Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، کیانوش جهانپور در این توییت نوشت: بریتانیا که هیچ، آمریکا رو ملاحظه کنید. تا ماه می‌در حالیکه چین ۴۲ درصد، اروپا۲۸ درصد و روسیه با همان بضاعت محدود خود ۳۷ در صد و اکسن تولیدی خود را صادر کرده، ایالات متحده تا آن زمان تنها ۱ درصد صادرات داشته است.

چین بزرگترین تولید کننده و صادر کننده واکسن کرونا

سخنگوی سازمان غذا و دارو در خصوص تولید بازار جهانی واکسن کرونا گفت: حدود نیمی از کل واکسن تولید شده در جهان در چین تولید شده است و البته در این کشور نیز واکسن سینوفارم، حجم عمده واکسن تولیدی و توزیعی را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر کیانوش جهانپور، با بیان این مطلب، اظهار داشت: در حوزه صادرات واکسن کرونا نیز بیش از نیمی از توزیع فراسرزمینی واکسن کرونا تا امروز را واکسن‌های چینی به خود اختصاص داده اند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت افزود: کل صادرات واکسن آمریکا اندکی افزون‌تر از ۱۱۶ میلیون دُز بوده است. واکسن صادراتی بریتانیا نیز حدود ۷ میلیون دُز بوده است در حالیکه بیش از ۱.۶ میلیارد دُز واکسن از کشور‌های تولید کننده، صادر شده است و سهم آمریکا و بریتانیا جمعا از ۷ درصد کل واکسن‌های صادراتی نیز کمتر بوده چنانکه بسیاری از کشور‌های نزدیک به این دو کشور و شرکای منطقه‌ای آن‌ها از جمله ترکیه و امارات نیز عمده واکسیناسیون عمومی در کشور‌های خود را با واکسن‌های از مبدا چین انجام داده اند.  
وی تاکید کرد: سهم واکسن‌های تولید شده در آمریکا و بریتانیا در واکسیناسیون سایر کشور‌ها ناچیز بوده و به گواهی آمار، حتی کشور‌های همسایه این دو کشور تا مدت‌ها با خلف وعده‌های قبلی مبنی بر تامین واکسن مواجه بوده اند مضافا اینکه در مورد خاص بریتانیا تولید داخلی، تنها بخشی (۵۵ میلیون دُز) از واکسیناسیون در این کشور را رقم زده است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: منع واردات واکسن از دو کشوری که ظالمانه‌ترین تحریم‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله دارو و تجهیزات حفاظتی و پزشکی را پیش از این علیه مردم ایران صورت داده بودند، به نوعی موخر از تحریم‌ها بوده البته به شهادت آمار منتشره بین المللی تا امروز در خوش بینانه‌ترین شرایط، واکسن‌های تولیدی این دو کشور جز در معدود کشور‌های کوچک و وابسته، سهم موثری نداشته است.

دکتر جهانپور یادآور شد: چین با تولید بیش از ۲.۷ میلیارد دُز واکسن و کشور‌های اروپایی با ۱.۱ میلیارد دُز، صدرنشین جدول تولید کنندگان واکسن کرونا هستند. همزمان چین با صادرات نزدیک به ۸۰۰ میلیون دُز واکسن و کشور‌های اروپایی با ۵۴۶ میلیون دُز واکسن صادراتی با فاصله بسیار زیاد از سایر کشور‌های تولید کننده و صادر کننده واکسن کرونا قرار دارند. کل واکسن صادراتی همه کشور‌های تولید کننده کماکان از صادرات واکسن کرونا توسط چین، کمتر بوده است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: جهانپور واکسن کرونا صادرات واکسن تولید کننده واکسن کرونا میلیون د ز د ز واکسن دو کشور کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۱۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۷ درصدی صادرات کالا از گمرک کرمانشاه طی فروردین سال جاری

علی اصغر عباس زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی فروردین ماه سال جاری صادرات کالا از گمرکات استان کرمانشاه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش رشدی ۱۷ درصدی داشت.

وی افزود: در نخستین ماه از سال جاری میزان ۴۹۰ هزار و ۵۷۵ تن کالای صادراتی از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادرات شده است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه ارزش این مقدار کالای صادراتی را در مجموع ۲۳۰ میلیون و ۵۲۰ هزار دلار اعلام کرد.

عباس زاده بیان کرد: این میزان کالای صادراتی از گمرکات این استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش رشدی ۱۷ درصدی و از نظر وزنی کاهش ۶ درصدی داشته است.

وی عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات این استان را میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یک‌بار مصرف و… عنوان کرد.

کد خبر 6098930

دیگر خبرها

  • رفع تعهد ارزی مانع صادرات صنایع کنسرو
  • رشد ۱۷ درصدی صادرات از استان کرمانشاه
  • آغاز مذاکرات صادرات دانش قطعه‌سازی به چهار کشور
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • رشد ۱۷ درصدی صادرات کالا از گمرک کرمانشاه طی فروردین سال جاری
  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار
  • طی یک سال؛ صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید