Web Analytics Made Easy - Statcounter

انجمن جهانی فولاد در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد تولید فولاد ایران در ۷ ماه نخست ۲۰۲۱ حدود ۱۰ درصد رشد داشته و به ۱۷.۸ میلیون تن رسیده، همچنین ایران در تیرماه ۷۲.۲ درصد تولید فولاد غرب آسیا را در اختیار داشته است.

به گزارش قدس آنلاین، انجمن جهانی فولاد در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد، تولید فولاد ایران در ماه جولای ۲۰۲۱ (تیر ۱۴۰۰) نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ با افزایش ۹ درصدی به ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ میلیون تن رسیده است.

همچنین بر اساس این گزارش، تولید فولاد ایران در ۷ ماه نخست سال جاری میلادی به ۱۷.۸ میلیون تن رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ افزایش ۹.۹ درصدی را نشان می‌دهد.

* ایران همچنان در میان ۱۰ کشور نخست تولیدکننده فولاد جهان

بر اساس این گزارش، ایران در فوریه ۲۰۲۱ (بهمن ۱۳۹۹)، در میان بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد جهان در جایگاه دهم قرار گرفت که از آن ماه تاکنون همین جایگاه را حفظ کرده است. (جزئیات بیشتر)

چین با تولید ۸۶.۸ میلیون تن، هند با ۹.۸ میلیون تن و ژاپن با ۸ میلیون تن در رتبه‌های نخست تا سوم تولید فولاد در جهان قرار دارند.

البته تولید چین نسبت به جولای سال گذشته ۸.۴ درصد کاهش یافته است.

پس از این کشورها، آمریکا با تولید ۷.۵ میلیون تن، روسیه با ۶.۷ میلیون تن، کره جنوبی با ۶.۱ میلیون تن، آلمان با ۳ میلیون تن، ترکیه با ۳.۲ میلیون تن، برزیل با ۳ میلیون تن و ایران با ۲.۶ میلیون تن، جایگاه‌های چهارم تا دهم را به خود اختصاص داده‌اند.

با شروع همه گیری ویروس کرونا در جهان از دسامبر سال ۲۰۱۹، صنایع، کارخانه‌ها و تقریبا تمامی کشورها در تعطیلی فرو رفتند و خسارات اقتصادی بیشماری در جهان به بار آورد، اما پس از گذشت بیش از یک سال از این وضعیت برخی از کشورها در حال بازیابی نسبی خود هستند.

* ایران بیش از ۷۲ درصد فولاد غرب آسیا را تولید می‌کند

همچنین تولید فولاد در غرب آسیا با افزایش ۹.۲ درصدی به ۳.۶ میلیون تن رسیده است که با توجه به تولید ۲.۶ میلیون تنی ایران در این ماه، ۷۲.۲ درصد تولید فولاد غرب آسیا در اختیار ایران است.

بر اساس این گزارش، تولیدی فولاد آمریکا نسبت به ماه جولای سال گذشته میلادی ۳۷.۹ درصد افزایش یافته که بیشترین افزایش در میان در ۱۰ کشور نخست تولیدکننده فولاد در این ماه را به خود اختصاص داده است.

پس از آن تولید فولاد ژاپن و آلمان نسبت به ماه جولای سال گذشته میلادی به ترتیب ۳۲.۵ و ۲۴.۷ درصد افزایش یافته و در جایگاه دوم و سوم افزایش تولید قرار گرفتند.

در این ماه، تمامی ۱۰ کشور نخست تولیدکننده فولاد جهان به جز چین نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ افزایش تولید داشتند. تولید فولاد چین نسبت به جولای سال گذشته ۸.۴ درصد کاهش یافته است.

برزیل با ۱۴.۵ درصد، روسیه با ۱۳.۴ درصد، هند با ۱۳.۳ درصد، کره جنوبی با ۱۰.۸ درصد، ایران با ۹ درصد و ترکیه ۲.۵ درصد و چین با منفی ۸.۴ درصد در جایگاه های بعدی قرار دارند.

از زمان شیوع کرونا در جهان، علی رغم اینکه در دوره‌ای رشد تولید سایر کشورها منفی شد، رشد تولید فولاد ایران مثبت باقی ماند.

ایران در فوریه ۲۰۲۱ (بهمن ۱۳۹۹) با ثبت رشد ۱۱.۵ درصدی تولید، بیشترین رشد را نسبت به فوریه ۲۰۲۰  در میان ده کشور نخست تولیدکننده فولاد به خود اختصاص داد.

همچنین در ماه فوریه ۲۰۲۰ (بهمن ۱۳۹۸) نیز بیشترین افزایش تولید را در میان ده کشور نخست تولیدکننده فولاد جهان به خود اختصاص داده بود.

* افزایش ۳.۳ درصدی تولید فولاد در جهان

بر اساس این گزارش، تولید فولاد جهان در ماه جولای ۲۰۲۱ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳.۳ درصد افزایش یافته است و به ۱۶۱.۷ میلیون تن رسیده است.

تولید فولاد در کشورهای اتحادیه اروپا در ماه جولای با افزایش ۳۰.۳ درصدی به  ۱۳ میلیون تن رسیده است.

کشورهای آسیا و اقیانوسیه در ماه جولای ۲۰۲۱ یعنی تیر ماه امسال ۱۱۶.۴ میلیون تن فولاد تولید کردند که ۲.۵ درصد کمتر شده است.

تولید فولاد کشورهای آمریکای شمالی نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۶ درصد افزایش یافته و به ۱۰.۲ میلیون تن رسیده است.

همچنین تولید فولاد کشورهای مستقل مشترک المنافع در این بازه زمانی با ۱۱.۲ درصد افزایش به ۹.۲ میلیون تن رسیده است.

کشورهای آمریکای جنوبی نیز با ۱۹.۶ درصد بیشتر تولید فولاد در ماه جولای، ۳.۸ میلیون تن تولید داشته‌اند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تولید فولاد ایران خاورمیانه نسبت به مدت مشابه سال میلیون تن رسیده درصد افزایش یافته تولید فولاد ایران بر اساس این گزارش جولای سال گذشته تولید فولاد خود اختصاص ماه جولای ۶ میلیون تن ۸ میلیون تن فولاد جهان غرب آسیا ۳ درصد ۴ درصد ۲ درصد ۹ درصد ۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۱۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی که تریاک ایران، بهترین تریاک جهان بود!

زی‌سان: اولین سفیر آمریکا به ایران که در سال ۱۲۶۱ یعنی در عصر حکمرانی ناصرالدین شاه در کشورمان مستقر شده، در کتاب خاطرات خود در وصف منابع، معادن و بازرگانی ایران تریاک را یکی از مهم‌ترین صادارات ایران به جهان خارج معرفی می‌کند.

به گزارش زی‌سان؛ اس جی دبلیو بنجامین، در کتاب خود تحت عنوان «ایران و ایرانیان عصر ناصرالدین شاه» نقش تریاک در اقتصاد و زندگی مردم ایران را این‌گونه توصیف می‌کند: 

یکی از مهم‌ترین صادرات ایران تریاک است. در گذشته محصول تریاک ایران خیلی بیشتر از حالا بود. ولی در سال‌های اخیر کاهش یافته است. میزان مصرف داخلی تریاک نسبت به مقدار محصول ناچیز است و قسمت عمده آن به خارج صادر می‌گردد. مقدار مرفین تریاک ایران زیادتر از تریاک کشور‌های دیگر است. به همین جهت مرغوب بوده و در کشور‌های خارجی خریدار زیادی دارد و حتی به چین هم صادر می‌شود. 

اخیرا دو عامل موجب تقلیل محصول تریاک ایران شده است عامل اول تقلب در تریاک‌های صادراتی است که بازار آن را کمی راکد کرده و در نتیجه کشاورزان رغبت کمتری به کشت آن نشان می‌دهند. عامل دوم اقدام دولت در جلوگیری از کشت تریاک در پاره‌ای از نقاط است، زیرا کشت تریاک مانع از کشت گندم شده و محصول گندم را کاهش داده است.

قسمت عمده تریاک ایران در ایالات کرمانشاه و اصفهان کشت می‌شود. اصفهان؛ مرکز تجارت تریاک ایران به شمار می‌رود و به علاوه تریاکی که در اطراف اصفهان کشت می‌شود از بهترین انواع تریاک ایران است و مرفین آن به ۱۵ تا ۱۶ درصد می‌رسد که بالاترین حد مرفین در تریاک‌های جهان است. 

در ادوار گذشته تریاک‌های قم، تهران و یزد هم شهرت داشته و مقدار مرفین تریاک قم از اصفهان هم بیشتر بوده است. در اینجا قابل ذکر است که بهترین نوع تریاک هندوستان بیش از ۱۳.۵۷ درصد مرفین ندارد و حال آن که مقدار مرفین تریاک ایران براحتی به ۱۶ درصد می‌رسد و از این نظر به مراتب از تریاک هند و مصر مرغوب‌تر بوده و بازار بهتری دارد.

عیب مهمی که تریاک ایران داشته و به مرغوبیت آن لطمه می‌زند، تقلبی است که در آن می‌کنند و مقداری شن و خاک یا دانه‌های نباتی را داخل شیره تریاک کرده و بعد آنرا بصورت گلوله در می‌آورند. در موقع خرید به این تقلبات نمی‌توان پی برد و شرکت‌های خارجی که بخواهند تریاک ایران را خریداری نمایند، بهتر است طبق یک قرارداد تریاک یک مزرعه با یک ده و یا یک منطقه را پیش خرید کرده و خودشان در جمع آوری شیره خشخاش و تریاک رأسا اقدام نمایند که تریاک خالص به دست آورند.

به طور متوسط هر ساله در حدود دو هزار جعبه تریاک ایران بارزش ۷۳۲ هزار دلار از طریق بندر بوشهر به انگلستان صادر می‌شود؛ البته مقادیری هم به چین و سایر نقاط جهان از طریق بنادر و مرز‌های دیگر فرستاده می‌شود و تردیدی نیست اگر اقدامات تشویقی با تاسیس نمایندگی‌های تجارتی در اصفهان و در نتیجه تسهیلات خرید تریاک از کشاورزان بشود، محصول به مراتب افزایش خواهد یافت و تجار اصفهان آمادگی انقعاد قرارداد‌های چندین ساله و طویل المدت را برای فروش تریاک دارند.

tags # ایران ، قاجار ، تریاک ، ناصرالدین شاه ، اس جی دبلیو بنجامین سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • تولید ورونق اقتصادی دربزرگترین معدن کرومیت خاورمیانه
  • چین صدر جدول نمایشگاه‌ها؛ ۸۵ درصد صادرات ایران برپایه نفت است
  • افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان/ زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • بازارهای نوظهور جهان با سریع‌ترین رشد در دوره ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۹
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۶ ارديبهشت
  • وقتی که تریاک ایران، بهترین تریاک جهان بود!
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: اسرائیل خاورمیانه را دچار بدترین چرخه خشونت کرده است/ تلاش‌ها برای راه حل دو دولتی باید افزایش یابد
  • افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴
  • دبی، میزبان بزرگ‌ترین پروژه‌های خاورمیانه