Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیک پنجم کرونا در حال طی شدن و آمار بستری‌های کل کشور نزولی است. با این وجود در استان تهران و برخی دیگر از استان‌های کشور، شاهد افزایش موارد ابتلا و بستری بر اثر کرونا هستیم.

به گزارش مشرق، هرچند آمارهای کرونا از نزولی شدن تعداد مبتلایان در چند روز اخیر حکایت دارند اما هنوز پیک پنجم کرونا را در کشور پشت سر نگذاشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر ۲۴۶ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۴۴ شهر در وضعیت نارنجی و ۵۸ شهر در وضعیت زرد قرار دارند و هیچ‌یک از شهرهای ایران رنگ آبی ندارد.

از سیزدهم شهریورماه، شهرستان‌های ورزقان(آذربایجان شرقی)، ملکشاهی، هلیلان(ایلام) ، ماه نشان(زنجان)، آرادان(سمنان)، بانه و دیواندره(کردستان)، سیرجان و قلعه گنج(کرمان)، روانسر و قصر شیرین(کرمانشاه)، دلیجان و کمیجان(مرکزی) دارای وضعیت قرمز شده‌اند.

روند بستری بیماران مبتلا به کرونا در ۳۰ روز اخیر به تفکیک استان‌های کشور در تصویر زیر آمده است.

همان طور که در تصویر مشاهده می‌شود آمار بستری در کل کشور روند نزولی دارد. با این وجود برخی استان‌ها مانند مرکزی، آذربایجان شرقی و غربی، کرمانشاه و کردستان، دارای وضعیت ناپایدار و بعضاً صعودی در تعداد بستری‌های کرونایی هستند.

طبق این نمودارها، آمار بستری در استان سیستان و بلوچستان روند نزولی دارد که این امر می‌تواند ناشی از واکسیناسیون گسترده در این استان باشد.

واکسن نزده‌ها، مستعد بستری بر اثر کرونا 

طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، در صورت ابتلا به کرونا، واکسینه نشده‌ها، ۱۷ برابر بیشتر از افراد واکسینه شده، کارشان به بستری بیمارستانی می‌کشد.

آمار فوتی‌های مبتلا به کرونا در کشور نیز در نوسان است و به گفته وزیر بهداشت، علت افزایش آمار فوتی‌های کرونا در روزهای اخیر، تعداد بالای بیماران در دو هفته اخیر است.

در هفته دوم شهریورماه نسبت به هفته ماقبل، شاهد کاهش ۹.۳ درصدی در تعداد بیماران سرپایی کرونامثبت، کاهش ۶.۵ درصدی بستری و کاهش ۴.۷ درصدی در تعداد بیماران فوت شده براثر کرونا بوده‌ایم.

با این وجود در این بازه زمانی در استان تهران، روند کرونا نسبت به هفته ماقبل، صعودی بوده است. در پایتخت، در هفته دوم شهریورماه شاهد افزایش ۱۵ درصدی در تعداد بیماران سرپایی کرونامثبت، افزایش ۲.۳ درصدی در بستری‌ها و افزایش سه درصدی بیماران فوت شده در تهران بوده‌ایم؛ البته میزان بروز موارد بستری و فوت از میزان متوسط کشوری پایین‌تر است.

آمار واکسیناسیون کرونا در ایران

تاکنون ۱۹ میلیون و ۴۶۷ هزار و ۸۵۸ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۹ میلیون و ۶۸۴ هزار و ۶۶۹ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۲۹ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۲۷ دوز رسید.

اگرچه در روزهای اخیر موجودی واکسن برخی مراکز رو به اتمام بوده اما به نظر می‌رسد در دو روز گذشته این مشکل تا حدی برطرف شده است.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان بهداشت و درمان وزارت بهداشت واکسن کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۱۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل گمرکات استان، در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: در این مدت ۱۴۲ هزار تُن کالا از گمرکات خراسان جنوبی به ارزش ۴۳ میلیون دلار به خارج از کشور صادر شده است.

کوهگرد افزود: صادرات قطعی کالا‌های تولیدی صادراتی استان به ارزش ۱۱ میلیون دلار به وزن ۷۱ هزار تن بوده که در مقایسه با پارسال ۱۸ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: کالا‌های تولیدی استان در این مدت به کشور‌های عراق، ارمنستان، پاکستان، قزاقستان، ترکمنستان و افغانستان صادر شده است.

مدیر کل گمرکات استان افزود: سیمان، روغن سوخت تقطیری، صیفی جات، کاشی و سرامیک، مصنوعات پلاستیکی و نمک خوراکی از جمله کالا‌های صادراتی از گمرک خراسان جنوبی در این مدت بوده است.

کوهگرد به مجموع کالا‌های اظهار شده در سایر گمرکات کشور، خروجی از گمرک ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه‌های مرزی استان در این مدت مدت اشاره کرد و گفت: در این مدت ۷۱ هزار تُن کالا به ارزش ۳۲ میلیون دلار کالا‌های تولیدی دیگر استان‌های کشور از طریق گمرکات استان صادر شده است.

کوهگرد گفت: این صادرات به لحاظ ارزشی ۸۸ درصد افزایش داشته است.

وی شیشه، اوره پریل، کاشی و سرامیک، ظروف شیشه‌ای، شمش آهن و سایر کالا‌ها را از اجمله این کالا برشمرد.

دیگر خبرها

  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌های سمی؛ ۱۴نفر بستری شدند
  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری
  • پلیس راهور: مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات پایتخت هستند
  • وقوع ۵۹ درصد تصادفات تهران در بزرگراه ها/ مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی