Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@13:55:54 GMT

آنتالیا ترکیه

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۳۴۲۷۹

آنتالیا ترکیه

فهرست مطالب

1. آب و هوای آنتالیا

2. آنتالیا در فصول مختلف

3. فستیوال‌ها و رویدادها در آنتالیا

این شهر هر ساله پذیرای گردشگران زیادی از جمله ایرانیان است که با تور آنتالیا به این شهر سفر میکنند. لذا اگر شما هم قصد سفر به این مکان را دارید باید بدانید بهترین زمان سفر به آنتالیا چه موقع است، همچنین جهت اطلاع از قیمت و رزرو تور با نرخ ارزان میتوانید با آژانس مسافرتی هورامان گشت تماس حاصل نمائید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

1. آب و هوای آنتالیا

معیار انتخاب بهترین زمان را می توان از چندین جهت بررسی کرد. یکی از آن ها آب و هوا است.ماه آوریل مناسب ترین وقت مسافرت به آنتالیا است، در این ماه هوا معتدل و دلپذیر است و هنوز مسافران زیادی به آنجا هجوم نبرده اند.

البته مسافرانی که از آوریل تا دسامبر به آنتالیا سفر می کنند، باید بدانند که امتیاز بالایی کسب کرده اند. ژانویه تا مارس به دلیل سرمای هوا و دشواری بازدید از جاذبه ها و سواحل، فصل خصوصی آنتالیا محسوب می شود.

میانگین دما در آنتالیا بسیار متغیر است. آب و هوا در آنتالیا با توجه به رطوبت مطلوب است، اما هفته های تابستان بسیار گرم است و احتمال بارندگی کم است. آب و هوای این شهر در مقایسه با مقاصد گردشگری جهان 71 از 100 است.

چنانچه به هوای گرم علاقه دارید و می خواهید آنتالیا را در این آب و هوا ببینید، باید بگوییم که ماه های اوت، جولای و سپتامبر گرم ترین ماه های سال در این شهر هستند. گرم ترین ماه های سال از اواسط آگوست تا اواخر آگوست است که دمای آن 34.6 درجه سانتی گراد و حداقل شب ها 28.1 درجه سانتی گراد است.

2. آنتالیا در فصول مختلف

· فصل بهار: ماه‌های مارس تا می (۱۰ اسفند تا ۱۰ خرداد)

ترکیب رطوبت و دمای بهار باعث ایجاد آب و هوای گرم می شود. میانگین دمای هوا از 16.3 درجه سانتیگراد تا 25.4 درجه سانتیگراد در این فصل متغیر است. بارش های شدید (بیش از 25.4 میلی متر در ماه) در این فصل به جز 1-2 روز در ماه نادر است.

· فصل تابستان: ماه‌های ژوئن تا اوت (۱۱ خرداد تا ۹ شهریور)

نیمه سال یک فصل گرم برای گردشگری در آنتالیا است، با آب و هوای خوب و گرمای نسبتاً قابل قبول. این ماه ها کمترین میزان بارندگی سالانه را دارند. بلیط های تابستانی هتل و هواپیما بسیار بیشتر از حد معمول هزینه دارند.

· فصل پاییز: ماه‌های سپتامبر تا نوامبر (۱۰ شهریور تا ۹ آذر)

میانگین دمای پاییز 19.9 تا 31.1 درجه سانتیگراد است که با وجود باد و رطوبت فضای دلپذیری را برای بازدید از شهر ایجاد می کند. بارندگی های موثر را می توان 1-2 روز در ماه در این فصل مشاهده کرد. آب و هوا در این فصل باعث کاهش تعداد گردشگران در شهر می شود و قیمت هتل ها مقرون به صرفه تر می شود.

· فصل زمستان: ماه‌های دسامبر تا فوریه (۱۰ آذر تا ۹ اسفند)

در فصل زمستان آنتالیا بسیار سرد است و افرادی که در مقابل سرما مقاوم نیستند بهتر است در این فصل به آنتالیا سفر نکنند. میانگین دمای هوا از 14.9 درجه سانتیگراد تا 18.5 درجه سانتیگراد در این فصل متغیر است و بارندگی موثر در 2 تا 4 هر ماه است.

اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بهترین زمان سفر و همچنین استعلام قیمت تور با نرخ ارزان میتوانید با آژانس مسافرتی هورامان گشت ستاره مجری مستقیم تور ترکیه با کادری مجرب و بیش از یک دهه سابقه تماس حاصل نمائید.

3. فستیوال‌ها و رویدادها در آنتالیا

رویداد های جالب و بین المللی زیادی در آنتالیا در طول سال برگزار می شود. جشنواره هنری آنتالیا با تعداد بیشماری انتخاب برای مهمانان به یک مکان مسافرت ایده آل برای هر قشر و هر نوع افراد با هر سلیقه ای تبدیل شده است.

 اکثر شرکت کنندگان در جشن ها و جشنواره ها گردشگران خارجی هستند. کنفرانس های ملی و بین المللی، جشنواره های هنری و فرهنگی قابل توجه، مسابقات ورزشی و نمایشگاه های گوناگون هر ساله در آنتالیا برگزار می شود.

جشنواره ها و رویدادهای بهاری، جشنواره بین المللی فیلمسازان زن، جشنواره بین المللی فیلم زنان آنتالیا در 16 سال گذشته هر سه ماه مارس برگزار شده است.

در زیر چند نمونه از فستیوال های معروف را ذکر کرده ایم:

· جشنواره بین المللی مجسمه های شنی آنتالیا

جشنواره بین المللی مجسمه های شنی آنتالیا یک نمایشگاه مجسمه های شنی بسیار بزرگ است که توسط گروه طراحی جهانی هنر برگزار شده است. این جشنواره به دلیل اندازه مجسمه و محل برگزاری، یکی از بزرگترین رویدادهای ساحلی شنی در جهان است.

موضوع این جشنواره هر سال تغییر می کند و سالانه هزاران نفر از آن دیدن می کنند. این جشنواره با حمایت وزارت فرهنگ و گردشگری جمهوری ترکیه، شهرداری کلانشهر آنتالیا، بنیاد پیشرفت آنتالیا، انجمن روزنامه نگاران آنتالیا و سایر نهادها و موسسات پشتیبانی می شود. هر سال گروهی از مجسمه سازان ماسه از سراسر جهان به اینجا می آیند تا دهها هزار تن ماسه در مساحت 10 هزار متر مربع تشکیل دهند.

 جشنواره بین المللی مجسمه های شنی همچنین دارای جنبه جالبی با فضای کافی برای فعالیت های مرتبط با مجسمه سازی است و به بزرگسالان، نوجوانان و کودکان این امکان را می دهد که روزانه توانایی ها و خلاقیت خود را در این زمینه آزمایش کنند.

در شب، تزئینات سبک و چراغ های منطقه فضایی فوق العاده رنگارنگ به منطقه نمایشگاه می بخشد. این نمایشگاه هر سال از ماه مه تا نوامبر در آنتالیا برپا می شود.

· کمر کارناوال

کمل که بین آبهای فیروزه ای و چشم اندازهای خیره کننده واقع شده است، یکی از محبوب ترین استراحتگاه های آنتالیا است. شما نه تنها از شگفتی های طبیعی دره Goinuk و فلات Ucork شگفت زده شده اید، بلکه جشنواره ها و رویدادهای زیادی نیز در این منطقه وجود دارد. یکی از محبوب ترین این دهه ها، کارناوال کمری است.

در ماه آوریل رفتن به این کارناوال می تواند برای شما یک تجربه دلپذیر باشد. رنگ ها، صداها و رقص ها شما را به زندگی مردم بومی منطقه نزدیک می کند. جای تعجب نیست که کمر یکی از به یاد ماندنی ترین مکان ها برای در آغوش گرفتن روح کارناوال است.

بسیاری از مردم با لباس های رنگارنگ و سنتی برای جشن به کارناوال می آیند. آتش بازی و کنسرت های محلی در ساحل بخشی از جذابیت جشنواره است.

· جشنواره بین المللی اپرا و باله آسپندوس

یکی از مشهورترین رویدادهای سالانه آنتالیا، جشنواره اپرا و باله، در ماه مه برگزار می شود. در این مدت، گردشگران متعددی از سراسر جهان برای دیدن اپرا و باله از آنتالیا دیدن می کنند.

این جشنواره با گرامیداشت نوزدهمین سالگرد تاسیس خود، ترکیه را در سطح بین المللی با گرد هم آوردن مکان های تاریخی منحصر به فرد و تئاتر آکوستیک عتیقه منحصر به فرد Aspendos با سابقه 2000 ساله، همراه با زیبایی طبیعی آنتالیا و طبیعت شفابخش هنر، تقویت کرد.

70 درصد شرکت کنندگان در این جشنواره گردشگران خارجی هستند. جشنواره بین المللی اپرا و باله آسپندوس با افزایش تعداد شرکت کنندگان هر سال به یک کارناوال بصری تبدیل شده است. مکانی که افراد زیادی از موسیقی، تاریخ و ملیت های مختلف در آن جمع می شوند. با هورامان گشت مجری مستقیم تورهای ترکیه لوکس و ارزان سفر کنید.

در این مقاله با بررسی مبحث بهترین زمان سفر به آنتالیا، از چند منظر سعی کردیم اطلاعات کافی را به شما بدهیم تا اگر قصد مسافرت دارید، زمانی را انتخاب کنید که حداکثر لذت را ببرید.

کد خبر 1552073

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: جشنواره بین المللی درجه سانتیگراد مجسمه های شنی بهترین زمان جشنواره ها آب و هوای آب و هوا ماه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۴۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«شتر و آسیابان» به کازابلانکا رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، «شتر و آسیابان» عنوان مجموعه‌ای از سه فیلم کوتاه عروسکی پویانمایی شامل «جایگزین»، «کشاورز و ربات» و «سپید بالان» به کارگردانی عبدالله علیمراد است که به ترتیب در سال‌های ۲۰۰۳، ۲۰۱۱ و ۲۰۲۲ میلادی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شیوه استاپ‌موشن تولید شده است.

از این مجموعه در بازار فیلم هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم کن در کشور فرانسه رونمایی شد.

این مجموعه چندی پیش نیز در بخش غیر رقابتی بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم مراکش، بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن «مکنِس» مراکش، جشنواره «بلک مووی» سوییس، بخش مسابقه «مخاطبان بزرگسال» بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم سینمای آسیایی «وزوول» کشور فرانسه حضور داشته است.

سومین دوره جشنواره سینمای مستقل «کازابلانکا» از ۳ فروردین تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ (۱۹ تا ۲۵ آوریل ۲۰۲۴) در شهر کازابلانکا کشور مراکش در حال برگزاری است.

کد خبر 6090020

دیگر خبرها

  • ساخت فیلم «عشق آباد» با محوریت امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی
  • نشست خبری اولین جشنواره بین المللی فیلم دینی رضوان
  • دو محصول ایرانی به جمع فینالیست‌های جشنواره صنعت بازی منا پیوست
  • ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد
  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • «شتر و آسیابان» به کازابلانکا رسید
  • (تصاویر) جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان
  • رقابت عشایر در رشته های بومی و محلی جشنواره بین المللی کوچ عشایر
  • پایان جشنواره بین المللی کوچ عشایر جعفر آباد مغان
  • ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد