Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-رئیس دانشگاله علوم پزشکی استان اردبیل گفت: با توجه به آمار اعلام شده با تسریع در روند واکسیناسیون این جایگاه بهبود می یابد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  اردبیل ،  جلسه کمیته دانشگاهی واکسیناسیون دانشگاه امروز به ریاست دکتر حبیب زاده رئیس دانشگاه و با حضور معاونین، مدیران، کارشناسان و اعضای کمیته واکسیناسیون و مدیران شبکه ها بصورت ویدئو کنفرانس در محل اطاق جلسه ریاست دانشگاه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل اظهار داشت: با توجه به سفر مقام عالی وزارت به استان و قول مساعد تامین واکسن مورد نیاز برای ایمن سازی عمومی به محض دریافت واکسن از طریق وزارت بهداشت، واکسیناسیون گروه های مختلف سنی و شغلی مورد هدف با سرعت بیشتر انجام خواهد شد.

وی با اشاره به تزریق دوز اول واکسیناسیون در استان گفت: در بررسی های آماری وضعیت و جایگاه واکسیناسیون استان در قیاس با سایر استانها بالاتر از متوسط کشوری بوده و با تسریع در روند واکسیناسیون این جایگاه بهبود می یابد.

حبیب زاده در ادامه با اشاره به واکسیناسیون در استان و ایمن سازی کلیه مادران باردار تاکید کرد: با توجه به ابتلاء بیش از 660 نفر مادر باردار و بستری شدن 237 نفر تاکنون و فوت چند نفر به دلیل ابتلا به کرونا در استان که مستثنی از شرایط کشوری نبوده در جهت ایمن سازی عمومی، مادران باردار تحت نظر قرار گرفته و مقرر گردید با پیگیری معاونت امور بهداشتی تمامی این مادران واکسن کرونا را دراولین فرصت دریافت می‌کنند.

7700 بیمار کرونایی استان قزوین در منزل مورد مراقبت نیروهای بسیج قرار گرفتندامید نوروزی به کرونا مبتلا شد25 درصد مردم استان بوشهر واکسن کرونا دریافت کرده‌اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با تاکید بر گسترش مراکز تزریق واکسن افزود: در راستای ایمن سازی گسترده مردم به محض دریافت محموله های اختصاصی به استان از طرف وزارت برنامه ریزی لازم در جهت آمادگی مراکز بهداشتی، پایگاه ها، خانه های بهداشتی، گروههای سیاری و همکاری سایر نهادهای اجتماعی و مراجع حمایتی از جمله سپاه و بسیج استان واکسیناسیون عمومی تسریع خواهد شد.

میزان پوشش واکسن برای جمعیت هدف در استان بالای 33 درصد است

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز در این جلسه بیان کرد: میزان پوشش واکسن برای جمعیت هدف در استان بالای 33 درصد است.

 بابک نخستین با اشاره به جداول منتشر شده در خصوص میزان واکسیناسیون در استان گفت: براساس‌ آخرین آمار وزارتی ایمن سازی بیماری کرونا در کشور، تا روز یکشنبه 14 شهریور ماه 1400 پوشش نوبت اول ایمن سازی کشوری ٣١/٣ درصد است که جمعیت هدف بالای ١٨ سال در نظر گرفته می شود. طبق سامانه وازرت بهداشت، از جمعیت بالای 18 سال استان که 876845 نفر می باشد تا روز یکشنبه 14 شهریور ماه تعداد 307820 دوز اول واکسن را دریافت کرده اند که پوشش جمعیتی بالای ٣٣/5 درصد را شامل می‌شود که از پوشش متوسط کشوری هم حدود ٢/٢ درصد بالاتر است و براساس رنگ‌بندی نقشه فوق جزو استان‌های با پوششی مناسب هستیم.
 
وی اظهار داشت: در محاسبه درصد پوشش ایمن سازی، بایستی جمعیت بالای ١٨ سال هر استان مد نظر قرار گیرد، چرا که فعلا برای ایمن سازی گروه جمعیت زیر ١٨ سال مجوز تزریق واکسن وجود ندارد و از طرف دیگر تعداد دوز های نوبت اول و نوبت دوم به صورت مجزا در نظر گرفته شود و تعداد دوز واکسنی که در هر سهمیه بندی تحویل گرفته می شود در نوبت بندی برای نوبت اول و دوم استفاده می گردد. با توجه به موارد فوق و حساسیت موضوع ارائه آمار، از کلیه اصحاب رسانه و خبرگزاری ها خواهشمندیم بر اساس داده های صحیح و اصول آماری مناسب، نسبت به تحلیل داده های سلامت و ایمن سازی اقدام نمایند و کارشناسان مرکز بهداشت استان آماده مشاوره و ارائه اطلاعات طبق مقررات می‌باشند.

انتهای‌پیام/131/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: علوم پزشکی ایمن سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۲۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه تعریض جاده اجیرلو ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، جابر جهان‌بین بعد از ظهر یکشنبه در بازدید از تعریض و ایمن سازی جاده مواصلاتی از سمت ورودی اجیرلو اظهار کرد: پروژه تعریض و ایمن‌سازی جاده مواصلاتی از سمت ورودی اجیرلو ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه این پروژه یکی از مطالبات به حق مردم شهرستان بوده است، گفت: پروژه تعریض جاده اجیرلو به طول ۲ کیلومتر با هزینه‌ای حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در حال اجرا است.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد بیان کرد: امید می‌رود با تعریض این جاده مواصلاتی و با احداث میدان در ورودی سه راهی فرودگاه آمد و شده رانندگان داخلی و ترانزیتی تسهیل یابد.

جهان‌بین با اشاره به تردد روزانه بیش از ۵ هزار خودرو سبک و سنگین و ادوات کشاورزی از این مسیر ادامه داد: این جاده مواصلاتی پارس آباد به شهرستان‌های همجوار و مرکز استان یکی از جاده‌های پرتردد این شهرستان به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: تقاضا داریم مسؤولین ادارات از جمله امور برق مغان، آب و فاضلاب در جهت حل مشکل و معضلی که در تعریض جاده مواصلاتی وجود دارد، اهتمام ویژه داشته باشند.

کد خبر 6091350

دیگر خبرها

  • پروژه تعریض جاده اجیرلو ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • ۱۹ درصد فوتی های سال گذشته در گلستان افراد زیر ۱۸ سال بودند
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • تلاش ها برای بهبود ایمنی جاده ها کارساز است
  • تسریع در جهش تولید با مشارکت مردم با اجرای کامل برنامه هفتم توسعه
  • پنج هزار و ۵۵۸ متقاضی واحدهای مسکن ملی در زنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند