Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@00:37:38 GMT

قطر مقصد رایزنی آمریکا درباره افغانستان

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۳۴۶۲۴

قطر مقصد رایزنی آمریکا درباره افغانستان

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دقایقی پیش  از فرود هواپیمای بلینکن، یک مقام رسمی افشا کرد که در ادامه روند خروج آمریکایی های از افغانستان، چهار آمریکایی با اطلاع طالبان از افغانستان خارج شده اند.  

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، این مقام ارشد بدون اشاره به این‌که چهار آمریکایی از کدام کشور خارج شده اند، گفت که چهار شهروند آمریکایی از راه زمینی خارج شده و مورد استقبال دیپلمات های آمریکایی قرار گرفتند و افزود که طالبان مانع آنها نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از این که طالبان کنترل کامل افغانستان را بدست گرفت،  این اولین سفر بلینکن به خاورمیانه است و در این سفر لوید آستین رییس پنتاگون او را همراهی می کند.  

اگرچه بلینکن قرار نیست با هیچ یک از نمایندگان طالبان در دوحه ملاقات کند، اما دین تامپسون یک مقام وزارت خارجه آمریکا گفت که واشنگتن به همکاری با گروه اسلام گرا ادامه می دهد تا اطمینان حاصل شود که پیام های ما با آنها روشن است.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز پیش از ورود بلینکن به دوحه اعلام کرد که ما از همکاری نزدیک قطر در مورد افغانستان سپاسگزاریم.  

قطر که میزبان بزرگترین پایگاه هوایی بزرگ آمریکا در خاورمیانه است، هم اکنون محل انتقال ۵۵ هزار نفر از افرادی است که در هفته های گذشته از افغانستان منتقل شده اند.  

بلینکن قبل از ورودش به دوحه اعلام کرده بود که از تمام تلاش های قطر در حمایت از عملیات خروج شهروندان افغان تشکر می کنم و با افغان های نجات یافته دیدار خواهد کرد.

پربیننده ترین ایران آماده ازسرگیری مذاکرات وین است / زمان برگزاری نشست بعدی مشخص نیست طالبان برای جبهه مقاومت پنجشیر شرط گذاشت پریان از کنترل طالبان خارج شد سربازان آمریکایی دوباره به افغانستان بر می‌گردند ابراز آمادگی احمد مسعود برای گفت وگو در صورت خروج طالبان از پنجشیر

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۴۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از طلوع نیوز، جانان سایق سخنگوی وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی دولت موقت طالبان در افغانستان امروز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اثر وقوع بارندگی‌های سنگین و سیلاب در ۱۵ ولایت این کشور، ۱۴۰ باب خانه مسکونی تخریب شده است.

سخنگوی وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی دولت موقت طالبان در افغانستان در این خصوص ادامه داد: در ۳ روز اخیر بر اثر بارندگی شدید و سیلاب در ولایت‌ های قندهار، نورستان، بادغیس، غور، ننگرهار، میدان وردک، هرات، سمنگان، پنجشیر، لغمان، کنر، بغلان، کندز، سرپل و پروان؛ ۸ نفر جان‌باخته و ۳ تن هم مجروح شده اند.

به گزارش طلوع، وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی دولت موقت طالبان در افغانستان پیشتر گفته بود که بر اثر وقوع سیلاب‌های اخیر سراسر افغانستان، ۹۰ تن جان باخته و ۵۴ نفر دیگر هم مجروح شده‌ اند.

کد خبر 6091451

دیگر خبرها

  • اختلاف ها حل نشد اما واشنگتن و پکن مسیر گفت و گو را انتخاب کردند
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • شبکه تلویزیونی آمریکایی درباره چین به بلینکن خط داد!
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی