Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، چهره‌های سیاسی کشور هم مانند بقیه مردم در شبکه‌های اجتماعی صفحاتی را دارند که در آن نسبت به اتفاقاتی که رخ می‌دهد پست یا توئیت‌هایی را منتشر می‌کنند.

برخی از مسئولان حاضر در فضای مجازی، گاهی از این فضا برای اطلاع رسانی و پخش اخبار مربوط به حوزه‌های تحت اختیارشان نیز استفاده می‌کنند و به طور مستقیم با مردم در ارتباط و پاسخگوی سوال‌های آن‌ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتربخوانید

پیام تقدیر رئیس جمهور از قهرمانان پارالمپیک / خسته نباشید چهره های سیاسی به مدال آوران توکیو / توئیت سفیر ایران در برزیل درباره موزه ها در این کشور

در ادامه می‌توانید بخشی از فعالیت چهره‌های مطرح سیاسی کشور در فضای مجازی را مشاهده کنید:

صفحه رسمی حجت الاسلام ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشور تصویری از ایشان حین دریافت دوز دوم واکسن کرونا را منتشر کرد:

" دریافت نوبت دوم واکسن ایرانی کرونا

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی با حضور در یکی از مراکز درمانی، نوبت دوم واکسن ایرانی برکت را دریافت کرد.
رئیس‌جمهور پس از دریافت نوبت دوم واکسن، برای کادر درمان و مدافعان سلامت در خدمت‌رسانی به مردم، آرزوی موفقیت نمود."

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی پستی را درباره کمک به دولت و پیگیری مسائل اساسی مردم در حسابش بارگذاری کرد:

" نمایندگان مجلس برای تسریع در تشکیل کابینه و با اعتقاد به اینکه رئیس جمهور محترم مسئول اجرایی کشور است با رای حداکثری به تیم اجرای آقای دکتر رییسی، زمینه تشکیل دولت قوی را برای حل مسائل اساسی مردم ایجادکردند؛ و ما فکر می‌کنیم گام اول در تعامل دولت و مجلس به خوبی، با حسن نظر و با روحیه همکاری برداشته شد. اراده مجلس از روز نخست همین بود و همین هم تداوم پیدا خواهد کرد. ⁣

رئیس جمهور محترم و اعضای هیئت دولت نیز در هفته ابتدایی از مسئولیت خود، با حضور‌های میدانی جدیت خود را درتشکیل دولتی مردمی نشان دادند و روح امید را در مردم دمیدند.

ما بعنوان نمایندگان مردم وظیفه خود می‌دانیم از این شروع امیدآفرین تشکر کنیم و تاکید می‌کنیم که در پیگیری مسائل اساسی مردم مخصوصا مواردی که در زندگی جاری مردم تاثیری مستقیم دارد، مانند مقابله با آسیب‌های مرتبط با حوزۀ سلامت و معیشتِ ناشی از بیماری کرونا، قیمت ارز وحفظ ارزش پول ملی، تامین کالا‌های ضروری مردم با قیمت مناسب، ثبات اقتصادی و توجه به مناطق محروم، در کنار دولت هستیم و آماده ایم نیاز‌های تقنینی دولت را در جهت مصالح مردم برآورده کنیم و برای کمک به دولت وظیفۀ نظارتی خود را همدلانه و دلسوزانه در جهت رصد و برطرف کردن نقاط ضعف‌های احتمالی انجام دهیم."

بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت تصویری مربوط به عیادت از آیت الله کعبی در حسابش منتشر کرد:

" عیادت از آیت الله کعبی در بیمارستان پارسیان"

سید مسعود میرکاظمی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه تصاویری از ستاد هماهنگی اقتصادی دولت را منتشر کرد:

" ستاد هماهنگی اقتصادی دولت"

کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو از دریافت مجوز مصرف اضطراری واکسن پاستوکووک در کوبا خبر داد:

" واکسن Soberana02
که در ایران با نام پاستوکووک تولید می‌شود در کوبا برای گروه سنی ۲ تا ۱۸ سال نیز مجوز مصرف اضطراری دریافت کرد."

بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل پستی را از پنجمین دوره ارزیابی ملی تحول دیجیتال در حسابش منتشر کرد:

" ظهر امروز دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۰، کنفرانس بین‌المللی و پنجمین ارزیابی ملی تحول دیجیتال به میزبانی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران به صورت آنلاین آغاز به کار کرد و بنده نیز در کنار اساتید و فعالان عرصه تحول دیجیتال کشور، سخنرانی کوتاهی با محوریت تحول دیجیتال داشتم.

مسئله تحول دیجیتال و نقش سازمان‌های پیشرو در این زمینه، همواره مورد توجه علاقه‌مندان این موضوع بوده است و با توسعۀ فناوری مخصوصاً در حوزۀ IT و ICT، تغییراتی جدی در زندگی روزمرۀ مردم و در کسب‌وکار‌ها و خدمات ایجاد شده است.

باتوجه به اینکه پایه‌گذاری ایجاد خدمات دیجیتال امروزی توسط نسل چهار تلفن همراه و نسل‌های قبل انجام شده، اما با ظهور و بروز نسل پنجم تلفن همراه در دنیا و ایران، عرصه برای ایجاد تحولی بزرگتر که تحول دیجیتال نامیده می‌شود، فراهم شده است.

اتصال انبوه، ضریب تأخیر کمتر و پایداری بالاتر از جمله مهمترین ویژگی‌های این نسل از فناوری است و امروز شاهدیم که حوزه‌هایی مانند سلامت، کشاورزی، پزشکی از راه دور، خودروسازی، هوشمندسازی انرژی و... در خیلی از کشورها، با به‌کارگیری فناوری نسل جدید محقق شده و امکان گذار را فراهم کرده است.

ما در ایرانسل به عنوان اپراتور پیشرو در حوزه‌های دیتا و دیجیتال، با پیش‌بینی این روند، در ادامۀ مسیر پیاده‌سازی تکنولوژی‌های جدید، توانستیم به این حوزه هم ورود کنیم و خوشبختانه، در روز اول مرداد ماه سال ۱۳۹۹، نخستین سایت تجاری ایران و ایرانسل را رسماً راه‌اندازی کردیم و در ادامه نیز، ۶ سایت تجاری نسل پنج دیگر، در تهران و شهر‌های شیراز، مشهد و کیش، توسط ایرانسل راه‌اندازی شد. همچنین زیرساخت شبکۀ ایرانسل، هم در هستۀ شبکه و هم در بخش انتقال، کاملاً متناسب با توسعۀ نسل پنج تلفن همراه، متحول شده است.

فرایند تحول دیجیتال در دنیا آغاز شده و از آن گریزی نیست. در ایران هم باید ایجاد زیرساخت‌های تحول دیجیتال دنبال شود که این امر، کمک می‌کند تا هم خدمات جدید ارائه شود، کسب‌وکار‌های جدید توسعه پیدا کنند و ظرفیت اشتغال‌زایی بیشتری فراهم شود و هم هر کسی که در این حوزه کار می‌کند، از منافع آن بهره‌مند شود.

برگزاری کنفرانس و ارزیابی تحول دیجیتال و رویداد‌های مشابه با هدف تبیین بخش‌های مختلف و مؤلفه‌ها و زوایای تحول دیجیتال برای کنشگران مختلف، اقدامی بسیار مثبت است و امیدوارم تا با فراهم شدن بستر لازم، کشور با شرایط بهتری وارد این عرصۀ جدید شود."

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ابراهیم رئیسی محمدباقر قالیباف کیانوش جهانپور سیاسیون ایران مسائل اساسی مردم تحول دیجیتال رئیس جمهور دوم واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۳۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا رئیس‌جمهور به بازدید از تهران آمد؟

به گزارش همشهری آنلاین، عبدالمطهر محمدخانی؛ رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در روزنامه همشهری نوشت، روسای جمهور در ادوار مختلف، سفرهای استانی به بخش‌های مختلف کشور را در دستور کار داشتند اما کلانشهر «تهران» به‌دلیل آنکه پایتخت و محل حضور وزارتخانه‌ها و مراکز دولتی است، هرگز جایگاهی در برنامه‌ها نداشت و از این‌رو شهرداری در همه ادوار تنها هزینه حضور دولت را پرداخت می‌کرد و در مواجهه با گره‌های موجود نمی‌توانست دولت را تمام‌قد با خود همراه کند که این روند مشکلات بسیاری را به تهران تحمیل کرد.
از سوی دیگر، شهرداری در برخی پروژه‌ها نیاز به همراهی دولتمردان دارد که هرگز از سوی دولت‌های گذشته عملیاتی نشده است. حضور شهردار تهران در هیأت دولت از همان روزهای ابتدایی رهاوردهای بسیاری برای شهر داشته ‌که یکی از آنها همراهی دولت برای انعقاد قراردادهای واردات واگن و وسایل حمل‌ونقل برقی و همچنین بازدید رئیس‌جمهور از جنوب پایتخت بود. روز پنجشنبه در یک رخداد کم‌نظیر، دولت سیزدهم تصمیم گرفت تا از بخش‌های مختلف جنوب تهران بازدیدی داشته باشد و طی دیدار با مردم، گره از مشکلات شهروندان باز کند؛ بازدیدی که برای نخستین‌بار طی ادوار مختلف انجام شده بود و شهروندان توانستند دغدغه‌های خود را با رئیس‌جمهور، وزرا و مدیران شهری به‌صورت همزمان در میان بگذارند. در این میان رئیس‌جمهور، وعده افتتاح چند مرکز درمانی و بیمارستانی را به مردم منطقه۱۷ داد؛ منطقه‌ای که در این زمینه دچار کمبود سرانه است. نوسازی بافت فرسوده نیز یکی از دغدغه‌های مردم در جنوب شهر تهران است که ارائه بسته‌های تشویقی و هماهنگی با شهرداری برای نوسازی در دستور کار رئیس‌جمهور قرار گرفت. مسئله کمبود برق و خاموشی نیز دیگر دغدغه مردم تهران به‌خصوص در فصل تابستان است که رئیس‌جمهور در این خصوص عنوان کرد: «با تولید ۸۰۰۰مگاوات برق، ناترازی رفع شده است.» همچنین بحث وجود بافت مسکونی در حریم ریلی راه‌آهن دیگر مطالبه شهروندان بود که دولت برنامه‌های خود را برای رعایت حریم ریلی و حل پلاک‌های مسکونی‌ تشریح کرد. در این دیدار خبری خوش به پایتخت‌نشینان داده شد: ۱۳هزار پلاک در منطقه۱۷ تهران و در محدوده تونل ریلی وجود دارد که به‌عنوان پلاک فرسوده هستند و درصورت موافقت هیأت دولت با امکان ساخت‌وساز، بافت فرسوده منطقه نوسازی می‌شود و امکان ساخت ۳۰هزار واحد مسکونی فراهم خواهد شد. وزیر کشور نیز به همراه مدیران شهری بازدیدی از عملیات عمرانی فاز دوم پروژه بزرگراه شهید بروجردی، ابرپروژه باغ‌راه حضرت فاطمه زهرا(س) و شن‌چاله‌ها داشت که برای رفع معارضان پروژه بروجردی نیز دستوراتی از سوی وی صادر شد. همچنین بنا شد تا دولت طرحی برای انتقال بازار آهن شادآباد ارائه کند. صیانت از حریم پایتخت دیگر موردی بود که در این بازدید بر آن تأکید شده است. یکی دیگر از موضوعاتی که سال‌ها مردم منطقه۱۷ را درگیر کرده، وجود تیرهای برق معارض و فرسوده بود و حضور این تیرها باعث سختی رفت‌وآمد خودروهای امدادی می‌شد که رئیس‌جمهور دستور جمع‌آوری این تیرها را دادند. بازدید صورت‌گرفته در ششم اردیبهشت‌ماه، آورده‌های بسیاری برای پایتخت‌نشینان به‌خصوص مردم جنوب شهر داشت و به یاری خدا، گره مشکلات چندین و چندساله پایتخت ‌باز خواهد شد. به‌نظر می‌رسد طی ادوار مختلف شهرداری این هماهنگی بین مدیریت شهری و دولت در نوع خود کم‌نظیر است و پیوند دولت خدمتگزار و شهرداری تهران با یکدیگر را می‌توان به‌عنوان مسیری برای بهبود چالش‌های موجود در پایتخت دانست که به‌عنوان یک الگو برای ادوار بعدی درنظر گرفته خواهد شد.

کد خبر 847383 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها علیرضا زاکانی شهرداری شهردارى تهران تهران

دیگر خبرها

  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • چرا رئیس‌جمهور به بازدید از تهران آمد؟
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف پاسخ داد
  • سفر رییس جمهور به پاکستان و سریلانکا با برکت بود
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست / پایان دیرهنگام سکوتِ مجلس مقابل دولت!
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست