Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از وزارت نیرو، "علی‌اکبر محرابیان با تاکید بر اینکه ارتقای کیفی و کمی آب شرب شهرها و روستاهای خوزستان از اولویت‌های وزارت نیرو در دولت سیزدهم است، افزود: طرح آبرسانی غدیر که آب ۲۶ شهر و حدود 1600 روستای استان را تامین می‌کند علاوه بر آبگیری از سد کرخه، از منابع با کیفیت سد دز نیز بهره‌مند خواهد شد و بر همین اساس در سه جبهه کاری سامانه آبرسانی از سد دز از طریق انتقال آب از کانال چمران در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

وی خاطرنشان کرد: طی برنامه‌ریزی فشرده علاوه بر ارتقای کیفیت آب از طریق انتقال آب از سد دز، نسبت به افزایش ظرفیت انتقال آب به خصوص در شهرهایی از جمله دشت آزادگان، آبادان، خرمشهر و شادگان اقدام شده است. 

محرابیان در تشریح این طرح بزرگ آبرسانی گفت:  طرح مذکور شامل تامین آب غدیر از منابع آب دز به ظرفیت 10 متر مکعب در ثانیه، توسعه ایستگاه پمپاژ ام الدبس به ظرفیت 5 متر مکعب در ثانیه برای شهرستان‌های تحت پوشش طرح و تکمیل و توسعه ایستگاه پمپاژ چمران به ظرفیت 5 متر مکعب در ثانیه برای شهرستان اهواز است. 

وزیر نیرو با بیان اینکه اجرای این پروژه به‌طور معمول حدود 24 ماه زمان نیاز دارد، ادامه داد: اعتبار مورد نیاز این پروژه حدود 10 هزار میلیارد ریال بوده که در حال تامین است و به سازمان آب و برق خوزستان تکلیف شده تا ظرف مدت کمتر از یک سال این پروژه اجرا شود. 

وی اظهار کرد: به‌رغم اینکه استان خوزستان در یکی از خشک‌ترین سال‌های تاریخی خود از نظر بارندگی قرار دارد با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی استان خوزستان مشکل خاصی وجود ندارد و نیاز آبی بالغ بر 165 هزار هکتار کشت‌های تابستانه این استان تامین شده که برخی از کشت‌ها تا آبان ماه نیز ادامه خواهد داشت.

223223

کد خبر 1552396

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: وزارت نیرو آب و هوا کم آبی خشکسالی بارش برف باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۴۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۲ هزار میلیارد تومان از بدهی تولیدکنندگان برق پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، مصطفی رجبی مشهدی که در گردهمایی سراسری نیروگاه‌های کشور با حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، همایون حائری معاون وزیر در امور برق و انرژی و مدیران صنعت نیروگاهی کشور سخن می‌گفت، هدف اصلی از اصلاح روابط مالی صنعت برق را توقف تولید بدهی نیروگاه‌ها اعلام و تصریح کرد: شرکت توانیر تمام توان خود را برای تحقق این هدف به کار خواهد بست.

وی افزود: بر همین اساس طی دو سال اخیر در دو مرحله، یک‌بار ۲۰ همت و یک بار هم ۳۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات بخش تولید از طریق اسناد خزانه تسویه شده و اخیراً هم ۲۲ هزار میلیارد تومان دیگر به حساب تولید کنندگان برق حرارتی و مقیاس کوچک واریز شد که سهم عمده آن متعلق به نیروگاه‌های خصوصی بود که در شرکت مدیریت شبکه برق ایران تسویه شد.

وی با اشاره به ابلاغیه وزیر نیرو که باید ۱۰۰ درصد معاملات برق به صورت رقابتی در بورس انجام شود، یادآور شد: تا پیش از این مدیریت منابع وابسته به حساب متمرکزی در توانیر بود که با توجه به اولویت‌ها به تولیدکنندگان برق و بخش‌های انتقال و توزیع تخصیص می‌یافت.

مدیرعامل توانیر افزود: با اصلاح روابط مالی صنعت برق در صدد کوچک‌تر کردن حساب مدیریت منابع و در ادامه آن استقرار نظام حکمرانی شرکت‌های توزیع هستیم تا خود شرکت‌ها در قبال وصول مطالباتشان مسؤولیت داشته و متناسب با آن هزینه کنند. تحقق این امر، موجب بهبود کارایی شرکت‌ها، رونق گرفتن بورس و افزایش رقابت و شفافیت میان بازیگران بورس انرژی می‌شود.

رجبی مشهدی به صفر رساندن مطالبات نیروگاه‌ها طی یک بازه زمانی ۳ ساله را که در قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق هم تصریح شده را هدف گذاری وزارت نیرو دانست که شرکت توانیر با تمام قوا آن را دنبال می‌کند.

کد خبر 6094669 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • تامین ۲.۵ تا ۳ درصد برق کشور در نیرو‌گاه شهید مفتح
  • روند اجرایی پروژه‌های عمرانی استان خوزستان باید تسریع شود
  • کهگیلویه و بویراحمد بهشت سرمایه‌گذاری در عرصه گیاهان دارویی؛ فرصتی که از دست می‌رود
  • کهگیلویه و بویراحمد، بهشت گیاهان داروئی؛ فرصتی که از دست می‌رود
  • ۷۲ هزار میلیارد تومان از بدهی تولیدکنندگان برق پرداخت شد
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • آبرسانی به ۵۲۰۰ روستا ظرف دو سال انجام شده است
  • افزایش انگیزه سرمایه انسانی، اولویت وزارت نفت
  • پست برق ۱۳۲ ‌کیلوولت‌ شاهد بهبهان برق‌دار شد
  • عدالت باید در اجرای پروژه‌های عمرانی خوزستان رعایت شود