Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@15:28:19 GMT

احتمال ابتلای مجدد به کرونا چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۳۴۸۵۲

احتمال ابتلای مجدد به کرونا چقدر است؟

آفتاب‌‌نیوز :

تصور می‌شد که با بروز عفونت SARS-CoV-2، پاسخ ایمنی می‌تواند مانع از بروز عفونت ثانویه در همان فرد شود؛ ولی به نظر می رسد ابتلای مجدد به عفونت در سراسر جهان در حال افزایش است و این موضوع می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر پیامدهای بالینی و همچنین واکسیناسیون داشته باشد.

بر همین اساس پژوهشگران انستیتو پاستور، موارد عفونت مجدد بیماری در طول یک سال بعد از ابتلا را بررسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطالعه مواردی از ابتلا به عفونت مجدد یا فعال‌سازی مجدد ویروس SARS-CoV-2 بر اساس شواهد کلینیکی و آزمایشگاهی مورد بررسی قرار گرفت.

بررسی آزمایشات سرولوژی نشان داد که حضور IgG (آنتی‌بادی) SARS-CoV-2 جهت محافظت از ابتلای دوباره به عفونت ویروسی ثانویه کافی نیست. مطابق با این حقیقت که عفونت مجدد در مواردی که IgG تولید شده است نیز اتفاق افتاده است، میزان پتانسیل خنثی‌سازی آنتی‌بادی‌های تولید شده هنوز ناشناخته باقی مانده است.

اگرچه تمایز بین عفونت مجدد و فعال‌سازی مجدد ویروس SARS-CoV-2 چالش برانگیز است، اما این نتایج می‌تواند به‌عنوان سرنخی از پتانسیل SARS-CoV-2 برای گردش مداوم در بین جمعیت‌ها، علی‌رغم ایجاد مصونیت جمعی یا ابتلا به عفونت طبیعی یا واکسیناسیون مد نظر گرفته شود. بر این اساس می‌توان نتیجه‌گیری کرد که بیماران بدون علامت در عفونت دوم می‌توانند به‌عنوان تهدیدی برای جامعه مطرح باشند.

به گفته پژوهشگران این تحقیق؛ هرچند تولید آنتی‌بادی‌های ناشی از عفونت اولیه می‌تواند تا حد زیادی محافظت‌کننده باشد با این حال، ممکن است ایمنی کافی جهت پیشگیری از عفونت بعدی SARS-CoV-2 را تضمین نکند. مطالعات بیشتر بر روی جمعیت‌های مختلف می‌تواند برای استراتژی‌های انجام واکسیناسیون به‌صورت انبوه کاربردی باشد و در درک بهتر آن کمک کننده باشد.

نتایج این پروژه تحقیقاتی با عنوان «ارزیابی طولانی مدت سرولوژیک و بالینی در مبتلایان قطعی COVID-19 جهت تعیین موارد عفونت مجدد بیماری در طول یک سال بعد از ابتلا» در پایگاه نتایج پژوهش‌های سلامت کشور منتشر شده و آمیتیس رمضانی، صالحی وزیری، فتوحی، وحیده مظاهری، احسان مصطفوی، ندا افضلی، مهسا توکلی راد پژوهشگران انستیتو پاستور در انجام این طرح تحقیقاتی مشارکت داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کرونا کووید ۱۹ عفونت مجدد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۴۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان

 مهدی زنگنه معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: همزمان با آغاز هفته ایمن سازی، مرحله اول واکسیناسیون پنوموکوک برای کودکان گروه‌ سنی ۲ ماهه در تمامی مناطق شهری و روستایی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شروع شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: این واکسن به شکل تزریقی است و در گام بعدی کودکان گروه های سنی 4 و 12 ماهگی نیز، همزمان با سایر واکسن های همان گروه سنی واکسینه  خواهند شد.

به گفته دکتر زنگنه، پنومونی پنوموکوکی یکی از شایع ترین علل عفونت های تنفسی و مرگ و میر کودکان زیر5 سال در سراسر جهان به شمار می رود که پیشگیری از آن با واکسیناسیون امکان پذیر است.

وی گفت: به عبارتی باکتری پنوموکوک موجب بیماری هایی مثل سینوزیت، مننژیت، عفونت گوش میانی، پنومونی و عفونت خون شده و ممکن است منجر به بستری شدن کودک در بیمارستان، ایجاد عوارض و یا مرگ وی شود.

 زنگنه افزود: فاز اول این واکسن ها توسط  وزارت بهداشت تهیه و تحویل واحدهای بهداشتی شده است، از هم استانی های عزیزی که کودک در سن 2ماهگی دارند درخواست می شود با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت، نسبت به واکسیناسیون بهنگام آنها اقدام نمایند.

وی در پایان افزود: امیدواریم به زودی شاهد اضافه شدن واکسن روتاویروس نیز به سبد واکسیناسیون کشور باشیم.

گفتنی است:در حال حاضر کودکان در کشور ما بر علیه بیماری های از جمله سل، فلج اطفال، دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، سرخک، سرخجه، اوریون، هپاتیت B، هموفیلوس آنفلوانزا و پنوموکوک واکسینه می شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • احتمال ابتلای مادران باردار به آلرژی در فصل بهار چقدر است؟
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • خواص معجزه‌آسای سیر برای پوست و مو
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • چطور هم وزن کم کنیم و هم از افتادگی پوست جلوگیری کنیم؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • با عوارض ناشی از گازگرفتگی حیوانات چه باید کرد؟
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟