Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست‌وزیر اسبق انگلیس وعده رئیس‌جمهور آمریکا برای پایان دادن به «جنگ‌های ابدی» از طریق سیاست‌هایی مانند خروج از افغانستان را «شعار سیاسی» توصیف کرده است.

به گزارش مشرق، «تونی بلر»، نخست‌وزیر اسبق انگلیس وعده‌های «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا برای پایان دادن به جنگ‌های ابدی با در پیش گرفتن سیاست خروج از منطقه غرب آسیا را یک «شعار سیاسی» توصیف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تونی بلر در سال ۲۰۰۱ برای عزل طالبان از قدرت در افغانستان، انگلیس را در کنار ایالات متحده وارد جنگ با افغانستان کرد. او در یک سحرانی در سال ۲۰۰۱ به «جورج دبلیو بوش»، همتای آمریکایی‌اش وعده داد انگلیس، در «جنگ با تروریسم»، شانه به شانه آمریکا خواهد ایستاد.

نخست‌وزیر اسبق انگلیس به ویژه به دلیل دفاع از ادعاهای اشتباه از آب‌درآمده جورج بوش درباره سلاح‌های کشتار جمعی «صدام»، دیکتاتور معدوم عراق و حمله به این کشور در سال ۲۰۰۳ مورد انتقاد قرار گرفته است.

  با وجود این، تونی بلر در هفته‌های گذشته چند بار راهبرد کنونی آمریکا در منطقه غرب آسیا را به باد انتقاد گرفته و «رها کردن» افغانستان را اقدامی خطرناک و غیرضروری خوانده است.

بلر امروز دوشنبه در یک سخنرانی در اندیشکده نظامی «Royal United Services Institute» از انگیزه‌های آمریکا برای پایان دادن به حضورش در منطقه خاورمیانه انتقاد کرد و آن را ادعایی «سبک‌سرانه» خواند.

نخست‌وزیر سابق انگلیس گفت مواردی وجود دارند که حضور نیروهای نظامی زمینی ضروری است و اتکا کردن به نیروهای محلی همیشه امکان‌پذیر نیست.

تونی بلر در پاسخ به سوالاتی که محتوای آنها انتقاد از سیاست‌های جو بایدن بود گفت که «احترام زیادی» برای رئیس‌جمهور آمریکا قائل است اما دادن وعده برای «پایان دادن به جنگ‌های ابدی» روش خوبی برای تعیین سیاست‌ها نیست.

بلر در ادامه درباره وعده بایدن برای پایان دادن به آنچه به گفته او «جنگ‌های ابدی» است گفت: «در پایان، این حرف یک شعار سیاسی است و مبتنی بر هیچ تحلیلی نیست.»

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان انگلیس جورج دبلیو بوش صدام جو بایدن طالبان افغانستان منطقه غرب آسیا تونی بلر منطقه خاورمیانه نخست وزیر اسبق انگلیس برای پایان دادن جنگ های ابدی تونی بلر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۲۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»

به گزارش خبرآنلاین،‌دکتر رضا ملک‌زاده، وزیر بهداشت در دولت اکبر هاشمی رفسنجانی،‌ فوق تخصص گوارش و کبد و عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی گفت: واقعاً آن کاری که ما در برجام انجام دادیم بی‌نظیر بود، رفتیم با همه قدرت‌های دنیا پشت یک میز نشستیم و با کارهایی که دکتر ظریف انجام داد افتخاری به دست آمد، اما متاسفانه افرادی که اصلاً برجام را نخواندند با آن مخالفت کردند تا یک پیمان افتخارآمیز برای ایران زیر سوال برود، وضعیت تحریم‌ها به‌شکلی شده که هر روز وضعیت کشور تغییر می‌کند و این ناامیدی‌ها را تشدید کرده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901957

دیگر خبرها

  • تمایل شدید محافظه کاران انگلیس برای فاصله گرفتن از سوناک
  • (ویدیو) نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و ظریف
  • انگلیس پناهجویان را برای اخراج به رواندا دستگیر می‌کند
  • خطر شورش‌های درون حزبی بیخ گوش نخست وزیر انگلیس
  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»
  • اصرار عجیب نتانیاهو برای جنگ: هیچ توافقی را نخواهم پذیرفت
  • نتانیاهو خطاب به بلینکن: هیچ توافقی برای پایان جنگ در غزه را نخواهم پذیرفت
  • نتانیاهو خطاب به بلینکن : هیچ توافقی برای پایان جنگ در غزه را نخواهم پذیرفت
  • فشار بن گویر بر نتانیاهو: نخست وزیر قول حمله به رفح و عدم پایان جنگ را داده است
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن