: بر اثر تماس این ماده با رطوبت، گاز خطرناک فسفین آزاد می شود که علت اصلی سمی بودن این ماده است و هرچه ترکیبات قرص برنج تازه تر باشد گاز بیشتری آزاد می کند و خطرناک تر است.

وی با بیان اینکه تاکنون مکانیسم دقیق بروز اثرات سمی فسفید آلومینیوم در انسان شناخته نشده است، ادامه داد: هیچ پادزهر اختصاصی در درمان مسمومیت حاد با آن وجود ندارد و اقدامات درمانی تنها شامل اقدامات حمایتی ـ علامتی است. از لحاظ زمان بروز علائم و نشانه های بالینی نیز بعد از ۱۵-۱۰ دقیقه از مصرف خوراکی قرص فسفید آلومینیوم، علائم و نشانه های مسمومیت ظاهر می شوند و مرگ در مدت کمتر از ۶ ساعت ممکن است رخ دهد.

سلیمانپور در صورت مسمومیت خوراکی، علائم تحریکی دستگاه گوارش را شامل تهوع، استفراغ و دردهای شکمی دانست و گفت: بیشتر مرگ و میرها در خلال ۱۲ تا ۲۴ ساعت اولیه مسمومیت اتفاق افتاده و معمولاً ناشی از ایست قلبی ـ تنفسی است و مرگ و میر بعد از ۲۴ ساعت اغلب ناشی از نارسایی کبدی و کلیوی است. علائم بالینی در این نوع مسمومیت، ناشی از درگیری سیستم قلبی ـ عروقی، گوارشی، عصبی و ریوی است.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا قرص برنج خودکشی اخبار حوادث خودکشی قرص برنج خودکشی با قرص برنج مسمومیت با قرص برنج سهام عدالت قیمت خودرو کرونا قیمت سحر قریشی لیندا کیانی بازار آزاد ماشین همسرش ستاره عاشقانه فیلم سحر قریشی بازیگر بر اثر مسمومیت با قرص برنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۰۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنج اصفهانی در فهرست استادان نمونه کشوری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ به همت سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، ۶۵ استاد نمونه کشوری امسال معرفی شدند، که در بین آنها سه استاد دانشگاه اصفهان، یک استاد دانشگاه صنعتی اصفهان و یک استاد دانشگاه کاشان حضور دارند.
اعضای هیات علمی نمونه دانشگاه اصفهان علی ربانی استاد گروه علوم اجتماعی دانشکده ادبیات و علوم انسانی، زهره حجتی استاد دانشکده علوم زیستی و فناوری و حسن سبزیان استاد دانشکده شیمی این مرکز علمی هستند.
حسین شریعتمداری، استاد پیشکسوت دانشکده مهندسی کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز به‌عنوان یکی از استادان نمونه کشوری معرفی شده است.
استاد نمونه معرفی شده از دانشگاه کاشان نیز محسن نیازی عضو هیات علمی گروه علوم اجتماعی این دانشگاه است.
بر اساس این لیست استان اصفهان از نظر تعداد استادان منتخب پس از تهران، رتبه دوم را (همراه با آذربایجان شرقی) در اختیار دارد.
تعداد اعضای هیات علمی نمونه کشوری امسال در مقایسه با سال گذشته ۱۰ نفر بیشتر شده است و ۶ استاد نمونه از بانوان هستند.
استادان نمونه کشوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ۳۱ دانشگاه و با توجه به شاخص‌ها و سوابق آموزشی و پژوهشی و در گروه‌های آموزشی علوم پایه، علوم انسانی، فنی و مهندسی، کشاورزی، دامپزشکی و هنر و معماری انتخاب شدند.
اصفهان با حدود ۲۰۰ هزار دانشجو، هفت هزار و ۲۰۲ عضو هیات علمی و ۱۸۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی، دومین استان دانشگاهی کشور است.

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید از حادثه مرگبار مسمومیت الکلی پزشکان در مهمانی | پای ماده‌ی دیگر وسط آمد!
  • جزئیات جدید از حادثه مسمومیت الکلی پزشکان در مهمانی شیراز/ هیچ‌کس به کما نرفته/ مسمومیت با «متانول» نبوده است
  • جزئیات تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده اصفهانی
  • آن چه علم به تازگی درباره قاعدگی زنان کشف کرده است
  • پنج اصفهانی در فهرست استادان نمونه کشوری
  • مراقب «کلاهک‌های مرگ» باشید
  • علائمی که نشان می‌دهد که مشروب تقلبی مصرف کرده‌اید
  • پیکر مطهر شهید اصفهانی بعد از ۴۲ سال شناسایی شد
  • این علائم نشان می‌دهد که مشروب تقلبی مصرف کرده‌اید
  • تماس بیش از ۱۰ هزار اصفهانی با ۱۳۷ در هفته نخست اردیبهشت