Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@03:42:14 GMT

صدور حکم اعدام برای 25 هزار تروریست در عراق

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۳۱۲۰۶

صدور حکم اعدام برای 25 هزار تروریست در عراق

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دادگستری عراق امروز (دوشنبه، ۶ سپتامبر)، جدیدترین آمار از تروریست‌های زندانی در این کشور را ارائه کرد.

«احمد لعیبی» سخنگوی وزارت دادگستری عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عراق (واع)، تصریح کرد: «تقریبا بیش از ۵۰ هزار تروریست زندانی نزد ما هستند و نیمی از آن‌ها به اعدام محکوم شده‌اند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: «حکم‌های اعدام به دلیل عدم قطعی شدن یا عدم امضای نهایی توسط رئیس‌جمهور، اجرایی نشده است. هر حکمی که به درجه قطعیت برسد و رئیس جمهور آن را امضا کند، اجرایی می‌شود. اما نزدیک به ۹۰ درصد حکم‌ها شامل چنین وضعیتی نیست. 

از زمان اعلام پیروزی عراق بر داعش در سال ۲۰۱۷، دادگاه‌های عراق صدها حکم اعدام علیه عناصر این گروه تروریستی را صادر کردند اما اجرای این احکام تنها در حق شمار اندکی از این تروریست‌ها اجرا شد. زیرا اجرای این حکم نیازمند امضای نهایی رئیس‌جمهور است.

تاکنون حکم اعدام هیچ‌یک از عناصر خارجی داعش در عراق اجرا نشده است و هنوز یازده فرانسوی و بلژیکی در انتظار اجرای حکم اعدام خود هستند.

گفته می‌شود که با وجود پافشاری شمار زیادی از نمایندگان پارلمان عراق بر امضای نهایی حکم اعدام از سوی «برهم صالح» رئیس‌جمهور، وی در امضای حکم اعدام تعلل می‌کنند.

«بدر الزیادی» رئیس فراکسیون سائرون پیشتر گفته بود که برخی فشارهای خارجی مانع اجرای احکام اعدام تروریست‌های خارجی است. اکثر تروریست‌های وابسته به داعش که در کشتار مردم عراق دست داشتند، همگی از اتباع چند کشور حاشیه خلیج فارس و دیگر کشورها هستند.

وی که عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق است، با اشاره به وجود فشارهای خارجی بر صالح به منظور ممانعت از اجرای حکم اعدام تروریست‌های خارجی، از وی خواست تا سریعا حکم اعدام این تروریست‌ها را تأیید کند. زیرا تأخیر در تأیید اجرای حکم اعدام تروریست‌های خارجی، به گروه‌های تروریستی این امید را می‌دهد که بتوانند اهداف تروریستی خود علیه ملت عراق را اجرا کنند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق اعدام تروریست رئیس جمهور تروریست ها حکم اعدام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۱۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ درصد اسناد تک برگی اراضی زراعی استان اردبیل صادر شد

یوسف خدادادی امروز در نشست بررسی آخرین وضعیت حدنگاری در گرمی (مغان) گفت: پارسال به طور میانگین برای ۱۹ درصد اراضی زراعی این شهرستان اسناد رسمی صادر شد که امسال به ۳۰ درصد افزایش یافت و تلاش می‌شود تا پایان سال این رقم به ۴۵ درصد برسد.

معاون دادگستری استان اردبیل با اشاره به اولویت اجرای قانون حدنگاری در دستگاه قضایی و اهتمام به اجرای دقیق و کامل آن، افزود: پیشرفت‌های خوبی در سایه همکاری و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط از جمله در بحث صدور اسناد زراعی انجام شده است.

به گفته او، اجرای قانون حدنگاری و تثبیت مالکیت موجب شفافیت و پیشگیری از بروز فساد و وقوع جرم می‌شود و در کاهش اختلاف‌های ملکی و میزان ورودی پرونده‌ها به محاکم نیز بسیار موثر است؛ از این رو موضوع در شورای حفظ حقوق بیت‌المال تا رسیدن به نتیجه به جد پیگیری می‌شود.

خدادادی اظهار کرد: اراده جدی بین مسئولان شهرستان گرمی برای اجرای کامل قانون حدنگاری وجود دارد که انتظار می‌رود در سایه این اراده و انجام هماهنگی‌های لازم، به هدفگذاری‌های ترسیم شده در راستای صدور اسناد مالکیت اراضی زراعی این شهرستان دست یابیم.

او با بیان اینکه تصمیم‌هایی نیز در مورد بافت‌های مسکونی گرفته شده است، افزود: در همین راستا سه هزار و ۴۰۰ فقره پرونده در حال رسیدگی بوده و هماهنگی لازم برای سرعت‌بخشی به صدور اسناد این زمین‌ها انجام شده است.

معاون دادگستری استان اردبیل بیشترین مشکل در صدور اسناد اراضی زراعی را کمبود نیروی انسانی واحدهای ثبتی و نبود اداره ثبت در بخش انگوت عنوان کرد و ادامه داد: این موضوع در نشست‌های کمیته استانی مطرح می‌شود تا نسبت به برطرف کردن آن اقدام لازم صورت گیرد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • آغاز مرحله چهارم عملیات ضدصهیونیستی نیرو‌های مسلح یمن
  • ارائه خدمات به بیش از ۱۶۰۰ سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • دستور خزاعی برای فیلم‌های خارجی عرضه شده در پلتفرم‌ها
  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته
  • اسناد تک برگی برای اراضی زراعی صادر می شود
  • ۳۰ درصد اسناد تک برگی اراضی زراعی استان اردبیل صادر شد
  • صدور ۳۰ درصد اسناد تک برگی اراضی زراعی استان اردبیل