Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو که در تلاش است با فشار آوردن بر روی چین، این کشور را وارد مذاکرات محدودیت تسلیحات اتمی کند، در اظهاراتی بدون اشاره به اسامی دارندگان زرادخانه‌های اتمی در جهان همچون آمریکا تاکید کرد: در زمینه کنترل تسلیحاتی، پکن باید کاملاً مسئولانه رفتار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا افزود: در صورت محدودیت کاهش شمار سلاح‌های اتمی و همچنین افزایش شفاف سازی در این زمینه از سوی چین، مزایای آن نصیب این کشور خواهد شد.

استولتنبرگ با بیان اینکه چین به موضوع گسترش زرادخانه اتمی خود آن هم بدون هیچگونه محدودیتی ادامه می‌دهد افزود: این کشور در حال ساخت تعداد بسیاری سیلو‌های موشکی است که سبب افزایش توانایی اتمی این کشور به میزان قابل توجهی خواهد شد و از سوی دیگر اینکه همه این اتفاقات بدون هیچ محدودیت و شفاف پذیری رخ می‌دهد.

دبیر کل ناتو همچنین تاکید کرد: در مذاکرات آینده محدودیت موشکی باید کشور‌های بیشتری مشارکت کنند.

چندی پیش، نیروی هوایی آمریکا اعلام کرده بود که یک موشک قاره پیمای غیر مسلح با قابلیت حمل کلاهک اتمی را بصورت موفقیت آمیز شلیک کرده استبا طی مسافت ۴۲۰۰ مایل در آب‌های «جزایر مارشال» فرود آمده است.

آمریکا تنها کشور در جهان است که از سلاح اتمی علیه بشریت استفاده کرده و حال متحدان این کشور در پی جلوگیری از دستیابی سایر کشور‌ها به اینگونه سلاح‌ها هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ناتو سلاح اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۵۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد

وزیر امور خارجه آمریکا طی سخنانی در مجمع جهانی اقتصاد در کشور عربستان گفت که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هیچ طرحی علیه روسیه ندارد.

به نقل از خبرگزاری تاس، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در سخنانی اظهار داشت که ناتو هیچ گونه طرحی علیه روسیه نداشته و در آینده نیز نخواهد داشت.

این دیپلمات ارشد آمریکایی در نشست مجمع جهانی اقتصاد در عربستان سعودی گفت: همانطور که قبلاً اشاره کردم، ائتلاف ناتو یک ائتلاف دفاعی است که هیچ طرحی در مورد حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت.

در جریان اجلاس ماه جولای سال گذشته رهبران ناتو در ویلنیوس پایتخت لیتوانی، کشور‌های عضو این پیمان، روسیه را جدی‌ترین تهدید برای امنیت بین‌الملل خطاب کردند و اولین طرح دفاعی این ائتلاف در مقابل مسکو را تصویب کردند.

در اواخر ماه مارس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، ادعا‌های غرب مبنی بر اینکه مسکو قصد دارد در جنگی علیه ناتو وارد شود را یک هذیان خواند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • لهستان: برای طرح اشتراک‌گذاری هسته‌ای ناتو آماده‌ایم
  • چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن! | تصاویر
  • پیروزی بدون جنگ
  • استولتنبرگ: آمریکا و متحدان اروپایی فقط وعده کمک به اوکراین داده‌اند
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد