Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ایتالیا که امسال ریاست اعضای گروه ۲۰ را برعهده دارد اعلام کرد: طبق توافق نامه "پیمان رُم" اعضای گروه ۲۰ متعهد شده اند از کشور‌های فقیر برای تامین واکسن کرونا حمایت کنند.

روبرتو اسپرانزا، وزیر بهداشت ایتالیا در این باره گفت: سطح نابرابری در توزیع واکسن کرونا در جهان در میان کشور‌های ثروتمند و فقیر بسیار زیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به سویه‌های جدید ویروس کرونا، اگر تمامی کشور‌های جهان در مقابل این ویروس واکسینه نشوند ما باید هر بار منتظر ظهور جهش‌های تازه‌ای از این ویروس باشیم و برای مدت طولانی درگیر بیماری در جهان باشیم.

واکسن‌ها به طور کلی از طریق تسهیلات بین المللی ارسال واکسن موسوم به کوواکس با حمایت سازمان جهانی بهداشت و اتحادیه جهانی واکسن و ایمن سازی به کشور‌های فقیر ارسال می‌شوند. با این حال کشور‌های ثروتمند به دلیل انبار کردن میزان زیادی از واکسن کرونا این روز‌ها در جوامع بین المللی و حقوق بشری مورد انتقاد‌های فراوانی قرار گرفته اند.

اسپرانزا در این باره تاکید کرد: کشور‌های ثروتمند متعهد به ارسال کمک‌های مالی و محموله‌های واکسن به کشور‌های فقیر هستند. ما باید این بستر را از طریق سازمان‌های بین المللی و نیز از طریق کوواکس تقویت کنیم.

با این حال وزیر بهداشت ایتالیا در پاسخ به این سوال که آیا کشور‌های عضو گروه ۲۰ به تعهدات مالی خود پایبند بوده اند یا خیر گفت: هدف اصلی ما مراودات سیاسی برای واکسیناسیون است و برای ارسال کمک مالی و نیز واکسن کرونا به کشور‌های فقیر در تنگنا‌های سیاسی فراوانی قرار داریم.

وی مدعی شد: ما قصد داریم در صورت رفع موانع سیاسی کمک‌های مالی و نیز واکسن‌های بیشتری را به دست کشور‌های فقیر برسانیم.

با این حال، این مقام غربی در ادامه صحبت‌های خود هیچ آمار مشخصی از نحوه ارسال کمک و یا واکسن‌هایی که تا به حال به کشور‌های فقیر ارسال شده اعلام نکرد. همچنین در بیانیه ۱۱ صفحه‌ای که پس از این نشست منتشر شد اعضای گروه ۲۰ هیچ تعهد و یا وعده مالی جدیدی برای کمک به کشور‌های فقیر اعلام نکردند، اما وزیر بهداشت ایتالیا مدعی شد ممکن است در نشست بعدی این گروه در ماه اکتبر تصمیم‌هایی در این رابطه اتخاذ شود.

داده‌های سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد تا به حال تنها ۱۳۹ میلیون دوز واکسن کرونا به مجموع کشور‌های جهان تحت حمایت کوواکس تحویل داده شده این در حالیست که بیش از ۲ میلیارد دوز واکسن در کشور‌های ثروتمند ذخیره سازی شده است.

اسپرانزا در پایان سخنان خود افزود: کشور‌های فقیر هم باید در تولید واکسن مشارکت داشته باشند. در حال حاضر تولید واکسن کرونا در جهان کافی نیست و همه باید برای ساخت واکسن این بیماری همکاری کنند.

گفتنی است در حالی که بسیاری از کشورهای جهان در اوایل برنامه واکسیناسیون خود علیه ویروس کرونا قرار دارند، کشورهای ثروتمند غربی مانند آمریکا به دنبال تزریق دوز تقویتی و سوم واکسن هستند. سازمان جهانی بهداشت تاکید دارد کشورهای جهان باید به جای تزریق دوز سوم واکسن، واکسن های انبار شده و اضافی خود را به کشورهای دیگر ارسال کنند. بروز جهش های پیاپی در ویروس کرونا می تواند کار را برای مبارزه با این ویروس دشوار کند. 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اعضای گروه 20 واکسن کرونا کشورهای فقیر کوواکس کشور های ثروتمند کشور های فقیر واکسن کرونا گروه ۲۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۵۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: در راستای مقابله با بیماری نیوکاسل، طرح واکسیناسیون طیور در زنجان اجرا شد.

محمدباقر حاج‌کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: در راستای برنامه ملی کنترل بیماری نیوکاسل و بر اساس وظایف قانونی سازمان دامپزشکی کشور در مبارزه با بیماری‌های دام و طیور و جلوگیری از سرایت و انتشار آنها، مرحله دهم واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی با استفاده از واکسن مقاوم به حرارت علیه بیماری نیوکاسل در سطح استان اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه نیوکاسل یک بیماری ویروسی است، گفت: در زمان وقوع به دلیل سرعت بالای انتشار بیماری در جمعیت طیور صنعتی و بومی معمولاً نمی‌توان درمان خاصی انجام داد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی زنجان گفت: طی دو ماه گذشته بیش از ۳۵۷ هزار و ۷۰۰ قطعه طیور بومی در روستاهای شهرستان‌های تابعه استان با واکسن نیوکاسل مقاوم به حرارت به صورت آشامیدنی مورد واکسیناسیون رایگان قرار گرفتند.

حاج‌کاظمی گفت: نیوکاسل یکی از بیماری‌های مهم و قابل توجه در گله مرغ و خروس یا ماکیان است که در صورت بروز، سبب خسارات سنگین به پرورش‌دهندگان طیور صنعتی (مرغداری‌ها) و روستاییان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح واکسیناسیون رایگان جمعیت طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل علاوه بر بالا بردن سطح ایمنی در طیور بومی، مانع از سرایت بیماری به مجموعه‌های پرورش صنعتی طیور می‌شود.

کد خبر 748669

دیگر خبرها

  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور