Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش آنا، درحالی‌که طی روزهای اخیر درگیری‌ها میان جبهه پنجشیر و طالبان افزایش‌یافته، صبح امروز طالبان مدعی سقوط کامل پنجشیر شد.

اعضای طالبان با حضور در ساختمان فرمانداری پنجشیر اعلام کردند بر این ولایت تسلط یافته‌اند. همچنین گزارش‌ها از تحمیل تلفات سنگین به هر دو طرف بوده است.

خبرگزاری اسپوتنیک تاجیکستان، در گزارشی به بیان شرایط و اتفاقات روز گذشته در جبهه مقاومت یعنی یک روز قبل از سقوط پنجشیر پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش مدعی شد که روز گذشته احمد مسعود به فرماندهان جبهه مقاومت ملی گفته که آن‌ها تا ۹ سپتامبر کابل را تصرف خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان، جلسه گسترده‌ای با فرماندهان خود برگزار کرد. این ملاقات بعد از نماز ظهر روز ۵ سپتامبر در منطقه بازارک مرکز ولایت پنجشیر با اتحاد فرماندهان و بزرگان محلی صورت گرفت.

یک منبع اسپوتنیک تاجیکستان درباره این دیدار گفت که احمد مسعود از نیروهای خود خواسته است که با اسرای برخورد انسانی کنند، نان و آب خود را با آن‌ها تقسیم کرده و تا جای ممکن زخم‌های طالبان را التیام بخشند.

به گفته این منبع، رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان گفت: تعداد زیادی از زندانیان خارجی به‌ویژه زندانیان پاکستانی وجود دارد. ما دقیقاً ۱۳۴۰ اسیر داریم، ازجمله پاکستانی‌ها و عرب‌ها. بر اساس برخی گزارش‌ها، حدود ۶۰۰ تبعه پاکستانی در میان بازداشت‌شدگان هستند.

احمد مسعود در ادامه افزود: صدها طالب در بدخشان به جبهه مقاومت ملی افغانستان پیوسته‌اند." این نشانه فروپاشی سازمانی و نظامی طالبان به نفع ما است.

وی از نیروهای خود خواست در مواجهه با دشمن روحیه بالایی داشته باشند.

به گزارش این خبرگزاری روسی، احمد مسعود ادامه داد: در اکثر ولایات مذاکرات و هماهنگی‌هایی با فرماندهان جهادی و مردمی صورت گرفته است. به‌زودی قیام ملی علیه طالبان از چند نقطه آغاز می‌شود. "شما شاهد خواهید بود که در (۹ سپتامبر) ما کابل را فتح می‌کنیم.

وی از طرفداران خود خواست نگران وضعیت اجتماعی نباشند، زیرا تاجیکستان و فرانسه در اسرع وقت کمک‌های بشردوستانه را به پنجشیر ارسال می‌کنند.

پس از وقوع اتفاقات شب گذشته و تسلط طالبان بر پنجشیر، از سرنوشت احمد مسعود و امرالله صالح خبر در دست نیست.

منبع: آخرین نیوز

کلیدواژه: جبهه مقاومت ملی احمد مسعود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۳۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیت انجمن رسانه‌های ورزشی در‌‌ پی درگذشت مسعود اسکویی

به گزارش "ورزش سه"، مسعود اسکویی، گزارشگر والیبال و گوینده و تهیه کننده رادیو صبح امروز دار فانی را وداع گفت و جامعه ورزش کشور را عزادار کرد.

انجمن رسانه های ورزشی ایران با ارسال پیامی این ضایعه را به جامعه ورزش  تسلیت گفته و براى بازماندگان و خانواده اسكويى آرزوى صبر كرده اند.

اسكويى از مشهورترين صداهاى راديو به خصوص در حوزه ورزش در طول تاريخ فعاليت رسانه هاى تصويرى، نوشتارى و شنيدارى به حساب مى آيد و ضايعه درگذشت او بازتاب فراوانى در ميان علاقه مندان به ورزش داشته و انجمن رسانه هاى ورزشى خودش را در اين غم شريک می داند.

دیگر خبرها

  • طالبان در پنجشیر جمع‌آوری موبایل‌ های هوشمند را از سر گرفته‌اند
  • طالبان خواستار افزایش همکاری‌های تجاری با ازبکستان شد
  • تسلیت انجمن رسانه‌های ورزشی در‌‌ پی درگذشت مسعود اسکویی
  • ۱۰ انیمیشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی
  • ۱۰ انیمشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی
  • صدای ماندگار رادیو خاموش شد/ مسعود اسکویی درگذشت
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند