Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،۲۶ بهمن ماه پارسال اولین واکسن کرونا در استان تزیق شد که تاکنون بیش از ۴۳۷ هزار دز واکسن وارد استان شده است.

با ورود بزرگترین محموله واکسن کرونا به استان، از روز گذشته ساعت کاری مراکز تجمیعی واکسیناسیون افزیش یافته است.

۶ مرکز تجمیعی از ساعت ۸ صبح تا ۲۱ شب برای تزریق واکسن به گروه‌های سنی و شغلی فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای با خبر شدن از  حال و هوای مراکز واکسیناسیون  در روزهای قرمز کرونایی به یکی از این مراکز سری زدیم تا با یکی از مراقبین سلامت  هم صحبت شویم و برای ما از نحوه توزیع واکسن  در استان و مراجعه افراد به مراکز واکسیناسیون بگوید.

 به سراغ یکی از کارکنان مراکز تجمیعی واکسیناسیون رفتیم، او با بیان اینکه اکنون واکسن سینوفارم و آسترازنکا برای تزریق نوبت اول و دوم به گروه‌های هدف موجود است گفت: روزی ۱۰۰ تا ۱۵۰ دز واکسن به گروه‌های هدف تزریق می‌کند.

او افزود: توصیه میکنم  به همه افراد که چه از لحاظ سنی یا گروه شغلی می‌توانند واکسن دریافت کنند حتما به مراکز مراجعه کنند تا هر چه زودتر چرخه واکسیناسیون تکمیل شود.

بیشتر بخوانید

 اعلام گروه‌های سنی جدید برای تزریق واکسن کرونا در چند روز آینده

این مراقب سلامت با اشاره به اینکه  افراد با زدن واکسن ، خیالشان راحت نشود  گفت: بعد از تزریق واکسن همچنان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مانند زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی برای ریشه کن کردن بیماری کرونا ضروری است.

یکی از شهروندان بیرجندی که برای تزریق واکسن آمده بود با دیدن ما گفت: برای تزریق واکسن برکت مراجعه کرده بودم، اما به دلیل اینکه این واکسن موجود نبود مجبور شدم نوع دیگری انتخاب کنم.

پیش به روی  روزهای خوش  / کاهش ۲۸ درصدی مبتلایان به کرونا

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: آمار مبتلایان به کرونا در مقایسه با هفته گذشته ۲۸ درصد کاهش یافته است.

او افزود: موارد مثبت تست‌های مولکولی و سریع کرونا در استان در هفته گذشته به طور متوسط ۴۰۶ مورد بوده که در این هفته به ۲۹۲ مورد رسیده است.

شریف زاده اظهار کرد: همچنین متوسط بیماران بستری در بیمارستان‌های استان از ۲۸۰ مورد در هفته گذشته به ۳۶ مورد رسیده است.

شریف زاده اظهار کرد: متوسط موارد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه در هفته گذشته و این هفته تغییری نداشته و ۴۰ مورد بوده است.

انتهای پیام / ط ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا کووید 19 مبتلایان به کرونا برای تزریق واکسن هفته گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۵۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم رعایت نظافت عمومی سبب اختلال خط ۵ مترو شد

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: عدم رعایت نظافت عمومی مسافران و اقدام اشتباه پیمانکار نظافت سبب اختلال خط ۵ مترو طی روز گذشته شده بود.

به گزارش مشرق، هادی زند، مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه درباره اختلال در خط ۵ مترو تهران طی روز گذشته اظهارداشت: مشکل قطارهای تندرو هنوز رفع نشده و تردد با قطارهای عادی در حال انجام است.

وی در مورد دلیل این اختلال اعلام کرد: برخی از مسافران مترو با عدم رعایت نظافت عمومی در ایستگاه، متاسفانه ته سیگارهای خود را در داخل محوطه ریخته بودند که پیمانکار نظافت ایستگاه در حرکتی اشتباه و غیر اصولی قصد سوزاندن و ازبین بردن این ته سیگار ها را داشت تا در دید مسافر نباشد.

زند گفت: این مساله متاسفانه سبب شده آتش به کابل های سیگنالینگ رسیده و موجب اختلال و قطعی آن شده است.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • عدم رعایت نظافت عمومی سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور