Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@02:12:24 GMT

مسئولیت‌ مشترک برای بازسازی اعتماد عمومی

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۳۵۸۷۷

مسئولیت‌ مشترک برای بازسازی اعتماد عمومی

دولت سیزدهم با عبور از مرحله تعیین وزیران و سرو سامان دادن به تشکیلات دستگاه اجرایی، خود را برای مواجهه و مدیریت اولویت‌های کشور آماده می‌کند؛ مسائلی چون کرونا و اوضاع اقتصادی که ساماندهی به آنها علاوه بر همکاری نهادهای نظام، همراهی خود مردم را هم  می‌طلبد.

مردم اما مدتها است به دلیل عملکرد برخی نهادها، چالش‌های سخت معیشتی و اقتصادی، تصمیم‌سازی‌های جزیره‌ای و تضعیف فضای تعامل و گفت و گو با مردم از سوی دستگاه اجرایی، اجرایی نشدن وعده‌ها، تضعیف روحیه و فرهنگ پاسخگویی و عذرخواهی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..  اعتماد خود را به  برخی مسئولان از دست داده‌اند. اعتماد عمومی را می توان از سرمایه‌های راهبردی هر نظام سیاسی دانست. بر این مبنا، یکی از چالش‌های عمده فراروی دولت‌ها مدیریت اعتماد عمومی است. 

این مهم همان نکته‌ای است که مقام معظم رهبری دردیدار رئیس‌جمهوری و اعضای دولت سیزدهم مورد تاکید قرار داده و بر همان مبنا رسالتی مهم برای دستگاه اجرایی تعیین کردند؛ بازسازی اعتماد عمومی.

اعتمادی که باید احیا شود

اگرچه مدیریت مساله کرونا، معیشت مردم و بهبود فضای کسب و کار از اولویت‌های دولت معرفی شده است، ولی این اولویت‌بندی اهمیت مساله بازسازی سرمایه اجتماعی را کم نمی کند. از نگاه ناظران، احیای اعتماد عمومی اتفاقا محصول ثانویه تحقق وعده‌های دولت خواهد بود. عمل به وعده‌ها، به ذات اعتماد از دست رفته را ترمیم خواهد کرد.

این همان نکته‌ای است که رهبرمعظم انقلاب  هم مورد اشاره قرار داده و در نخستین دیدار رییس جمهوری و اعضای دولت سیزدهم تاکید کردند: اعتماد مردم بزرگترین سرمایه دولت است که متاسفانه تا حدی آسیب دیده است و راه ترمیم آن، «یکی شدن حرف و عمل مسئولان» است. باید در صحبت‌ها بسیار مراقب بود و اگر وعده‌ای داده شد، حتماً به آن عمل شود زیرا دادن وعده و عمل نکردن به آن موجب سلب اعتماد مردم خواهد شد.

فاصله معنادار وعده‌ها و شعارهای انتخاباتی با کارنامه‌ عملکردی روسای جمهوری در پایان دوره مسئولیت و وعده‌های بر زمین‌مانده پر طمطراق و البته پرشمار در دولت‌های گذشته، کارآمدی دولت از نگاه مردم را با حساسیت زیاد مواجه کرده است.

آگاهی از این مساله، موجب شده تا رئیس جمهوری بارها درمورد تعهدش برای تحقق وعده‌های خود در دوره رقابت‌های انتخاباتی تضمین کلامی دهد. او ۴ شهریور در جلسه نخست هیات دولت سیزدهم به همراه وزیران ومعاونانش، با تکرار وعده‌های خود به ویژه در حوزه اقتصاد و با تاکید بر اینکه باید دولت «صادق‌الوعد» باشیم، اظهار داشت: وعده‌هایی که به مردم دادیم جنبه رسانه‌ای و تبلیغاتی ندارد و امیدوارم با تلاش شبانه روزی به تمام وعده‌های خود عمل کنیم.

رئیسی پیش از این هم ملاک خود برای انتخاب مردان دولتش را فسادستیزی، صداقت با مردم و پاکدستی عنوان و تاکید کرده بود که کوچکترین فساد در دولتش را برنخواهد تابید تا هرچه قاطع‌تر درمسیر تحقق وعده‌های خود به ویژه در حوزه اقتصادی حرکت کرده باشد.

از این گذشته رئیس جمهوری گویا قرار است با در دستورکار قرار دادن تعامل فعال با مردم که در ۲ سفر استانی به خوزستان و سیستان و بلوچستان و گفت وگوی تلویزیونی با آحاد جامعه در ماه نخست مسئولیت مشهود است، از راه‌هایی بی تکلف و صادقانه اعتماد عمومی را جلب و به توصیه رهبری عمل کند که در دیدار با هیات دولت تصریح کردند: حرف زدن با مردم و مشکلات را و راه‌حل‌ها را با مردم در میان گذاشتن یکی از جلوه‌های مردمی بودن است. مسائلتان را با مردم مطرح کنید. یک وقت مشکلی وجود دارد، راه‌حلّی [هم] وجود دارد. البتّه سعی کنید حرف زدن شما موجب یأس مردم نشود که بعضی بی‌توجّهی می‌کنند به این نکته و حرف نامناسب و خلاف واقع میزنند که موجب ناامیدی مردم می‌شود؛ نه، هر مشکلی راه‌حلی هم دارد. با مردم در میان بگذارید، با مردم حرف بزنید، از مردم کمک بخواهید در موارد مختلف، هم کمک فکری، هم کمک عملی.

بر اساس وعده‌های انتخاباتی آیت‌الله رئیسی، قرار است از این پس «دولت مردمی» او بسترهای تحقق «ایران قوی» و پیشرفته را  مهیا کند. او می‌خواهد با «مردمی سازی» سیاست، اقتصاد و فرهنگ، فاصله ایجاد شده میان جامعه ومسئولان را از میان بردارد.

همه باید همراهی کنند

در حالی رهبر معظم انقلاب دولت تازه‌نفس را به عمل به وعده‌ها توصیه کرده‌اند که وعده‌های انتخاباتی رئیسی حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را پوشش می‌دهد؛ وعده‌هایی که برای تحقق آنها به همراهی دیگر قوا و نهادها نیاز دارد.

نمی توان تاثیر تنش میان قوا و نهادهای نظام را در افت سرمایه اجتماعی نادیده گرفت؛ مساله‌ای که در سال‌های اخیر بارها  به فضای سیاسی و رسانه‌ای کشور کشیده شد و در برابر نگاه ناباورانه مردم، فرصت‌های بهره‌گیری از منافع ملی را پایمال کرد.

همسویی و نزدیکی فکری مسئولان ارشد دولت با دیگر قوا دردوره مدیریت دولت سیزدهم، امیدواری‌هایی را نسبت به هم‌افزایی مثبت ارکان نظام و زیرمجموعه‌هایشان در راستای اصلاح امور کشور و پیشبرد بهینه منافع ملی ایجاد کرده است.

مقام معظم رهبری هم بارها لزوم اعتمادسازی از سوی دستگاه‌های مدیریتی را مورد توجه و اشاره قرار داده‌اند. ایشان در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری  در ۱۵ شهریور ۹۷ تصریح کردند: یک نکته‌ مهم، انسجام مردم و دستگاه‌های مدیریتی کشور است. مردم بایستی با دستگاه‌های مدیریتی کشور -چه دستگاه قضائی، چه قوه‌ مجریه، چه بقیه‌ دستگاه‌ها- ارتباط پیدا کنند؛ انسجام. البته بخش مهمی از این اعتمادسازی به عهده‌ِی خود دستگاه‌ها است؛ یعنی خود دولت، خود قوه‌ قضائیه، خود دستگاه‌های دیگر بایستی رفتارشان، عملشان جوری باشد که جلب اعتماد بکند؛ این بخش به عهده‌ آنها است.

برچسب‌ها سید ابراهیم رییسی سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سید ابراهیم رییسی دولت سیزدهم سید ابراهیم رییسی دولت سیزدهم اعتماد عمومی وعده های خود دولت سیزدهم دستگاه ها وعده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۵۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش: نکات مهمی که قبل از خرید دستگاه‌های الکترونیکی دست دوم باید بدانید

ایتنا - تفاوت‌های زیادی بین دستگاه‌های بازسازی‌شده کارخانه و دستگاه‌های بازسازی‌شده شخص ثالث وجود دارد، بنابراین دانستن اینکه چه چیزی دریافت می‌کنید ممکن است دشوار باشد.
بسیاری از مردم تمایل دارند کامپیوترهای دست دوم را بعد از تمیز کردن و تعمیر کامل خریداری کنند، زیرا قیمت آنها بسیار کمتر از کامپیوترهای نو است.

اما تفاوت‌های زیادی بین دستگاه‌های بازسازی‌شده کارخانه و دستگاه‌های بازسازی‌شده شخص ثالث وجود دارد، بنابراین دانستن اینکه چه چیزی دریافت می‌کنید ممکن است دشوار باشد.

به گزارش ایتنا، هنگام خرید یک دستگاه دست دوم، باید از گارانتی و لوازم جانبی اصلی دستگاه صرف نظر کنید و با ایرادات فیزیکی برخورد کنید، اما از نظر قانونی، هیچ تعریف واقعی از کلمه "Refurbished" وجود ندارد فروشنده می‌خواهد یا می‌خواهد، و ممکن است عباراتی مانند "پیش مالکیت" را ببینید.
  تمدید یا بازگشت؟
مهم است بدانید که آیا دستگاه بازسازی شده قبل از استفاده بازگردانده شده است یا شاید خریدار یا گیرنده تصمیم گرفته باشد که آن را نمی‌خواهد یا بسته‌بندی آن آسیب دیده است، بنابراین بدون استفاده از آن، بازگردانده شده است.

با دانستن اینکه در بیشتر موارد، برای اینکه دستگاه بازسازی شود، به نوعی تمیز کردن یا تعمیرات نیاز داشته باشد، از این رو، هنگامی که برچسب بازسازی شده روی محصول قرار می‌گیرد، قیمت باید بسیار کاهش یابد، بنابراین از فروشنده در مورد منشاء محصول سوال کنید.

    چه کسی بازسازی را انجام داد؟
همه بازسازی‌ها یکسان نیستند. امکان انجام کار توسط شخص ثالث و فروش مجدد محصول وجود دارد. به طور کلی، تعهد به نوسازی شرکت اصلی حرکت هوشمندانه‌تری است.
بسته بندی و قطعات مناسبی دارد تا محصول را تا حد امکان به محصول جدید نزدیک کند، بنابراین به دنبال "تأیید شده کارخانه" یا موارد مشابه باشید.
  لوازم جانبی درون جعبه
محصولات بازسازی شده اغلب بدون لوازم جانبی همراه با خرید محصول جدید ارائه می شوند. این یکی دیگر از دلایلی است که بهتر است وسایل نوسازی توسط سازنده را پیدا کنید تا بتوانید تمام لوازم جانبی را تهیه کنید.
اگر محصول بازسازی شده را توسط سازنده بخرید حتی ممکن است بسته‌بندی و لوازم جانبی جعبه نیز کامل باشد. 
  آیا محصول هنوز گارانتی دارد؟
هیچ محصولی را که گارانتی ندارد خریداری نکنید. ریسک خرید محصولی که گارانتی نداشته باشد، ممکن است به معنای دریافت سخت افزار معیوبی باشد که به درستی کار نکند. به یاد داشته باشید، فقط به این دلیل که یک دستگاه می‌تواند کار کند به این معنی نیست که کامل است و همه چیز همانطور که باید، کار می‌کند.  طبق قانون، دستگاه باید بتواند کاری را که برای آن طراحی شده است انجام دهد، حتی اگر کارکرده و دست دوم باشد.

    تعریف اصطلاح تجدید
هیچ قانونی در مورد نحوه طبقه‌بندی یک محصول بازسازی شده وجود ندارد، به جز این که فروشنده نمی‌تواند بگوید کاملاً نو و استفاده نشده است. همچنین ممکن است به این معنی باشد که محصول مدت زمان زیادی استفاده شده و ایراداتی نیز دارد. مثلاً ممکن است صفحه نمایش خراشیده یا ترک خورده جایگزین شود. 
  سیاست بازگشت چیست؟
شما حداقل یک ماه زمان نیاز دارید تا متوجه مشکلات دستگاه الکترونیکی شوید. این مسئله در مورد محصولات بازسازی شده نیز صدق می‌کند.  
اگر نمی‌توانید حداقل دو هفته از محصول استفاده کنید با امکان بازگرداندن آن بدون هزینه را ندارید، آن مجصول را خریداری نکنید و به یاد داشته باشید که وقتی محصول را دریافت کردید، پس از باز کردن آن یک بازرسی کامل انجام دهید. ممکن است حتی بخواهید فوراً از این سیاست بازگشت استفاده کنید.
  چه چیزی را هرگز نباید دوباره بخرید؟
توصیه می‌کنیم از خرید لوازم بازسازی شده و دست دومی که تماس مستقیم با پوست شما دارند مانند هدفون و موارد مکانیکی مانند صفحه کلید، هارد دیسک یا درایوهای حالت جامد و تلویزیون خودداری کنید. زیرا تشخیص سن تلویزیون دشوار است.

با این حال، برخی از این خریدها ممکن است قابل قبول باشند، اگر به شرکتی که محصول بازسازی و تعمیر کرده اعتماد دارید نگرانی کمتری خواهید داشت. 

    مقایسه قیمت
قبل از خرید یک دستگاه بازسازی شده، بهتر است که مقایسه قیمت انجام دهید. وقتی یک کالای ارزان قیمت بازسازی شده پیدا کردید، به سایت بازسازی شده دیگری بروید تا ببینید آیا همان مدل یا مشابه آن با قیمت کمتری موجود است یا خیر.

با این حال، اجازه ندهید قیمت همه چیز را به شما تحمیل کند، گاهی اوقات ممکن است به اندازه کافی به یک سایت یا فروشنده اعتماد کنید تا پول اضافی صرف شده ارزشمند باشد.

دیگر خبرها

  • واقعاً روس ها درباره جنگ پوتین چه فکر می کنند؟/ سقوط مخاطبان تلویزیون دولتی در روسیه/ روس ها بیشتر چه کلماتی را در گوگل جست و جو می کنند؟
  • رئیس و دادستان عمومی مجموعه قضایی شهرستان اردل معرفی شد
  • دولت گرفتاری اقتصادی مردم را کاهش دهد‌
  • لزوم اجرای وعده صادق اقتصادی در کشور
  • آموزش: نکات مهمی که قبل از خرید دستگاه‌های الکترونیکی دست دوم باید بدانید
  • واکنش معین به اعتراضات دانشجویی در آمریکا: دانشگاه و دانشجویان در مقایسه با سیاسیون یا سرمایه‌داران، از اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی بالاتری در جامعه برخوردار هستند/ اعتراض آنها می‌تواند به تغییر سیاست‌های دولتها و حتی تغییر دولتها منجر شود
  • طعنه سنگین هاشمی‌طبا به دولت رئیسی
  • مردم مشکل جدی کمبود دارو دارند، دولت لاپوشانی می‌کند
  • سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است