Web Analytics Made Easy - Statcounter

زیر ساخت‌های زندان‌های استان تهران نیازمند تحول اساسی است. موضوع قدمت ابنیه‌های زندان ها، سختی آب ندامتگاه تهران بزرگ مشکلی نیست که آن را فقط متعلق به سازمان زندان‌ها دانست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو؛ معاون امنیتی و انتظامی استانداری استان تهران بیان داشت: زندان متولی نگهداری افرادی است که فعلی خلاف قانون مرتکب شده اند، اما نباید در مشکلات تنها بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوعاتی مانند سختی آب شرب ندامتگاه تهران بزرگ، کمبود آب قزلحصار و فرسوده بودن ابنیه مشکلی نیست که آن را فقط متعلق به سازمان زندان‌ها دانست، بلکه برای رفع مشکلات زندان‌های استان تهران تمام نهاد‌ها و دستگاه‌ها مسئول هستند.


جلسه مشترک استانداری تهران و اداره کل زندان‌های این استان با هدف بررسی بودجه و ساختار کلی زندان‌ها با توجه به جمعیت کیفری و وسعت استان، با تلاوت آیاتی از قرآن کریم در محل سالن کنفرانس بازداشتگاه اوین برگزار شد.


معاون امنیتی و انتظامی استانداری استان تهران گفت: بحث زندان به عنوان مرکزی جهت نگهداری زندانیان به خصوص مجرمینی که امنیت شهروندان را تهدید می‌کنند، بایستی مورد توجه ویژه قرار گرفته و اصولاً مسائل استان تهران به دلیل پایتخت بودن و جمعیت کیفری بایستی در سطح کلان و کشوری تدوین شود.


حمیدرضا گودرزی تأکید کرد: زندان متولی نگهداری افرادی است که فعلی خلاف قانون مرتکب شده اند، اما نباید در مشکلات تنها بماند. موضوعاتی مانند سختی آب شرب ندامتگاه تهران بزرگ، دوری راه ندامتگاه قزلحصار و فرسوده بودن ابنیه مشکلی نیست که آن را فقط متعلق به سازمان زندان‌ها دانست، تمام نهاد‌ها و دستگاه‌ها مسئول هستند.


وی تصریح نمود: جلسات مشترک بین دستگاه‌های اجرایی و اداره کل زندان‌های استان تهران، به منظور رفع مشکلاتی مانند سختی آب ندامتگاه تهران بزرگ که منجر به هزینه‌های بالای تعمیر و نوسازی تاسیسات می‌شود، به طور مرتب و در فواصل کوتاه برگزار گردد.


گودرزی بیان داشت: دو مرکز ندامتگاه قزلحصار و زندان رجایی شهر که متعلق به استان تهران است، در حوزه استان البرز قرار دارد و جلسات مشترکی نیز بایستی با استانداری البرز تشکیل گردد و مصوبات شورای تأمین نیز در این بحث جهت کمک به رفع مشکلات ساختار ابنیه و رفت و آمد خانواده‌ها تدوین و به اجراء درآید.


وی همچنین با بررسی گزارش مصور اقدامات صورت گرفته در بهسازی و ارتقای خدمات رفاهی زندانیان و تقدیر از این تلاش‌ها بر لزوم همکاری و تعامل تمام دستگاه‌های اجرایی استان تهران در کمک به رفع موانع و مشکلات زندان‌ها تأکید کرد.


در ادامه این جلسه علی رستمی ضمن تأکید بر لزوم نوسازی زیرساختی زندان‌های استان تهران اظهار داشت: با بسیج تمام امکانات و تلاش شبانه روزی کارکنان زندان‌ها تحولات عمیقی در بحث نوسازی و تجهیزات پذیرفته، اما لازم است زیرساخت‌های فیزیکی زندان‌ها به طور کامل دوباره بازسازی شود.


مدیر کل زندان‌های استان تهران ادامه داد: علیرغم تمام تلاش‌های شبانه روزی صورت گرفته، تأسیسات سرمایشی، گرمایشی و آب شرب باید به صورت اساسی بازسازی شود.


وی تصریح نمود: زندان جزیی ناگزیر از جامعه است و برای حفظ امنیت آن و تأمین آرامش شهروندان، لازم است وجود داشته باشد، اما خود نهاد‌های متولی هم باید بیشتر از گذشته خود را در کمک به تجهیز زندان‌ها و ایجاد فضای مناسب برای بازپروری زندانیان و به دنبال آن بازگشت سالم زندانی به جامعه سهیم بداند.


مقام عالی زندان‌های استان تهران ابراز داشت: در شرایطی که جامعه با شیوع کرونا و عواقب اقتصادی، معیشتی، بهداشتی و درمانی ناشی از آن درگیر است، با بسیج تمام امکانات و تلاش شبانه روزی و ایثارگرانه کارکنان زندان‌ها تحولات عمیقی در بحث نوسازی و تجهیز زندان ها، حفظ سلامتی زندانیان، پیشگیری از ورود و شیوع ویروس کرونا به زندان‌ها ارتقای رفاه و بهداشت آنان صورت پذیرفته، اما لازم است زیرساخت‌های زیربنایی زندان‌ها به طور کامل دوباره بازسازی شود.


وی همچنین گفت: مشکلاتی مانند موضوع سختی آب ندامتگاه تهران بزرگ، قدمت ابنیه، تاسیسات و دوری راه قزلحصار مشکلی نیست که آن را فقط متعلق به سازمان زندان‌ها دانست نهاد‌های استانی برای تأمین بودجه کافی در بحث رفع مشکلات زیرساختی زندان‌ها مانند تردد خانواده‌ها به ندامتگاه‌هایی مانند قزلحصار یا تهران بزرگ که بیشترین جمعیت کیفری و تردد‌ها را در پی دارد، کمک کنند.


رستمی خاطرنشان کرد: مساحت فیزیکی استان و دوری راه برخی از زندان‌ها موجب مشکلات تردد برای خانواده‌های زندانیان می‌شود، بار‌ها و بار‌ها نیز پیگیری‌های زیادی صورت گرفته تا راهکار‌هایی مانند تعریض و ایمن سازی جاده‌هایی مانند قزلحصار و تهران بزرگ صورت گیرد یا مسیر‌های مترو و اتوبوس بازنگری یا افزایش پیدا کند، ولی متاسفانه مشکلات هنوز به طور اساسی برطرف نشده، حتی بازداشتگاه اوین که در داخل بافت شهری تهران قرار دارد به دلیل قدمت و فرسوده بودن بافت و زیر ساخت‌ها مشکلات خاص خود را دارد که نباید همگی را بر عهده زندان قرار داد.


وی در پایان گفت: برای رفع اکثر مشکلات زندان‌های استان تهران، لازم است اعتبارات لازم جهت تعمیرات در اختیار قرار گیرد تا بتوانیم محیط بهتری برای اجرا و توسعه برنامه‌های تربیتی و بازگشت سالم زندانیان به جامعه ایجاد کنیم و هر گونه هزینه در این امر موجب کاهش جمعیت کیفری خواهد شد.


بنا به این خبر، جلسه بعدی استانداری و اداره کل زندان‌های استان تهران، هفته آینده برگزار خواهد گردید که طی آن مسئولان استانداری البرز نیز دعوت می‌شوند تا در خصوص راه‌های تعامل دو استانداری جهت ندامتگاه قزلحصار و زندان رجایی شهر مذاکره گردد.


در این جلسه که از ساعت ۷ صبح روز جاری در بازداشتگاه اوین برگزار شده بود، حضار گزارش مصور اقدامات انجام شده بر اساس بودجه سال گذشته را نیز بررسی کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: قزلحصار زندان اوین زندان های استان تهران ندامتگاه تهران بزرگ مشکلات زندان ها کل زندان جمعیت کیفری رفع مشکلات دستگاه ها نهاد ها سختی آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۳۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول است

شهردار شهرکرد گفت: موضوع تخلفات ساختمانی مسئله مهمی است که نیازمند هم‌افزایی تمام دستگاه‌های مسئول است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری، محمدحسین واحدیان، امروز_شنبه هشت اردیبهشت_ در جلسه هم‌اندیشی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهرکرد با معاون دادستان مرکز چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از دغدغه‌های شهروندان که از لحاظ اصول شهرسازی در هر شهری تأثیرگذار است، بحث رسیدگی به شکایات مرتبط با ساخت‌وسازهای غیرمجاز و پیشگیری از وقوع تخلفات در شهر است که اگر مدیریت و ساماندهی نشود می‌تواند عواقب نامطلوبی برای شهروندان و شهر داشته باشد.

وی افزود: برای اینکه نظامی در شکل‌گیری شهر ایجاد شود ضوابطی در حوزه طرح تفضیلی شهرسازی تدوین می‌شود و با همکاری کمیسیون ماده ۵ برای کل شهر و بعضاٌ برای پهنه‌هایی از شهر تصمیماتی گرفته شد که در صورت تأیید و تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی در تهران اجرایی می‌شود.

شهردار شهرکرد اضافه کرد: شهرداری شهرکرد از سال گذشته تاکنون از ارسال لایحه به صورت موردی در کمیسیون ماده ۵ خودداری کرده و سعی بر این است ضوابط برای عموم مردم برقرار باشد.

واحدیان با اشاره به نظارت واحد اجراییات در بدو وقوع تخلفات ساختمانی تصریح کرد: دستگاه قضائی با متخلفین ساخت‌وساز غیر مجاز برخوردهای جدی می‌کنند که قابل تقدیر است.

وی تاکید کرد: سامانه ۱۳۷ شهرداری آماده دریافت گزارشات مردمی در خصوص هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز و تصرفات غیر قانونی است.

عزم جدی دستگاه قضائی برای مقابله با تخلفات ساختمانی

مهدی عسگری، معاون دادستان مرکز چهارمحال و بختیاری، در این جلسه اظهار کرد: بسیاری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهر در شب اتفاق می‌افتد که این امر نیازمند نظارت جدی‌تر و هماهنگی بیشتر نیروی انتظامی و واحد اجراییات شهرداری است.

وی گفت: تشدید برخورد جدی با متخلفین ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرکرد توسط دستگاه قضائی تشدید می‌شود.

معاون دادستان مرکز چهارمحال و بختیاری، اضافه کرد: دستگاه قضا و دادستانی به دنبال مچ‌گیری نیستند، اما از سویی متولیان جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیز باید طبق قانون به وظایف خود عمل کنند.

عسگری با اشاره به تشدید برخورد جدی دستگاه قضائی با متخلفان ساخت‌وسازهای غیرمجاز افزود: از این پس آرای صادره مبنی بر قلع و قمع باید اجرایی شود و همکاری و تعامل بیشتر نیروی انتظامی با واحد اجراییات شهرداری، جهت جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز ضروری است.

کد خبر 748467

دیگر خبرها

  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند
  • ۷۵ هزار نفر از عوامل اجرایی در استان تهران انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ را برگزار کردند
  • ۷۵ هزار نفر از عوامل اجرایی در تهران انتخابات اسفند ۱۴۰۲ را برگزار کردند
  • انتخابات ۱۴۰۲ توسط ۷۵ هزار نفر عوامل اجرایی استان تهران برگزار شد
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز
  • معرفی اداره کل راه آهن تهران به عنوان دستگاه برتر
  • کمبود اعتبار ۲۵۰میلیاردی برای احداث ساختمان استانداری لرستان
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم