Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-03@04:42:14 GMT

تجارت ایران و برزیل رو به افزایش است

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۳۳۴۵۲

تجارت ایران و برزیل رو به افزایش است

دبیرکل اتاق مشترک ایران و برزیل گفت: روابط دو کشور رو به گسترش است و می‌توان صادرات به این کشور را افزایش داد.

به گزارش مشرق، فرهاد طاهریان اظهار داشت: روابط دو کشور رو به گسترش است و با توجه به مزیت‌های ایران و نیاز های برزیل می‌توان صادرات به این کشور را افزایش داد.

دبیرکل اتاق مشترک ایران و برزیل افزود: با توجه به اهمیت روابط تجاری جمهوری اسلامی ایران با کشورهای حوزه آمریکای لاتین، یکی از چشم اندازها و اهداف هیئت مدیره  تشکیل کمیسیون‌های تخصصی اتاق ایران برزیل و تاسیس دفتر نمایندگی در برزیل برای حضور و مشارکت حداکثری بازرگانان و تسهیل در امر تجارت بین دو کشور و افزایش صادرات کالاها و محصولات به برزیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: تبادل هیئت‌های اقتصادی بین دو کشور از جمله اهداف و وظایف اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل است.

طاهریان همچنین به برگزاری سومین دوره انتخابات اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل اشاره کرد و گفت: مجمع عمومی سالانه این اتاق در روز شنبه ۱۳ شهریور در محل اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران با حضور و مشارکت ۹۲ درصد از اعضای این اتاق برگزار شد و اعضا جدید هیئت  مدیره انتخاب شدند.

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران برزیل اظهار داشت: با انجام انتخابات هیئت مدیره، سید فخرالدین عامریان به عنوان رئیس هیئت مدیره، مسلم ناصری و حسین عباس زاده به عنوان نواب رئیس، بهزاد درخور به عنوان خزانه دار انتخاب شدند.

وی تصریح کرد: از ویژگی‌های هیئت مدیره این دوره حضور افراد از همه طیف از قبیل صادر کنندگان، تولید کنندگان و تامین کنندگان ایرانی در ترکیب هیئت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل است.

طاهریان اظهار داشت: کمیسیون های پیشنهادی اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل عبارت است از توسعه صادرات غیر نفتی، انرژی صنایع و معدن، صنایع غذایی و مواد کشاورزی، دارو تجهیزات پرشکی و مواد بیولوژیک میراث فرهنگی و گردشگری، ورزش و فرهنگ هنر و احتملا گیاهان داروئی و طب سنتی است.

به گفته طاهریان عمده کالاهای صادراتی برزیل به ایران کالاهای اساسی از جمله نهاده های دامی، کنجاله سویا، ذرت و جو است.

بنابراین گزارش پیش از این فرهاد آگاهی رییس هیئت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران  و برزیل بود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان کنجاله سویا برزیل اتاق مشترک بازرگانی ایران اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل هیئت مدیره دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۳۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز پر اتفاق اتاق تبریز در نمایشگاه ایران اکسپو

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: استان آذربایجان شرقی و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز در سومین روز از ششمین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی ایران، ایران اکسپو ۲۰۲۴، رویدادهای مهم و متنوعی را پشت سر گذاشتند.

 با حضور احمد وحیدی، وزیر کشور، مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی، یونس ژائله، رئیس اتاق تبریز و مقامات اقتصادی از کشور سوریه، تفاهم‌نامه‌های همکاری فی‌مابین استانداری آذربایجان شرقی، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز و فدراسیون اتاق‌های بازرگانی سوریه و ستاد اقتصادی ایران در کشور سوریه برگزار شد. در پی امضای این تفاهم‌نامه اتاق بازرگانی تبریز ‌همکاری‌های خود با این کشور را گسترش می‌دهد و توانایی مشارکت در ظرفیت‌های تازه‌ و استفاده نشده کشور سوریه را به دست خواهد آورد.

همچنین در رویدادی دیگر با حضور استاندار آذربایجان شرقی آیین افتتاح واحد تولید انواع کفش و کفی ورزشی با سرمایه‌گذاری مشترک شرکت تکین فراوران راه ابریشم و برند نینوس ژاپن در منطقه ویژه اقتصادی سهلان برگزار شد.

همچنین با حضور مقام عالی استان تفاهم‌نامه همکاری برای تولید اکسل خودرو بین کارخانه محورسازان نورمک از استان آذربایجان شرقی با یک شرکت از کشور ترکیه در منطقه آزاد ارس برگزار شد.

از سوی دیگر تفاهم‌نامه ایجاد شهرک صنعتی ویژه شیشه استان آذربایجان‌شرقی هم در روز دوشنبه در ایران اکسپو ۲۰۲۴ امضا شد.

لازم به ذکر است ششمین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی ایران، ایران اکسپو ۲۰۲۴، از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است.

 

دیگر خبرها

  • افزایش تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار+ فیلم
  • روز پر اتفاق اتاق تبریز در نمایشگاه ایران اکسپو
  • کمیسیون اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار شد/ پیش‌بینی افزایش تجارت به ۳۰ میلیارد دلار
  • پیش‌بینی افزایش تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار
  • ۳ درخواست عجیب روسیه از ایران
  • ۳ درخواست عجیب روس ها از ایران در نمایشگاه اکسپو!
  • اصفهانِ زیبا ظرفیت بالایی برای گردشگری و تجارت دارد
  • برنامه های متنوعی برای تسهیل تبادلات مالی با چین داریم
  • افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد
  • بخش‌خصوصی به‌شرط وجود زیرساخت‌ها، تجارت خارجی کشور را توسعه می‌دهد