Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور جهانی ـ فیلم سینمایی «امتحان» به کارگردانی شوکت امین کورکی در بخش «رقابتی اصلی» نوزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «تیرانا» در کشور آلبانی پذیرفته شد. فیلمنامه نویس مشترک، مدیر فیلمبرداری، صدابردار، تدوینگر و طراح صحنه فیلم از عوامل سینمای ایران بوده‌اند

فیلم سینمایی «ئه‌زموون» (امتحان) The Exam به کارگردانی شوکت امین کورکی، به تهیه کنندگی ممد اکتاش، به نویسندگی مشترک شوکت امین کورکی و محمدرضا گوهری فیلمنامه‌نویس سرشناس ایرانی و محصول مشترک اقلیم کردستان عراق و کشورهای آلمان و قطر؛ در دومین حضور بین‌المللی خود، در بخش «رقابتی اصلی» نوزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «تیرانا» Tirana در شهر تیرانا در کشور آلبانی به نمایش در می‌آید و برای تصاحب جایزه «جغد طلایی» Golden Owl این رویداد معتبر سینمایی مورد تأیید آکادمی اسکار Oscar® qualifying، با 6 فیلم سینمایی دیگر از کشورهای مختلف جهان به رقابت می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جشنواره بین‌المللی فیلم «تیرانا» TIFF به عنوان مهمترین و بزرگترین رویداد سینمایی منطقه بالکان، با هدف ایجاد مرکز مهم فرهنگی و سینمای مستقل، ایجاد فضایی دوستانه برای هنرمندان سینما و علاقمندان به سینما در اروپا و سراسر جهان و همچنین گردهم‌آیی عاشقان و دانشجویان هنر سینما تأسیس شده است.

فیلم سینمایی «ئه‌زموون» محصول کمپانی «میتوس فیلم» برلین و کمپانی «مستی فیلم» سلیمانیه که با حمایت وزارت روشنبیری (فرهنگ و هنر) و جوانان حکومت اقلیم کردستان تولید شده است، توسط کمپانی آلمانی «آرت هود» ArtHood در سطح جهان پخش بین‌المللی می‌شود.

نوزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «تیرانا» با شعار «متفاوت فکر کنید، یکسان تماشا کنید» در چندین بخش رقابتی از جمله؛ بخش «فیلم‌های بلند سینمایی»، بخش «فیلم‌های اول بلند سینمایی» EYE on TIFF، بخش «فیلم‌های کوتاه داستانی و انیمیشنی» (فلیم‌های برگزیده به جوایز اسکار راه پیدا می‌کنند) Oscar® qualifying، بخش «فیلم‌های مستند»، بخش «هنر و تجربه»، بخش «فیلم‌های بالکان» و بخش «فیلم‌هایی که به زبان آلبانیایی ساخته شده‌اند» و همچنین بخش غیررقابتی، از جمله؛ بخش «تمرکز»، بخش «نمایش ویژه»، بخش «پانوراما» شامل؛ نمایش «فیلم‌های کودکان»، «نسل‌ها»، «دنیای جدید»، «سلیقه‌های متفاوت» و چندین بخش دیگر از روزهای 2 تا 8 مهر ماه امسال (24 تا 30 سپتامبر 2021) در شهر تیرانا پایتخت کشور آلبانی برگزار می‌شود.

عوامل فيلم سينمايى «ئه‌زموون» (امتحان) عبارتند از:

كارگردان: شوکت امین کورکی، نویسندگان فیلمنامه: شوکت امین کورکی و محمدرضا گوهری، تولید مشترک: فوئاد جلال، تهیه‌کننده اجرایی: لیا دریسچر Lea Drescher، مدیر فیلمبرداری: ادیب سبحانی، مدیر تولید: عادل عبدالرحمان، تدوین: ابراهیم سعیدی، موسیقی: محمود برازی، طراح صحنه: جلال ساعدپناه، مدیر صحنه: به‌کر فه‌ره‌ج، صدابردار: شهرام احمدیان، صداگذار: چاگلر یشیلای Çağlar Yeşilay، گریم: کارینا افدوکیموا Karina Evdokimova، طراح لباس: کاتارینا نسترووا Katharina Nesterowa، دستیار کارگردان: اویستا قادر، منشی صحنه: سروه علی‌ویسی، فیلمبردار پشت صحنه: لیزا گول Lise Goll، نور: مصطفی صادقی، دستیار مدیر فیلمبرداری: هادی منوچهرپناه، دستیار صدابردار: هیوا شه‌و، دستیار دوربین: به‌لین زنگنه، آرمان سیدی، ژی کامیل، هیمن دریا، سرپرست مرحله بعد از فیلمبرداری Post-Production: سینان یوسف اُغلو Sinan Yusufoğlu، دکور: صلاح ساعدپناه، مشاور آموزش و پرورش: مریوان عمر، دستیار تولید: وارمان سعید، طارق توفیق قادر، مهربان عبدالله، مشاور رسانه‌ای: منصور جهانی و منوچهر جهانی، تهیه‌کننده: ممد اکتاش، محصول سال 2021.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: جشنواره بین المللی فیلم شوکت امین کورکی فیلم سینمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۱۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال ۱۵۰۰ اثر به جشنواره روستایی رضوی

معاون ترویج و جریان سازی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) از ارسال یک‌هزار ۵۰۰ اثر به جشنواره ملی روستایی و عشایری آسمان هشتم در استان بوشهر خبر داد. - اخبار استانها -

سعید زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهربا اشاره به برگزاری بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) این جشنواره را راستای اشاعه فرهنگ رضوی دانست و اظهار داشت: این جشنواره در بخش‌های مختلف با 7 عنوان برگزار می‌شود که بخش چاووش‌خوانی و منقبت‌خوانی، پرده‌خوانی و نقالی، عکس روستایی در استان بوشهر برگزار می‌شود.

وی مراسم اختتامیه ششمین دوره جشنواره ملی روستایی و عشایری آسمان هشتم در روستای سر کره دشتستان را 13 اردیبهشت اعلام و بیان کرد: در این بخش یک‌هزار و 500 اثر ارسال شده که یک‌هزار و 467 اثر به بخش عکس روستایی، 55 اثر به گروه سرود روستایی، 30 اثر به بخش گروه نمایشی و 31 نفر هم در بخش نقالی و چاووشی‌خوانی حضور دارند.

معاون ترویج و جریان‌سازی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) یکی از ویژگی این جشنواره را میزبانی مردم روستای سر کره دشتستان از مهمانان دانست و اضافه کرد: مردم منازل روستایی خود را در اختیار شرکت‌کنندگان در ششمین دوره جشنواره ملی روستایی و عشایری آسمان هشتم در روستای سر کره دشتستان قرار داده‌اند و روستاییان در بخش اسکان، ایاب و ذهاب، پذیرایی سه وعده صبحانه، نهار و شام از شرکت‌کنندگان این جشنواره استقبال می‌کنند.

زمانی با اشاره به اینکه در مراسم اختتامیه ششمین دوره جشنواره ملی روستایی و عشایری آسمان هشتم در روستای سر کره دشتستان مسئولان کشوری و استان بوشهر حضور دارند، گفت: آثار شرکت‌کنندگان این بخش از 13 استان است که تا روز جمعه ادامه دارد. در پایان این جشنواره نمایشگاه عکس آثار هنرمندان روستایی با 65 اثر در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

معاون ترویج و جریان‌سازی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) اضافه کرد: در بخش شعر جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) در 4 زبان فارسی، ترکی، عربی و کودک و نوجوان اجرا می‌شود.

زمانی با اشاره به بخش روستایی این جشنواره خاطرنشان کرد: در بخش عکس روستایی در 2 بخش آزاد و عکاسان حرفه‌ای یک‌هزار و 467 اثر با دوربین و موبایل به دبیرخانه ارسال شد.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • فعالیت گروه جهادی منجی در امین شهر
  • نوزدهمین آزمون اعطای مدرک به حفاظ قرآن در بوشهر برگزار شد
  • چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم پکن
  • «هفت» از امشب روی آنتن می رود /موضوع سینمای‌ جنایی
  • «هفت» از امشب راهی آنتن تلویزیون می‌شود + ساعت پخش
  • نماینده کارگران: وزیر کار به دنبال کنار گذاشتن تشکل‌های کارگری است
  • ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به جشنواره روستایی رضوی
  • انتشار نخستین تصویر از فیلم جدید «کاپولا»
  • خوزستان میزبان ‌جشنواره‌ هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان