Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استان سمنان از پیک پنجم کرونا گذر کرد و سیر ابتلا به کرونا و فوتی‌های ناشی از آن روندی نزولی به خود گرفته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، برخی بایدها و نبایدها از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور مطرح شد که از جمله بایدها را می‌توان در خانه ماندن، زدن ماسک به هنگام حضور در بیرون از منزل، شست‌وشوی مرتب دست‌ها، ضدعفونی محیط پیرامون و رعایت فاصله گذاری‌های اجتماعی عنوان کرد و نبایدهایی نظیر دست دادن و روبوسی کردن، دورهمی گرفتن خانوادگی، مسافرت رفتن و حضور در اماکن شلوغ و پرازدحام شهری که اگر فردی به همه این بایدها و نبایدها عمل کند از ابتلا به کرونا مصون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روزهایی که تعداد آمار فوتی های کشور ناشی از ابتلا به کرونا به بیش از 600 نفر رسیده است؛ معنایش این است که مردم نباید نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌تفاوت و ساده‌انگار باشند.

هر فردی باید در حفظ سلامت خود کوشا باشد و اجازه ندهد ویروسی ذره‌بینی به راحتی وارد بدنش شود و او را از پای بیندازد.

در استان سمنان این روزها آمار و ارقام ابتلا به کرونا آنگونه که مسئولان حوزه بهداشت و درمان و مسئولان ستاد استانی کرونا می‌گویند روندی نزولی به خود گرفته است و اگر شرایط به همین صورت بماند و مردم رعایت و مسئولان نظارت جدی داشته باشند، می‌شود کرونا را مدیریت کرد و از ورود به پیک بعدی کرونا جلوگیری شود.

29 بیمار جدید مبتلا به کرونا در مرکز و غرب استان سمنان

نوید دانائی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان پیرامون آخرین آمار شیوع بیماری کرونا بیان داشت: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون 39 هزار و 631 مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی  پی.سی. آر در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده‌اند.

وی تصریح کرد: در 24ساعت گذشته (از چهاردهم الی پانزدهم شهریور ماه سال جاری) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 29 بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید-19در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: بدین ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون به 9 هزار و 60 نفر رسیده است و30و 571 بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

دانائی ادامه داد: کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کرونا از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه به هفت هزار و 885 نفر رسید.

شناسایی 75بیمار جدید مبتلا به کرونا در شرق استان سمنان

رضا چمن، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اظهار داشت: در شبانه روز گذشته 75بیمار جدید مبتلا به کرونا در مجموعه تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود شناسایی شدند.

وی افزود: در حال حاضر 195بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان امام حسین و بهار شاهرود بستری هستند.

7700 بیمار کرونایی استان قزوین در منزل مورد مراقبت نیروهای بسیج قرار گرفتندامید نوروزی به کرونا مبتلا شد25 درصد مردم استان بوشهر واکسن کرونا دریافت کرده‌اند

براساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده سامانه ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های آرادان و مهدیشهر در وضعیت قرمز تیره، شهرستان‌های سمنان، شاهرود و گرمسار در وضعیت قرمز، دامغان در وضعیت نارنجی و سرخه و میامی زرد کرونایی هستند.

انتهای پیام/363/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی مبتلا به کرونا ابتلا به کرونا جدید مبتلا بیماری کرونا استان سمنان شیوع بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۲۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد.

محمدعلی زلفی‌گل روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در حاشیه گفت و گو با برخی دانشجویان دانشگاه یاسوج در محوطه این دانشگاه  در جمع خبرنگاران افزود:  اساتید چشم‌ و چراغ دانشگاه و جامعه هستند که همواره از توان علمی و تخصصی این نخبگان برای پیشرفت کشور بهره خواهیم برد.

وی اظهارکرد: به طور یقین هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی و یا بدون توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت های آنها نبوده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: استادان سرمایه‌های جامعه و افتخار جامعه دانشگاهی هستند و یک سری قوانین و مقررات وجود دارد که هر کسی آن را رعایت کند، هیچ مشکلی برایش پیش نمی‌آید.

زلفی گل تصریح کرد: برای نمونه یک عضو هیات‌ علمی باید نظم کلاس، اداری و حرفه‌ای را به طور کامل رعایت کند، چنانچه یک عضو هیات‌ علمی نتواند ترفیع سالانه‌اش را بگیرد شامل رکود علمی می‌شود.

وی ادامه داد: به‌هرحال باید تبدیل وضعیت اعضای هیات‌علمی توسط مرجع ذی‌صلاح بررسی و تأیید شود.

به گزارش ایسنا، وزیر علوم بیان کرد: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند و بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند، خیلی از این افراد بازنشسته بودند که جزو افراد اخراجی قلمداد شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی سبزوار در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند
  • وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت
  • جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد