Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: تفکر در قرآن و توسل بر اهل‌ بیت(ع) موجب سعادت و آرامش می‌شود و بهترین ابزار برای بهره‌بردن از قرآن و اهل‌ بیت(ع) استفاده از هنر است.

مالک رحمتی در مراسم رونمایی از مجموعه اشعار سید رضا موید خراسانی، شاعر آئینی که امروز، ۱۵ شهریور ماه، در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در جامعه کنونی و در میانه قیل و قال زندگی مادی، آنچه که بر اساس تعالیم دین مبین اسلام موجب سعادت و آرامش می‌شود، تفکر در قرآن و توسل بر اهل‌ بیت(ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز با بها دادن به شعر می‌توان به هدف بهره‌برداری از قرآن و معارف اهل بیت(ع) دست پیدا کرد.

وی با بیان این‌که زبان شعر را جوانان، نخبگان و فرهیختگان می‌فهمند، ادامه داد: برای پاسخ دادن به نیازهای جهان امروزی که تشنه‌ معارف و معنویت است و همچنین برای این‌که این پاسخ، سریع‌تر بر دل‌ها بشیند، باید به ظرافت‌های فعالیت‌های هنری که در رأس آن شعر و مدح قرار دارد، توجه بیشتری کنیم.

رحمتی تصریح کرد: این حرکت در سازمان تبلیغات اسلامی ایجاد شده و توجه و فعالیت بسیاری در این چند سال اخیر صورت گرفته است. در این سازمان دیدار با شاعران بزرگ که سرمایه‌های هنری و معنوی کشور هستند هیچ‌گاه  قطع نمی‌شود و این سنت در آستان قدس رضوی هم جایگاه خود را پیدا کرده است. باید به این عزیزان و بزرگان هنر ایران توجه و از آنان قدردانی شود تا بتوانیم به کمک هنر، بسیاری از آسیب‌هایی را که امروز در جامعه وجود دارد، خنثی کنیم. گستردگی زبان شعر که هم شعور و شور را می‌توان به تصویر کشید، کمک می‌کند تا در فعالیت‌های فرهنگی رویکرد جدیدی را آغاز کنیم.

وی با اشاره به این‌که استاد موید مورد لطف و عنایت خداوند و اهل‌ بیت(ع) قرار گرفته، خاطرنشان کرد: استاد موید روح لطیفی دارد که از سوی خداوند به او داده شده و با استفاده از این روح لطیف بوده که وی توانسته این‌چنین آثاری را خلق کند. عنایت خداوند جز برگزیدگان شامل هر کسی نمی‌شود و استاد موید بی‌تردید یکی از این برگزیدگان خداوند است. عنایت اهل‌ بیت(ع) به خصوص امام رضا(ع) نیز همچون عنایت خداوند، شامل حال استاد موید قرار گرفته و مدال خادمی امام رضا(ع) بر سینه این شاعر بزرگ می‌درخشد.

منصور ارضی، شاعر و مداح اهل‌ بیت(ع)، با ارسال پیامی تصویری که در ادامه مراسم پخش شد، عنوان کرد: یکی از وظایف مهم شیعه واقعی این است که حقیقت زندگی اهل‌ بیت(ع) و آثار آن‌ها را به هر شکل و به هر قیمتی تدوین کند. استاد موید عمر خود را صرف اهل‌ بیت(ع) و به خصوص امام رضا(ع) کرده است که نمی‌شود پاداشی برای آن در نظر گرفت اما هر کس وظیفه دارد تا به اندازه‌ای که در توانش است، از این استاد گران‌بها تشکر و قدردانی کند.

وی افزود: امثال استاد موید به مقامی در زندگی خود رسیده‌اند که من یقین دارم اهل‌ بیت(ع) را دیده‌اند و با آن‌ها زندگی کرده‌اند. من بیشتر شب‌ها ایشان را یاد می‌کنم و امیدوارم همیشه سلامت باشند.

محمدعلی مجاهدی، شاعر آئینی، نیز با ارسال پیامی تصویری به مراسم گفت: استاد موید علاوه بر دارا بودن جنبه‌های شاعری، متعد و خداباور است. ایشان از استوانه‌های شعر ولایی معاصر است و بیش از ۵۰ سال از آشنایی ما می‌گذرد. طول عمر با عزت همراه با صحت و عافیت را برای این پیرغلام با اخلاص اهل‌ بیت(ع) از درگاه ربوبی آرزو می‌کنم.

سیدرضا موید، شاعر آئینی، پس از رونمایی از دیوان اشعار خود به همران شاعران و دیگر اساتید آئینی کشور بیان کرد: از عزیزانی که برای تألیف این دیوان زحمت کشیدند، به خصوص آقای جواد هاشمی و بنیاد دعبل خزاعی تشکر می‌کنم. این دیوان حاصل عمر من است و پس از پنج سال تلاش این عزیزان به ثمر رسید. همچنین از تولیت آستان قدس و دوستانی که این مراسم را تدارک دیدند، کمال قدردانی را دارم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری شعر آیینی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی مالک رحمتی مشهد خراسان رضوي استاد موید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۳۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تربیت شدگان مکتب اسلام بهترین ذخایر آن هستند

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تربیت شدگان مکتب اسلام بهترین ذخایر آن هستند، گفت: نباید در مسئله تبیین ترک فعل شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، آیت‌الله سید علیرضا عبادی ظهر امروز در دیدار رئیس سابق امر به معروف و نهی از منکر کشور، اظهار داشت: تربیت شدگان مکتب اسلام، بهترین ذخایر آن هستند و نباید در مسئله تبیین ترک فعل کنیم.

وی با اشاره به اینکه کم هزینه تر از هر نوع دفاعی بحث سرمایه گذاری بر روی مسئله تبیین است، بیان کرد: روح کلام مقام معظم رهبری در مسئله تبیین همین است که باید شبکه سازی کنیم تا آگاهی فراگیر شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی ادامه داد: پیروزی‌های اقتصادی، سیاسی و نظامی هر کدام از اهمیت بزرگی برخوردار است اما آنچه اهمیت دارد، پیروزی فرهنگی است و اگر اندیشه غالب شود مهم است.

عبادی تصریح کرد: بشر در طول تاریخ و زندگی شخصی و اجتماعی خود در حال حاضر بیشتر از هر زمان دیگر چوب نادانی خودش را می خورد و به همین دلیل دشمن او را علیه خودش به کار می گیرد و در این راستا عناصر نامطلوب در همه بخش‌ها از جمله بخش فرهنگی باید شناسایی شوند.

وی افزود: شرایط مساعدی در دولت سیزدهم به وجود آمده است و باید به سمت حل این مشکل کشور برویم در غیر این صورت اگر نادان‌هایی باشند که تحت تاثیر دشمن قرار گیرند هر روز آسیب به سمت ما خواهد آمد و این نیازمند یک اقدام جدی است.
وی با بیان اینکه اغتشاشات اخیر به سبب نادانی برخی جوانان بود گفت: تا در کشور آدم نادان است تعمیم پیدا نمی کندو باید روی این هزینه شود.

بیش از هزار استاد در کشور می‌توانند مباحث شهید مطهری را تدریس کنند

دبیر سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور نیز با بیان اینکه هزار و 200 استاد در کشور داریم که می توانند به تدریس مباحث شهید مطهری بپردازند، گفت: از این تعداد 30 نفر به عنوان استاد در خراسان جنوبی تربیت شده اند که توانایی تدریس دارند.

محمدصالح هاشمی گلپایگانی با اشاره به اینکه ترویج مبانی فکری در یک نظام فکری مشخص به ویژه برای متدینین امروز نیاز جامعه است، افزود: در حال حاضر بسترهایی که این اساتید و بینش پژوهان بخواهند ورود پیدا کنند، آماده نیست و یکی از گرفتاری‌های آثار شهید مطهری عدم انسجام ارتباط است و بعد از 20 سال آمده ایم که به این نظام فکری بپردازیم.

وی با بیان اینکه نیروی لازم جهت راه اندازی نهضت شهید مطهری خوانی در کشور داریم، یادآور شد: شهید مطهری فقط در آثارش است و متاسفانه کمی مهجور مانده است و دانشجویی که می خواهد معلم شود باید یک دور با آثار شهید مطهری آشنا شود.

انتهای پیام /253/

دیگر خبرها

  • تربیت شدگان مکتب اسلام بهترین ذخایر آن هستند
  • افزایش سطح بهره برداری بوستان بزرگ شهر یزد
  • بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور صفه
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • ‌بیمارستان نیایش خرم‌آباد کی به بهره‌بردا‌ری می‌رسد؟ + فیلم
  • حسینی: ظرفیت درآمدزایی خلیج فارس بهره‌برداری می‌شود
  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد
  • بهره برداری از جاده پدافندی اربعین در دستور کار
  • فاز اول بیمارستان سلامت سیب و سوران در آستانه بهره برداری