Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین «حبیب الله شعبانی موثقی» روز دوشنبه در دومین جلسه از سلسله نشست‌های درس اخلاق در رسانه که با حضور فعالان حوزه خبر، رسانه و اطلاع رسانی استان همدان برگزار شد، با بیان اینکه در رویکرد اسلامی، رسانه باید اخلاق محور و ملتزم به اخلاق باشد، اظهار داشت: منظور از اخلاق، صفات باطنی انسان است که قابل رؤیت نیست و در رفتار فرد ظهور و بروز پیدا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه رفتارهای بیرونی انسان از اخلاق و باطن وی نشات می‌گیرد، تصریح کرد: صفات باطنی دارای خبث هستند که همان اخلاق رذیله است، بعضی از صفات باطنی قابل تغییر نبوده اما برخی دیگر قابل تغییر و کنترل هستند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان خواستار اعمال ملاحظات اخلاقی در انتشار اخبار شد و گفت: در رسانه‌ها نباید آبروی کسی به ناحق برده شود.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی، اخلاق را باید و نبایدهایی برای صفات درونی انسان دانست و یادآور شد: حسادت یک خُلق درونی در فرد است که با اختیار خودش می‌تواند آن را تعدیل کند در غیر این صورت کلاس‌های اخلاق و تعلیم و تربیت معنایی ندارد.

وی با اشاره به اینکه توصیه‌های اخلاقی ضمانت اجرایی ندارد و تنها ضمانت اجرای اخلاق، وجدان انسان است ادامه داد: اگر فردی تحت تأثیر فضا اخلاقش حسنه شود، این اخلاق خوب در او ثابت  نیست.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: گاهی یک خبرنگار تیتری می‌زند که مشکل قانونی ندارد و کسی نمی‌تواند از او شکایت کند، اما این تیتر با وجود قانونی بودن بسیار غیراخلاقی است.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی تاکید کرد: اخلاق در زندگی و روابط اجتماعی می‌تواند مودت ایجاد کند زیرا مرز اخلاق بسیار وسیع‌تر از قانون است.

برچسب‌ها همدان امام جمعه همدان رسانه اخلاق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: همدان امام جمعه همدان رسانه همدان امام جمعه همدان رسانه اخلاق امام جمعه همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۲۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری نیم قرن در راه اعتلای فکری جامعه اسلامی قلم زد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد، در خطبه‌های نماز جمعه امروز (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) در دانشگاه تهران ضمن دعوت همه مؤمنان برای تقوای الهی، گفت: شهید مطهری معلم حوزه و دانشگاه بود و روز شهادت شهید مرتضی مطهری روز معلم نام‌گذاری شد.

وی افزود: او شخصیتی بود که در مدرسه قرآن و عترت تربیت شد و با کوله باری از معرفت و تقوا و ورع و با بینش عمیق اجتماعی و سیاسی و درک درست از واقعیت‌های فکری در جامعه حدود نیم قرن در راه اعتلای فکری و عقلانی و علمی جامعه اسلامی قلم زد و با دستیابی به مقام شامخ شهادت به لقای خدای سبحان شتافت.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اهمیت علم که در قرآن هم به آن اشاره شده است، اظهار کرد: این قلم است که راه را برای ارتقای جامعه بشری در پرتو علم هموار می‌کند. قلم نقش انتقال علم به انسان را دارد و قلم راه برای فراگیری همه علوم برای انسان فراهم کرده است.

وی افزود: انسان در میان همه پدیده‌ها از بالاترین ظرفیت و استعداد برای فراگیری دانش برخوردار است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد تاکید کرد: جامعه آراسته به قسط که انسان‌های عادل آن را به پا می‌دارند، دستاورد آراستگی به علم و تصمیمات مبتنی بر دانش است.

در حال تکمیل

کد خبر 6095531

دیگر خبرها

  • تاکید امام جمعه اهل سنت ارومیه برتکریم کارگران و معلمان
  • امام جمعه همدان: مطالبه‌گر‌ مشکلات مردم خواهم بود
  • راه حل مشکلات جامعه باید در نظام تعلیم و تربیت، آموزش داده شود
  • روایت امام جمعه تهران از حمله سپاه به اسرائیل
  • فقر و فقدان قدرت خرید اخلاق اجتماعی را مخدوش می‌کند
  • جنبش دانشجویان در آمریکا نشانگر بیدار شدن مردم دنیاست
  • شهید مطهری نیم قرن در راه اعتلای فکری جامعه اسلامی قلم زد
  • انتقاد امام جمعه همدان از توجه به ارزش‌های مادی در مدارس
  • حرمت‌گزاری به مقام والای استاد، باید بیش و پیش از هر آیینی مدنظر باشد
  • معلم محور تمدن ساز جامعه اسلامی است