Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار تهران از تشکیل قرارگاه شدت بخشی به امر واکسیناسیون با فرماندهی علیرضا زالی جهت دو شیفته شدن مراکز واکسیناسیون و افزایش تزریق واکسن روزانه در تهران به حدود ۳۰۰ دز خبر داد.

به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان تهران، گفت: گزارشاتی که در جلسه امروز در ارتباط با کارگروه های آموزش اطلاع رسانی، واکسیناسیون و تقویت درمان سرپایی ارائه شد نشان داد که در روندی قرار گرفتیم که از شرایطی که در گذشته با آن مواجه بوده ایم عبور کرده ایم به شکلی که بیماران سرپایی ۹ درصد و بستری ها نسبت به هفته گذشته در استان تهران ۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: البته هنوز آمار فوتی ها بالاست که امیدواریم در روزهای آینده شاهد کاهش آمار فوتی ها نیز باشیم. قطعا در این مسیر اقداماتی که در حوزه معاونت درمان دانشگاه های علوم پزشکی و همچنین اقداماتی که توسط نیروی انتظامی انجام شده است بسیار سخت بوده اما نتایج خوبی را به همراه داشته، بی تردید ۶۴ درصد رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در استانی همچون تهران با تراکم جمعیت بالایی که دارد نیازمند اقدامات بسیاری بوده اما خوشبختانه رعایت پروتکل ها نسبت به میانگین کشوری بسیار بالاتر است که دقت و مراقبت مسئولین در صف را نشان می دهد.

کاهش بستری های استان تهران به ۷۹۰۰ بیمار 

وی ادامه داد: خوشبختانه در این مدت مشاهده نشد که بیماری پشت در بیمارستان بماند. با توجه به کاهش بستری ها ۷۹۰۰ بیمار بستری در حال حاضر در استان تهران وجود دارد که نسبت به هفته گذشته ۲۰۰۰ نفر کاهش پیدا کرده است.

سامانه های حمل و نقل درون و برون شهری، پاساژها، بانک ها و پیشخوان ها دارای پایین ترین میزان رعایت پروتکل ها

وی تاکید کرد: در حوزه صیانت از سلامت شهروندان متاسفانه هنوز دستگاه هایی همچون سامانه های حمل و نقل درون و برون شهری، پاساژها، بانک ها و پیشخوان ها پایین ترین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی را به خود اختصاص داده اند که این موضوع باعث شده در مجموعه رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح استان کاهش پیدا کند.

وی گفت: بی تردید تمامی دستگاه ها موظف به رعایت پروتکل ها هستند و در این زمینه دستورالعملی تهیه شده که نظارت ها به صورت دقیق اجرایی شود و قطعا با دستگاه هایی که میزان رعایت پروتکل ها در آنها کم است پس از تذکر اگر رعایت نکنند با هدف صیانت از سلامت شهروندان با آنها برخورد قضایی انجام خواهد شد.

پاساژها شیفت بندی می‌شوند

وی تصریح کرد: برای پاساژها باید تمهیداتی اندیشیده شود که مغازه های درون پاساژ به صورت شیفت بندی کار کنند و به این ترتیب هم کسب و کار وجود داشته باشد و توامان رعایت پروتکل های بهداشتی نیز انجام شود.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه تا عصر دیروز پنج میلیون و ۱۱۶ هزار و ۷۱۹ دز واکسن در استان تهران تزریق شده است، گفت: در خصوص میانگین جمعیت استان ۳۶ درصد و در خصوص جمعیت هدف بیش از ۴۷ درصد واکسن نسبت به میانگین کشوری تزریق شده است. خوشبختانه حجم واردات واکسن افزایش چشمگیری داشته به شکلی که به صورت یک روز در میان حدود پنج میلیون دز واکسن وارد کشور می شود. لذا می طلبد نگاه ویژه تر و کاربردی تری برای تزریق واکسن ها داشته باشیم. اگر مدارس بازگشایی شان به تاخیر انداخته شده به این دلیل بوده که با توجه به واکسن های ورودی هر کس که بچه مدرسه ای دارد دز اول و دوم واکسن را دریافت کرده باشد که امیدواریم ظرف ۴۰ یا ۵۰ روز آینده این کار انجام شود.

محسنی بندپی از تشکیل قرارگاه شدت بخشی به امر واکسیناسیون با فرماندهی علیرضا زالی خبر داد و افزود: در راستای سرعت بخشیدن به واکسیناسیون از تمامی ظرفیت دستگاه های مختلف استفاده خواهد شد. اعلام شده هر استانی هر میزان ظرفیت تزریق واکسن داشته باشد واکسن در اختیارش گذاشته خواهد شد. در همین راستا مراکز ۱۳۵ گانه تزریق واکسن در تهران از روز چهارشنبه به صورت دو شیفت کار خواهند کرد و برای تامین نیروی انسانی این مراکز ۲۱۵۰ نفر نیروی بسیج، ۶۵۰ نفر داوطلب هلال احمر و ۳۰۰ نفر توسط مدیریت بحران شهرداری تهران تامین خواهند شد.

 اعلام آمادگی پلیس برای تامین امنیت انتقال واکسن ها

استاندار تهران در خصوص تامین امنیت انتقال واکسن ها و وجود مواردی از سرقت واکسن ها نیز گفت: نیروی انتظامی اعلام آمادگی کرده است که برای انتقال واکسن ها به هر یک از مراکز تجمیعی اسکورت لازم را قرار خواهد داد و در مورد سرقت واکسن نیز یکی دو مورد کوچک خیلی زود شناسایی و برخورد لازم انجام شد. امیدواریم با تصمیمات اتخاذ شده حداکثر از روز پنجشنبه در استان تهران بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ دز واکسن به صورت روزانه تزریق شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: همه باهم علیه کرونا کرونا در ایران استانداري تهران رعایت پروتکل های بهداشتی انتقال واکسن ها رعایت پروتکل ها استان تهران تزریق واکسن دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۱۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب دوربین‌های هوشمند پلیس در ورزشگاه‌ها برای تامین امنیت

فرمانده تیپ ویژه تهران بزرگ با تاکید بر اینکه به‌روزرسانی سیستم‌های نظارتی و زیرساخت‌های موجود در استادیوم‌های ورزشی یک امر مهم و حیاتی در برقراری و تامین امنیت در ورزشگاه های کشور است، گفت: نصب دوربین‌های هوشمند توسط پلیس در ورزشگاه‌ها کمک شایانی در رسیدن به این هدف مهم می‌کند.

به گزارش ایسنا، سردار احمد نورعلی در دیدار با محسن مزجی، رئیس حراست کل وزارت ورزش و جوانان با تقدیر از همکاری نزدیک کارکنان این وزارت با کارکنان تیپ ویژه تهران در برقراری نظم و امنیت مسابقات ورزشی در استان تهران اظهارکرد: همکاری و همیاری سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مختلف در طول برگزاری مسابقات ورزشی در طول سال باعث ایجاد محیطی امن و عاری از هرگونه تنش بر روی سکوها برای شهروندان عزیز تهرانی شده و پلیس نیز تمام توان و همکاری خود را برای دستیابی به این امر مهم انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه برقرای امنیت و آرامش بر روی سکوهای ورزشگاه‌ها یک کار بسیار تخصصی است افزود: امروزه با پیشرفت علم و فناوری، پلیس نیز در مسیر هوشمندسازی قرار گرفته و در اکثر نقاط نظارت‌های خود را هوشمندانه و سیستمی کرده است که این خود باعث سهولت در رفت و آمد و رضایت کامل شهروندان شده است و از طرفی نیز کیفیت کار پلیس را نیز ارتقاء بخشیده است.

فرمانده تیپ ویژه تهران بزرگ ادامه داد: به روزرسانی سیستم‌های نظارتی و زیرساخت‌های موجود در استادیوم‌های ورزشی یک امر مهم و حیاتی در برقراری و تامین امنیت در ورزشگاه‌های کشور بوده و نصب دوربین‌های هوشمند توسط پلیس در ورزشگاه‌ها  کمک شایانی در رسیدن به این هدف مهم می‌کند.

نورعلی صبر و بردباری نیروهای پلیس و دستگاه های اجرایی و نظارتی را در برقراری امنیت در ورزشگاه ها بسیار مهم دانست و تصریح کرد: ورزشگاه بزرگ آزادی با شرایط خاص خود و مسابقات پر تماشاگر خود در طول سال نیازمند حضور پررنگ کارکنان تیپ ویژه تهران بزرگ بوده و در همین راستا کارکنان این فرماندهی از ساعات اولیه قبل از شروع مسابقات در ورزشگاه آزادی حضور یافته و برقراری امنیت را به دست می‌گیرند.

مزجی، مدیرکل وزارت ورزش و جوانان استان تهران ضمن تقدیر از حضور فرمانده تیپ ویژه تهران بزرگ در این وزارتخانه؛ گفت: امنیت، الفبای برگزاری مسابقات ورزشی در جهان است و امروز شاهد برگزاری مسابقات مختلف در استادیوم های ورزشی سراسر کشور هستیم و امنیت این ورزشگاه ها را مدیون حضور پررنگ و همیشگی کارکنان فرماندهی یگان های ویژه انتظامی کشور هستیم.

وی در ادامه این دیدار از حضور همیشگی و به موقع کلیه کارکنان فرماندهی یگان های ویژه انتظامی کشور در برقراری امنیت ورزشگاه های کشور تشکر کرده و گفت: تعاملات خوبی بین فرماندهی تیپ ویژه تهران بزرگ و وزارت ورزش وجود دارد که نتیجه این قبیل ارتباطات نزدیک، منجر به برگزاری هرچه بهتر مسابقات و برقرای امنیت و در نهایت رضایت تماشاگران شده است.

فرمانده تیپ ویژه تهران بزرگ در پایان خاطرنشان کرد: قهرمانان واقعی در همه عرصه ها شهدای عزیزمان هستند و امروز هر چه داریم از برکت خون پاک این عزیزان بوده و باید نام و یاد شهدا را به عنوان یک فعالیت فرهنگی به جوانان بیاموزیم زیرا این جوانان، اگر در مسیر درست و فرهنگ سازی دینی قرار بگیرند رهروان حقیقی همان شهدا هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • وزیر کشور: انتقال پایتخت ۱۰۰ میلیارد دلار لازم دارد
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • نصب دوربین‌های هوشمند پلیس در ورزشگاه‌ها برای تامین امنیت
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان