Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-04-30@09:52:19 GMT

ورزشکاران نابینا نگین درخشان کاروان سردار دل‌ها

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۳۱۴۰۸

ورزشکاران نابینا نگین درخشان کاروان سردار دل‌ها

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به توکیو، بزرگ‌ترین آوردگاه ورزشی معلولان جهان در شهر توکیو به پایان رسید. یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های کمیته ملی پارالمپیک ایران برای ارتقا جایگاه کشورمان در جدول رده‌بندی مدال‌ها تأکید بر کیفی گرایی در اعزام‌ها بود. اعزام‌هایی که اکنون نتیجه آن دورقمی شدن شمار مدال‌های طلا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از فدراسیون‌هایی که سیاست کیفی گرایی را به بهترین شکل ممکن اجرایی کرد فدراسیون ورزش نابینایان و کم بینایان بود. فدراسیون که با وجود کسب بیش از ۱۵ سهمیه پارالمپیکی تنها هشت ورزشکار را راهی سرزمین آفتاب کرد ورزشکارانی که شانس رسیدن به سکو بودند بود. علی پیروج (پرتاب نیزه)، سامان پاکباز (پرتاب دیسک)، مهدی اولاد و نورمحمد آروخی (پرتاب وزنه)، وحید علی نجیمی (دونده) و امیر خسروانی (پرش طول) و وحید نوری و محمدرضا خیرالله زاده (جودوکار) ورزشکاران اعزامی به توکیو هستند.

اما چرا این فدراسیون یکی از موفق‌ترین فدراسیون‌ها در اجرای سیاست کیفی گرایی بود؟ برای پاسخ به این پرسش لازم است به‌صورت آماری نگاهی به عملکرد ورزشکاران اعزامی در بخش نابینایان و کم بینایان داشته باشیم. ورزشکارانی که کار خود را با ۶ مدال به پایان رساندند. ورزشکاران نابینایان ایران در این دوره از بازی‌های پارالمپیک ۴ مدال طلا و ۲ نقره کسب کردند. کسب ۶ مدال در بزرگ‌ترین جشنواره ورزشی معلولان جهان در حالی است که آنان ورزشکاران زیرمجموعه این فدراسیون در پارالمپیک ریو تنها ۲ مدال نقره کسب کرده بودند.

کسب چهار مدال طلای پارالمپیک تاریخ‌سازی ورزشکاران زیرمجموعه این فدراسیون بود. وحید نوری، محمدرضا خیرالله زاده، امیر خسروانی و مهدی اولاد طلاهای ایران را ضرب کردند. علی پیروج و سازمان پاکباز هم به مدال نقره رسیدند؛ به عبارتی از  ۸ ورزشکار نابینای اعزامی به توکیو پنج ورزشکار  صاحب مدال شدند.

همچنین یکی از پرچم‌داران کاروان ایران در این دوره از ورزشکاران نابینا بود. نورمحمد آرخی در کنار زهرا نعمتی پرچم‌دار کاروان دل‌ها در شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک بودند.

ورزشکاران نابینای ایران در ۲ رشته جودو و دوومیدانی اعزام شدند. از مهم‌ترین نکات آماری اعزام این ورزشکاران کسب ۲ مدال طلا در جودو بود. ایران در این دوره تنها ۲ نماینده داشت و رکورد صد درصد مدال طلا را در رشته جودو ثبت کرد.

افتخارآفرینی ورزشکاران نابینا در توکیو نشان از آن دارد که این قشر ظرفیت زیادی برای افتخارآفرینی در بالاترین سطح ورزشی را دارند و توجه ویژه به آنان می‌تواند جایگاه ایران را در سطح پارالمپیک و بازی‌های پاراآسیایی ارتقا دهد.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: کمیته ملی پارالمپیک وحید نوری پارالمپیک توکیو کمیته ملی پارالمپیک محمدرضا مظلومی وحید نوری مدال طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۱۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجدید انتخابات جنجالی در فدراسیون دوومیدانی

به گزارش "ورزش سه"، در روزهای اخیر و بعد از برگزاری جلسه اولیه کمیسیون ورزشکاران فدراسیون دوومیدانی، اعتراض‌هایی به نحوه انتخاب رئیس و دبیر کمیسیون مطرح شد. 

حسین رسولی، قهرمان بازی‌های آسیایی مدعی شد که در انتخابات این کمیسیون تخلف صورت گرفته است: "طبق آیین‌نامه باید همه اعضای کمیسیون حضور فیزیکی داشته باشند و به‌صورت آنلاین نمی‌توانند رای بدهند اما آقای کیوان قنبرزاده و فرزانه فصیحی به‌صورت آنلاین رای دادند و یکی از بزرگترین تخلفات هم این بود که آقای تفتیان تماس گرفتند و رای آقای قنبرزاده را گرفتند."

در پی این اعتراض امروز پژمان معتمدی، سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی اشاره کرد که این انتخابات تکرار خواهد شد: "ما هر چیزی که وزارت برای ما ابلاغ کند مبنی بر لغو یا تأیید، انجام می‌دهیم. شکل برگزاری کمیسیون مشکل نداشته است، اما دو نفر در جلسه به‌صورت آنلاین حضور داشتند و نماینده وزارت هم گفت که ایرادی ندارد آنها رأی بدهند. در آیین‌نامه آمده است که جلسه با دو سوم اعضا تشکیل شود که این اتفاق رخ داده. رأی‌گیری هم دو بار انجام شد که تکرار این رأی‌گیری به دلیل ناآگاهی ورزشکاران بوده است. به هر حال تصمیم بر آن شده است که انتخابات کمیسیون ورزشکاران برای انتخاب نفرات حاضر در مجمع، مجدداً انجام شود."

از آنجایی که انتخابات فدراسیون دوومیدانی به زودی برگزار می‌شود، انتخاب اعضای کمیسیون ورزشکاران از حساسیت بالایی برخوردار خواهد بود و باید در جلسه بعدی ورزشکارانی که می‌توانند در انتخابات حاضر باشند نیز معرفی شوند.

دیگر خبرها

  • اعزام ۱۰ تیم ورزش نابینایان البرز به مسابقات قهرمانی کشور
  • هاشمی: درباره اسم و شعار کاروان هفته آینده تصمیم می‌گیریم/ بودجه کمیته المپیک در پایان اسفند ابلاغ نشد+ فیلم
  • استقبال خانواده از سرمربی قهرمان آسیا با پرچم متبرک
  • با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد
  • تجدید انتخابات جنجالی در فدراسیون دوومیدانی
  • معتمدی: انتخابات کاملاً بی‌طرف را در دوومیدانی برگزار می‌کنیم
  • رؤسای کمیسیون‌های داوران، مربیان و ورزشکاران تنیس مشخص شدند
  • معتمدی: در انتخابات دوومیدانی بی‌طرف هستیم
  • معتمدی: رکورد المپیک برای دوومیدانی ایران دست نیافتنی است
  • ورزشکاران پاراکانو در قهرمانی جهان مشخص شدند