Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک دیپلمات پیشین کشورمان با بیان اینکه طرف ایرانی در زمان مناسبی که آمادگی داشته باشد مذاکرات انجام می شود، گفت: این گفت‌وگوها در جهت تامین منافع مردم ایران کماکان در دستور است و هدف نیز لغو تحریم های ظالمانه علیه ایران می باشد.

محسن پاک آئین در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص اظهارات رئیس جمهور درباره مذاکرات وین، گفت: هدف اصلی جمهوری اسلامی ایران از گفت وگو با کشورهای ۱+۴، لغو تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران است و ما به طور طبیعی با این ظلم آشکاری که از سوی آمریکا علیه ملت ایران انجام می شود مقابله می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: به همین دلیل گفت‌وگو با این کشورها در جهت منافع مردم ایران کماکان در دستور کار قرار دارد اما در عین حال تاکید بر این است که مذاکره صرفا برای مذاکره نباشد که ضرب‌الاجلی را داشته باشد که سریع به نتیجه برسد.

این دیپلمات پیشین کشورمان همچنین بیان کرد: مسئولین ذیربط به نحوی مذاکرات را مدیریت می کنند که منافع ملت ایران تامین شود. با توجه به اینکه دولت سیزدهم به تازگی تشکیل شده و مراحل آغازین کار خود را می گذراند درباره تداوم مذاکرات با ۱+۴ با بررسی بیشتر و مدیریت موضوع به نظر می رسد که طرف ایرانی آمادگی انجام مذاکره را داشته باشد.

پاک آئین افزود: مواضع آمریکا و اروپایی ها برای ما غیر قابل قبول است. آنها اصرار دارند که ایران به مذاکرات برگردد اما اصرار ندارند که آمریکا که به صورت یکجانبه از برجام خارج شده به آن برگردد و ما این موضع اروپایی ها را سازنده نمی دانیم، چرا که جانبدارانه به نفع آمریکا است.

وی در پایان گفت: باید سایر اعضای ۱+۵ به آمریکا فشار آورند که هر چه سریعتر پایبندی خودش را به تعهدات نشان دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مذاكرات وين لغو تحریم ها علیه ایران گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۵۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماس تلفنی وزیر دفاع آمریکا با وزیر جنگ اسرائیل

وزیر دفاع آمریکا در تماس تلفنی با وزیر جنگ رژیم اسرائیل از آنچه که حق این رژیم در دفاع از خود دانسته، حمایت و بر آن تأکید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) طی بیانیه‌ای اعلام کرد که لوید آستین، وزیر دفاع این کشور طی تماس تلفنی با «یوآو گالانت»، وزیر جنگ رژیم اسرائیل، درباره مذاکرات برای آزادی اسرای صهیونیست و آنچه که تلاش‌ها برای ارسال کمک‌های انسانی به نوار غزه، خوانده شده، رایزنی کرده است.

آستین بعد از این تماس گفت: امروز (دوشنبه) در تماس با همتای اسرائیلی خود، بار دیگر بر حمایت از دفاع اسرائیل از خود و حمایت از غیرنظامیان فلسطینی و تشویق به افزایش کمک‌های انسانی به غزه تأکید کردم».

بر اساس بیانیه پنتاگون، آستین به گالانت از لزوم وجود طرحی مطمئن برای تخلیه غیرنظامیان از رفح قبل از هرگونه حمله زمینی سخن گفته است.

دور جدید مذاکرات غیر مستقیم بین حماس و رژیم اسرائیل از شنبه این هفته در قاهره آغاز شد و علی رغم عدم وجود پیشرفت‌ در روند مذاکرات به دلیل اصرار طرفین بر مطالبات خود، این مذاکرات برای بررسی‌های بیشتر ادامه خواهد داشت.

رژیم اسرائیل در دو راهی تسلیم و شکسترژیم اسرائیل، شبکه الجزیره را در اراضی اشغالی بست

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • جمهوری‎‌خواهان کنگره در پی تحریم دیوان کیفری بین‎‌المللی هستند
  • ادامه مذاکرات آتش‌بس غزه در قاهره در میان خوش‌بینی آمریکا
  • کارشناس آمریکایی:‌ غرب باید با روسیه مذاکره کند
  • ازسرگیری مذاکرات رفع تحریم ها نزدیک است؟ | یک دیدگاه متفاوت درباره مثلث ایران، آژانس و آمریکا
  • تصمیم عجیب آمریکا برای تحریم دیوان بین المللی لاهه
  • گروسی: گام‌های سختی باید برداریم
  • گروسی: ایران باید دسترسی به یکسری تاسیسات خاص را بدهد
  • تهاجم زمینی به رفح یا توافق/ در میز آتش‌بس چه می‌گذرد؟
  • درس‌های خانم دیپلمات؛ هیچ‌تضمینی وجود ندارد!
  • تماس تلفنی وزیر دفاع آمریکا با وزیر جنگ اسرائیل