Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، محمد امین بیلمز فرماندار استان مرزی وان با اشاره به احتمال موج مهاجرت مردم افغانستان به این کشور در پی تسلط گروه طالبان از افزایش تدابیر امنیتی در مرز ترکیه در وان با ایران که طولانی‌ترین مرز بین دو کشور بشمار می‌رود، خبر داد و گفت: اقدامات امنیتی مرزی در این منطقه نسبت به سه سال گذشته افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا مرز‌ها غیرقابل نفوذ باشند، افزود: نیرو‌های امنیتی ترکیه ضمن بهره مندی از تمام ابزار‌های فناوری موجود، در طول ۲۴ ساعت شبانه روز به صورت هماهنگ در مرز فعالیت دارند.

محمد امین بیلمز ادامه داد: گاهی اوقات برخی افراد به نحوی از مرز عبور می‌کنند، اما در حال حاضر هیچ مهاجری در مرز وجود ندارد.

فرماندار استان مرزی وان با تاکید بر اینکه نیرو‌های امنیتی ترکیه مستقر در وان بمظنور جلوگیری از مهاجرت و قاچاق و همچنین خنثی کردن اقدامات تروریستی، همه اقدامات پیشگیرانه را انجام می‌دهند، افزود: این نیرو‌ها مهاجران غیرقانونی که قصد ورود به ترکیه را دارند، بازداشت و به نهاد‌های مربوطه تحویل می‌دهند.

پیش از این، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه پس از گفتگو با هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان با اشاره به تحولات اخیر افغانستان و تلاش بسیاری از مردمان این کشور برای خروج تاکید کرده بود که، آنکارا نمی‌تواند بار مسئولیت موج جدید پناهجویان از افغانستان را به دوش بکشد.

در این راستا، ترکیه بمنظور جلوگیری از حملات تروریستی و همچنین از بین بردن تهدیدات، اقدام به ساخت دیوار در مرز خود با عراق و سوریه و ایران کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ایران و ترکیه پناهجویان افغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۵۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی، «علی یرلیکایا» وزیر کشور ترکیه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور ۴۱ نفر را به اتهام ارتباط با «داعش» بازداشت کردند.

وی گفت که این بازداشت‌ها طی عملیات نیروهای امنیتی ترکیه در ۱۲ استان این کشور صورت گرفته است.

وزیر کشور ترکیه دوشنبه هفته جاری نیز اعلام کرده بود که نیروهای امنیتی کشورش چند فرد مظنون به همکاری با داعش را در شهر استانبول بازداشت کرده‌اند.

پلیس ترکیه ۱۲ فروردین نیز در یک عملیات گسترده در ۲۱ استان، ۵۱ نفر را به ظن ارتباط با داعش دستگیر کرده بود.

وزیر کشور ترکیه بار دیگر بر مبارزه قاطعانه کشور خود با معضل تروریسم تاکید کرد.

نیروهای امنیتی ترکیه به طور مداوم پیگرد و بازداشت عناصر و هواداران گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف این کشور را در دستور کار دارند. این گروه تروریستی بارها مسوولیت عملیات تروریستی مختلفی را در ترکیه به عهده گرفته است.

دیگر خبرها

  • اتخاد تدابیر امنیتی در برگزاری دور دوم انتخابات شهر و استان تهران
  • اخذ تدابیر امنیتی در برگزاری دور دوم انتخابات شهر و استان تهران
  • اخذ تدابیر امنیتی در برگزاری دور دوم انتخابات شهر و استان تهران‌
  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • دستگیری ۴۱ مظنون داعشی در ترکیه
  • مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت‌گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • آخرین اقدامات برای جلوگیری از ورود تروریست ها به ایران از پاکستان