Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-28@12:49:38 GMT

تفاهم برای همکاری اطفا ی آتش در دریا

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۳۱۱۹۹

تفاهم برای همکاری اطفا ی آتش در دریا

 

به گزارش جام جم آنلاین بوشهر رئیس اداره ایمنی و آتش نشانی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از امضای تفاهمنامه همکاری با سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندر گناوه در زمینه خدمات اطفا حریق و امداد و نجات خبر داد.

​حیدر مجدنیا گفت: تفاهم نامه همکاری میان اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر و سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندر گناوه با محوریت همکاری متقابل و استفاده از ظرفیت ها و تجربیات طرفین در امور آموزشی، پژوهشی، عملیاتی به امضاء رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: این تفاهم نامه جدای آنکه در راستای همکاری و مشارکت به هنگام بروز حادثه و بلایای طبیعی و همکاری در زمینه امداد رسانی و تبادل بهره گیری از ظرفیت های آتش نشانی برای عملیات مهار آتش سوزی و دیگر عملیات ها و برگزاری مانورهای مشترک امداد و نجات در طول سال ایجاد شده است، اما می توان از مهمترین اهدف  آن به بالابردن ضریب ایمنی و حفاظتی شهر و شهروندان بندر گناوه در جهت پیشگیری از حوادث انسانی، صیانت از تجهیزات، دارایی ها، محیط زیست با همکاری و همراهی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر و سازمان ایمنی و آتش نشانی بندر گناوه اشاره نمود. 

 

 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: بوشهر دریانوردی اطفا آتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۱۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها

ایسنا/گیلان رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: آموزش ایمنی و آتش‌نشانی برای تمام مراکز درمانی و بیمارستان‌ها که اعلام آمادگی کنند، برگزار می‌شود.

شهرام مومنی امروز، هفتم اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اعلام آمادگی سازمان آتش نشانی رشت در ارائه آموزش به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، اظهار کرد: آموزش‌ها برای تمام پرسنلی که علاقمند باشند، برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت آشنایی افراد با نکات ایمنی، افزود: حضور در محل کار در کنار رعایت نکات ایمنی، قطعا آسودگی خیال برای پرسنل و مراجعه کنندگان را فراهم می‌کند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی رشت با اشاره آمادگی این سازمان برای آموزش ایمنی و آتش نشانی در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، گفت: تیم عملیاتی آتش نشانان با حضور در مراکز تخصصی نسبت به برگزاری دوره تئوری و عملی  آموزش ایمنی و آتش نشانی می‌پردازند.

مومنی با بیان اینکه حفظ ایمنی در کنار افزایش دانش ایمنی یک اولویت است، تصریح کرد: بسیاری از کارگاه‌های بزرگ، فروشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و غیره در سایه اشتباهات کوچک؛ دستخوش خسارات جبران ناپذیر مالی و گاهی جانی شده‌اند که حفظ ایمنی در محیط کار به همراه افزایش سواد ایمنی کارکنان؛ گام‌های اولیه و یک الویت ویژه است.

وی افزود: روش‌های پیشگیری از آتش‌سوزی، شناخت انواع آتش‌سوزی‌ها، شناخت انواع تجهیزات ایمنی و اطفاء حریق، شناخت انواع کپسول آتش‌نشانی و نحوه صحیح استفاده از خاموش کننده‌های دستی، دروس ارائه شده در این دوره‌های آموزشی خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دریا باید محور توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر قرار گیرد
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • حریق در پشت بام یک منزل مسکونی در مشهد اطفا شد
  • آتش‌سوزی بزرگ در کارخانه مبل شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد
  • بافت تاریخی بندر بوشهر با مشارکت مردم بازآفرینی می‌شود
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • جسد یکی از غرق‌شدگان نازلوچای ارومیه کشف شد
  • آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها
  • نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب زرند