Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-03@02:49:58 GMT

محدودیت‌های کرونایی برای این افراد لغو می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۳۵۱۶۱

محدودیت‌های کرونایی برای این افراد لغو می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

در شرایطی که واکسیناسیون کرونا بر اساس آخرین آمارهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بیش از ۲۹ میلیون و ۴۵۳ هزار دز رسیده است، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش سرعت واکسیناسیون تا دو میلیون دز در روز و لغو ممنوعیت سفر و محدودیت‌های کرونایی برای کسانی که هر دو دز واکسن را دریافت کرده‌اند، خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا که به گفته او قرار است محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های هوشمند پس از واکسیناسیون اجرا شود.

رضا نفیسی -رییس مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل و نقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی - اظهار کرد: اجرای سیستم هوشمند کرونا مدتی است مورد بحث و بررسی قرار گرفته و بر اساس آن مقرر شده، اطلاعات افرادی که هر دو دز واکسن را دریافت کرده‌اند، وارد این سیستم شود و محدودیت‌های کرونایی مانند ممنوعیت‌های سفر برای آن‌ها لغو شده و کاهش یابد.

وی افزود: به گونه‌ای که اگر این افراد واکسینه شده خواستند برای سفر با وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند قطار، اتوبوس، هواپیما یا خودروی شخصی خود اقدام کنند، مشکلی برای آن‌ها وجود نداشته باشد بتوانند این کار را انجام دهند و حتی بدون مشکل به سفرهای خارجی بروند.

رییس مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل و نقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی، ادامه داد: یکی دیگر از مزایای سیستم هوشمند کرونا این است که به عنوان مثال اگر فردی در هواپیما با وجود واکسینه شدن یا علیرغم منفی شدن تست کرونا، به این بیماری مبتلا شد به سرعت وضعیت بقیه مسافران در هواپیما از وضعیت سفید به نارنجی یا قرمز تغییر می‌کند و به آن‌ها هشدار می‌دهیم که مراقب باشند و پروتکل‌های احتیاطی را رعایت کنند.

نفیسی گفت: بر این اساس مقرر شده تا اطلاعات همه مسافران را در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار دهیم و از سوی دیگر وزارت بهداشت نیز اطلاعات واکسینه‌شده‌ها و مبتلایان کرونایی را در اختیار سیستم حمل و نقل قرار دهد تا مانند سامانه ماسک از آن استفاده کنند.

وی گفت: سیستم هوشمند کرونا در حال بحث و بررسی نهایی است و هر زمانی که به ما دستور دهند آن را اجرایی خواهیم کرد تا بتوانیم با سرعت و دقت بیشتری ویروس کرونا را در کشور رصد کنترل کنیم. البته در صورت اجرای آن، مانند سامانه ماسک به بخش‌های مختلف حمل و نقل اعلام شده و آن‌ها نیز موظف به اجرای آن خواهند شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: واکسن کرونا محدودیت های کرونایی محدودیت ها حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۵۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری، طی پیامی ۱۱ اردیبهشت ماه، روز جهانی کارگر را به تلاش گران عرصه تولید و توسعه کشور، تبریک گفت و اظهار کرد: تحرک و کوشش کارگران و کارآفرینان برای به حرکت آوردن چرخ های تولید، صنعت و اقتصاد کشور، خوداتکایی، عزت، استقلال و خوکفایی را به ملت ایران تقدیم کرده است.

فخاری بیان کرد: هر کجا که این قشر صبور و زحمتکش حضور یافت، مشاهده کردیم که چگونه راه پیشرفت، فراهم و علم و دانش به کار گرفته و دستاوردهای شگرف رقم خورده است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه کارگران و کارآفرینان عزیز در شرایط سخت تحریمی و جنگ اقتصادی، پای کار سازندگی و رونق تولید در کشور ایستادند و اجازه ندادند که موتور حرکت پیشرفت میهن عزیزمان متوقف شود، افزود: شرایط دشوار کرونا نیز عرصه دیگری برای پایمردی کارگران بود، آنان در زمان عصیان کرونا جان بر کف گرفتند و نگذاشتند کارخانه ها و خط تولید در کشور دچار خدشه شود.

وی در ادامه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای کارگر و ادای احترام به ارواح بلند آنان، این روز را به همه کارگران اثربخش، زحمتکش و عزیز کشور، خاصه کارگران ارزشمند، متعهد و مسوولیت پذیر استان تهران و خانواده های محترم آنان تبریک گفت.

استاندار تهران با اشاره به شعار سال که به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است عنوان کرد: نقش کارگران و کارآفرینان در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور بی بدیل و انکار ناپذیر است و امیدوارم با همدلی، همراهی و همت همیشگی زحمتکشان عرصه کار و اقتصاد شاهد تحقق این شعار باشیم.

کد خبر 6092707

دیگر خبرها

  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد