Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، علی دریجانی مدیر کل بیمه سلامت استان یزد در جمع خبرنگاران با اشاره به الکترونیکی شدن بیش از ۸۵ درصد بیمه‌های سلامت در استان، گفت: این مهم باعث شده است استان یزد در کنار استان‌های کرمان و کردستان جایگاه برتر کشور را کسب کند.

او با بیان اینکه این مهم در مدت کمتر از دو سال و نیم حاصل شده است، افزود: در کشور‌های پیشرفته نظیر آلمان بحث نسخه نویسی الکترونیکی ۱۵ سال طول کشیده است، اما یزدی‌ها توانستند با کمک مردم و همکاری پزشکان به سرعت به این مهم دست یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 دریجانی همچنین با بیان اینکه استقرار نسخه الکترونیکی در استان یزد به صورت داوطلبانه و تنها از راه گفتگو صورت گرفته است، گفت: این در حالی است که در کرمان و کردستان نسخه نویسی الکترونیکی اجباری بوده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان با بیان اینکه با حذف دفترچه بیمه سلامت عملا نسخه سوم دفترچه که سوابق دارویی بیمار در آن درج می‌شود نیز حذف می‌شود، تاکید کرد: کسانی که نیاز دارند به نسخه سوم بیمه خود دسترسی داشته باشند می‌توانند با مراجعه به آدرس (Eservices.ihio.ir/esc) مراجعه و سوابق دارویی خود را دریافت کنند.

دریجانی گفت: افراد تحت پوشش می‌توانند برای تمدید دفترچه خود با مراجعه به سایت بیمه سلامت ایرانیان (Bimehsalamatiranian.ir) اقدام کنند.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نسخه الکترونیکی بیمه سلامت بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۵۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: پزشکان و موسسه‌های تشخیصی-درمانی بیمارستان‌های دولتی و خصوصی، داروخانه ها، آزمایشگاه ها، کیلینیک‌ها و پاراکلینیک‌ها طرف قرارداد در هر شرایطی ملزم به ارائه خدمت با رعایت کامل تعهدات و پوشش بیمه‌ای به بیمه شدگان هستند.
محمدحسین صفاری افزود: در زمانی که سامانه‌های بیمه به هر دلیلی دچار اختلال موقت شوند و یا نسخه نویسی الکترونیک امکان پذیر نباشد، این مراکز موظفند نسخ را به شکل کاغذی ثبت و پذیرش، و به بیمه شدگان خدمات ارائه دهند.
مدیرکل بیمه سلامت استان گفت: بیمه شدگان تخلف پزشکان و موسسه‌ها را در این خصوص را می‌توانند در سامانه شکایات سازمان بیمه سلامت به آدرس shekayat.ihio.gov.ir ثبت کنند.

دیگر خبرها

  • تجربه تلخ بیماران از نسخه الکترونیکی
  • الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای
  • بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است
  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • ۳۹ درصد پروانه های کسب کاغذی در لرستان الکترونیکی شد
  • تبدیل ۲۱.۶ درصد مجوز کاغذی به پروانه الکترونیکی در اردبیل
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • بیش از ۹۰ درصد خدمات ثبتی الکترونیکی انجام می‌شود
  • پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت