Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@12:45:04 GMT

مسکو: در مراسم تحلیف دولت جدید افغانستان شرکت می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۳۲۹۳۲

مسکو: در مراسم تحلیف دولت جدید افغانستان شرکت می‌کنیم

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد، اگر دولت آینده افغانستان از طیف وسیعی از گروههای سیاسی این کشور تشکیل شود مسکو آماده حمایت از آن است.

به گزارش مشرق به نقل از العربیه، «سرگئی لاوروف» خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو آماده حمایت از دولت آینده افغانستان، در صورت نمایندگی این دولت از طیف وسیعی از گروههای سیاسی این کشور، است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارش اسپوتنیک، لاوروف اضافه کرد که اگر مسکو به مراسم تحلیف دولت جدید کابل دعوت شود در آن شرکت خواهد کرد.

وی گفت: «ما روند شکل گیری دولت جدید افغانستان که نماینده جامعه این کشور از جمله طالبان و گروههای خارج از پشتون‌ها مثل تاجیکها، ازبکها و هزاره‌ها باشد حمایت می‌کنیم. تنها یک دولت همه‌شمول می‌تواند منجر به ثبات سیاسی و انتقال به یک زندگی آرام شود. اگر این فراگیری تضمین شود ما خوشحال می‌شویم که در کنار دیگر کشورهای صاحب نفوذ در افغانستان در مراسم تشکیل دولت آنها شرکت کنیم.»

 وزیر امور خارجه روسیه پنجشنبه گذشته گفته بود اختلافات داخلی در افغانستان باید از طریق مذاکره و به‌طور مسالمت‌آمیز حل شوند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، لاوروف همچنین گفته: «ما از مدت‌ها قبل، از طالبان و دیگر گروه‌های قومی و سیاسی در افغانستان خواسته‌ایم بر سر تشکیل دولت انتقالی فراگیر به توافق برسند».

درحالیکه طالبان بر تقریبا تمامی افغانستان مسلط شده انتظار می‌رود طی روزهای آینده دولت جدید این کشور رسما اعلام شود.

بر اساس اعلام طالبان، آنها تمام مقدمات لازم برای اعلام دولت در روز دوشنبه (امروز) را انجام داده اما بنا به دلایل "اجتناب ناپذیر" این امر فعلا به تعویق افتاده است.

برخی کارشناسان تنش و ادامه درگیریها در دره پنجشیر را از عوامل تعویق تشکیل دولت آینده کابل اعلام کرده‌اند.

بر اساس گزارش رسانه‌های پاکستان، «هبت الله آخوندزاده» رهبر طالبان «ملا محمد حسن آخوند» را به عنوان رئیس جمهور یا رئیس الوزرا و یا سرپرست جدید دولت افغانستان پیشنهاد داده و «ملا برادر آخوند» و «ملا عبدالسلام» به عنوان معاونان وی کار خواهند کرد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان سرگئی لاوروف رهبر طالبان پاکستان مسکو لاوروف افغانستان هبت الله آخوندزاده دولت جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۲۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم های آمریکا ظالمانه است

امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان محدودیت‌‌های وضع‌شده بانکی از سوی آمریکا را یک عمل انتقام‌جویانه و ظالمانه خواند و گفت این عمل توجیه اخلاقی و قانونی ندارد.

وی همچنین افزود برخی کشورها به پناهگاه، آموزش‌گاه و تمویل‌گاه داعشیان تبدیل شده است.

‏متقی افزود: «در یک کشور به داعش نیروی انسانی زمینه‌سازی می‌شود، کشور دیگر مسیری شده که داعشیان از آنجا عبور می‌کنند و کشور سومی هم پناه‌گاه، مراکز تمویل‌ و محلات برنامه‌ریزی در اختیار داعشیان قرار داده است.»

وی تأکید کرد درصورتی که این سه کشور مسئولیت خود را ادا کنند، در افغانستان و منطقه هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت.

وزیر خارجه کشور همچنین گفت که در نتیجه سیاست خارجی متوازن و اقتصادمحور طالبان، افغانستان در ۳۸ کشور جهان نمایندگی سیاسی دارد.

وی با تأکید بر اینکه افغانستان به‌عنوان یک کشور امن و پیشرفته، در حال مبدل شدن به مرکز اقتصاد و ترانزیت است؛ از کشورهای منطقه و جهان خواست تا از این فرصت‌ها در افغانستان استفاده خوب کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • جشنواره مسکو به «آه سرد» ۲ جایزه داد
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • اظهارنظر مجاهد درباره سفرهای مقامات متعدد سیاسی به کابل
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید