Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت بهداشت تایلند می‌گوید که شیوه ترکیب تزریق واکسن کرونای شرکت چینی سینوواک و تزریق بعدی واکسن کرونای شرکت انگلیسی آسترازنکا باعث تقویت موفقیت‌آمیز ایمنی در افراد شده است.

به گزارش برنا و به نقل از رویترز تایلند در ماه ژوئیه (تیر) به نخستین کشوری در جهان بدل شد که در مواجهه به اوج‌گیری شیوع کووید-۱۹ و برای حل کمبود عرضه واکسن، یک دوز از یک واکسن چینی کرونا را یک دوز  واکسن ساخت کشورهای غربی ترکیب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوپاکیت سیریلاک، مقام ارشد بهداشتی تایلند گفت: «این فرمول ترکیبی واکسن‌ها در بیش از ۱.۵ میلیون نفر به کار رفته و بی‌خطر بوده است.»

او گفت تایلند که اکنون به طور محلی واکسن آسترازنکا را تولید می‌کند، دیگر از دو دوز واکسن شرکت چینی سینوواک برای ایمن‌سازی افراد استفاده نمی‌کند.

فقط ۱۳ درصد جمعیت بیش از ۶۶ میلیونی تایلند به طور کامل واکسینه شده‌اند.

اکثریت موارد ۱.۲ میلیون عفونت کرونا و ۱۲۱۰۳ مورد مرگ ناشی از آن در تایلند پس از ماه آوریل (فروردین) رخ داده است و ناشی از انتشار سویه‌های بسیار واگیر آلفا و دلتای کرونا بوده است.

وزارت بهداشت تایلند گفت ترکیب واکسن‌های سینوواک و آسترازنکا باعث بالا بردن ایمنی تا حد ایمنی تزریق دو دوز واکسن آسترازنکا شده است و از طرف دیگر با این روش فاصله میان دوز واکسن هم کوتاهتر شده است.

کیاتفوم ونگراجیت، معاون وزیر «دائمی» بهداشت عمومی تایلند گفت این ترکیب دو واکسن چینی و انگلیسی برای اغلب موارد واکسیناسیون در تایلند به کار گرفته شده است.

آنوتین چارنویراکول، وزیر بهداشت تایلند نیز اعلام کرد برای سه میلیون نفری در این کشور که دو دوز واکسن چینی سینوواک دریافت کرده‌اند، تزریق دوزهای سوم یادآور از نوع متفاوت واکسن احتمالا از این ماه شروع خواهد شد.

گزارش‌ها درباره کاهش اثربخشی واکسن چینی سینوواک که از نوع واکسن حاوی ویروس غیرفعال‌شده است، در برابر سویه‌ی بسیار واگیر دلتای کرونا باعث نگرانی در برخی از کشورها شده است.

در اوائل این هفته در جریان مباحثه‌ای درباره بحران کرونا در تایلند در پارلمان این کشور، وزیر بهداشت از قانونگذاران خواست از واکسن سینوواک انتقاد نکنند تا اعتماد مردم به آن سلب نشود و روابط این کشور با چین آسیب نبیند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا تایلند جهان کشورهای غربی مرگ معاون وزیر واکسیناسیون وزیر بهداشت ویروس چین واکسن کرونا چینی سینوواک واکسن چینی دوز واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۱۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام تیم قهرمان یورو 2024 می شود؟ نتیجه 10 هزار شبیه سازی با کامپیوتر!

یک یوتوبر انگلیسی با استفاده از کامپیوتر، 10 هزار بار یورو 2024 را شبیه سازی کرد و احتمال قهرمانی هر تیم را استخراج کرد. 

طرفداری | جیمز آلکوت (یک یوتیوبر انگلیسی)، مراحل مختلف جام ملت های اروپا 2024 را 10000 بار شبیه سازی کرده است. 24 تیم ملی برتر اروپا در ابتدای ماه ژوئن به آلمان می روند تا برای کسب عنوان قهرمانی اروپا بجنگند. این شبیه ساز بر این باور است که کریستیانو رونالدو به احتمال زیاد به همراه کشورش پرتغال، دومین افتخار بزرگ خود را به دست خواهد آورد.

بر این اساس، کشورهای انگلیس، پرتغال و فرانسه سه مدعی اصلی برای کسب عنوان قهرمانی هستند و شبیه‌ساز ساخته شده توسط آلکوت بیشترین شانس قهرمانی را برای پرتغال قائل شده است. انگلیس، فرانسه و اسپانیا هم در رده های بعدی قرار دارند. 

نتیجه 10 هزار شبیه سازی

 

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • واکنش رئیس کمیته بین المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • واکنش رئیس کمیته بین‌المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • کدام تیم قهرمان یورو 2024 می شود؟ نتیجه 10 هزار شبیه سازی با کامپیوتر!
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند