Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد خزائی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر سرمایه گذاری ۶۷ درصد، از نظر تعداد پروانه های بهره برداری صادره سه درصد و از نظر اشتغالزایی هشت درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در بین پروانه های بهره برداری صادر شده در این مدت بخش مواد و محصولات شیمیایی از نظر سرمایه گذاری با اختصاص حدود ۲ هزار و ۵۱۸ میلیارد ریال (۱۶ درصد از کل سرمایه گذاری در استان) و از نظر اشتغال نیز با اشتغال ۸۰۲ نفر (۲۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ درصد اشتغال صنعتی استان) بیشترین سهم را در بین صنایع خراسان رضوی داشته است. 

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: این استان از نظر تعداد پروانه های بهره‌برداری صنعتی و اشتغالزایی حاصل از آن جایگاه سوم را در کشور دارد. 

وی افزود: در پنج ماه نخست امسال ۹۵۴ فقره جواز تاسیس صنعتی با سرمایه گذاری ۳۷۶ هزار و ۹۶۹ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۲۷ هزار و ۹۸۰ نفر در خراسان رضوی صادر شد که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر سرمایه گذاری ۲۵۷ درصد افزایش داشته است.

خزائی ادامه داد: بیشترین سهم سرمایه گذاری در جوازهای تاسیس صادر شده استان در این مدت مربوط به بخش ساخت فلزات اساسی بوده که ۱۴۰ هزار و ۷۷۹ میلیارد ریال از کل سرمایه گذاری را به خود اختصاص داده و بیشترین اشتغال نیز در بخش سایر محصولات کانی غیرفلزی بوده که اشتغال سه هزار و ۷۹۳ نفر را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: جوازهای تاسیس صادر شده در استان طی این مدت، هفت درصد از تعداد جوازهای صادر شده در کشور، هشت درصد سرمایه گذاری و هشت درصد اشتغال این جوازها در کشور را تشکیل می‌دهند.

پنج هزار و ۳۴۹ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۲۸۴ هزار و ۷۵۳ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۱۹۴ هزار و ۴۹۴ نفر در خراسان رضوی پروانه بهره برداری دارند که سهم آنها از تعداد واحدهای دارای پروانه بهره برداری و اشتغال این واحدها در کشور هشت درصد است.

برچسب‌ها مشهد وزارت صنعت معدن و تجارت تولید داخلی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد وزارت صنعت معدن و تجارت تولید داخلی مشهد وزارت صنعت معدن و تجارت تولید داخلی سرمایه گذاری میلیارد ریال بهره برداری خراسان رضوی هشت درصد صادر شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۱۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود

بتول دانش شهرکی گفت: وجود بیش از ۳۱۰ کیلومتر نوار ساحلی و ظرفیت‌های فراوان بالقوه مناطق ساحلی چابهار، کنارک و دشتیاری، سیستان و بلوچستان را به مرکز تولید و اشتغال این منطقه تبدیل و زمینه‌های سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف را فراهم کرده است.

وی تاکید کرد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شیلاتی محرک توسعه اقتصادی سواحل بکر مَکُران است که می‌توان با سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه علاوه بر ایجاد اشتغال و نقش‌آفرینی گسترده در صادرات آبزیان و ارزآوری، زمینه توسعه هرچه سریعتر این سواحل را فراهم کرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان گفت: چابهار، دشتیاری و کنارک از شهرستان‌های ساحلی زیبا و با ظرفیت‌های فراوان در حوزه گردشگری، شیلات، اقتصادی، تجاری، ترانزیتی و اشتغالزایی به دلیل نزدیکی به خط استوا نسبتا گرم و مرطوب و درجه حرارت سواحل این شهرستان در طول سال مناسب برای پرورش میگو و صید و صیادی و بویژه تن ماهیان است.

وی بیان کرد: حوزه شیلات یکی از بخش‌های کم هزینه برای ایجاد اشتغال است و می‌تواند اشتغال را به چند برابر افزایش دهد و به نوعی سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات با صرفه‌ترین راه و اقتصادی‌ترین فعالیت در سواحل مشکُران محسوب می‌شود.

شهرکی با اشاره به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در حوزه صنعت گفت:وجود ۳۰ شهرک و ناحیه صنعتی با مساحت چهار هزار و ۵۳۶ هکتار بستر مناسبی را همراه با مشوق‌های لازم برای جذب سرمایه گذار در حوزه‌های مختلف صنعتی، صنایع تبدیلی معدنی، کشاورزی و شیلاتی فراهم آورده است.

وی افزود: علاوه بر و جود سه کارخانه تولید سیمان و تعداد هشت واحد تولیدی شناور سازی ۳۰ درصد پاکت سیمان، ۴۰ درصد پای بند ریل آهن، ۱۲ درصد سموم دفع آفات مورد نیاز کشور نیز در این استان تولید می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تولید ۱۳۶۲ مترمربع فرش توسط مددجویان امداد خراسان جنوبی
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • اجتناب از اقدامات جزیره‌ای در زیرمجموعه‌های وزارتخانه راه
  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی
  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • سرمایه‌های خُرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود