Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-30@13:02:25 GMT

خبر مهم مسکنی معاون وزیر راه و شهرسازی

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۳۵۹۲۳

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سامانه املاک و اسکان پس از رفع ایرادات، ظرف یکی دو روز آینده مجددا راه‌اندازی می‌شود گفت: در نسخه جدید کار‌ها را آسان کرده‌ایم؛ بدین صورت که اطلاعات سکونتی خانوار‌ها درج شده و مالکان باید موارد را تایید یا اصلاح کنند. محمود محمودزاده اظهار کرد: پس از انجام کار‌های فنی که بر روی سامانه املاک و اسکان انجام شده، تیم اجرایی پروژه به ما قول داده ظرف یکی دو روز آینده سامانه را قابل دسترس کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق طرح جهش تولید مسکن چند آیتم به سایت اضافه شده که شهروندان می‌توانند از ویژگی‌های جدید در ساختار این سامانه استفاده کنند.

وی افزود: درج اطلاعات سکونتی خانوار‌ها تا پایان مهرماه است. فعلا نیازی برای تمدید این زمان احساس نمی‌کنیم، اما اگر این نیاز را ببینیم ممکن است زمان را تمدید کنیم. ظرف چند روز آینده پیامک‌هایی برای خانوار‌های محترم ارسال و از آن‌ها دعوت می‌شود با مراجعه به سایت، اطلاعات موجود که از تضارب اطلاعات در سامانه‌های مختلف جمع‌بندی کرده‌ایم را ببینند. اگرنیاز به ویرایش دارد ویراش می‌کنند و اگر درست بود تایید خواهند کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه استفاده از سامانه املاک و اسکان آسان‌تر شده است گفت: قبلا خانوار‌ها باید تک تک اطلاعات را وارد می‌کردند، اما هم‌اکنون گزینه‌هایی را ایجاد کرده‌ایم که خانوار‌ها می‌توانند موارد را تایید یا اصلاح کنند و زمان کمتری صرف خواهند کرد. قبلا آیتم‌ها به صورت اظهاری کنند، اما در معماری جدید سامانه، اطلاعات افراد خانوار، املاک و دارایی آن‌ها وجود دارد که سرپرست خانوار باید آن‌ها را تایید یا اصلاح کند.

محمودزاده درباره آخرین وضعیت قانون مالیات بر خانه‌های خالی اظهار کرد: پس از شناسایی یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی خالی، سازمان امور مالیاتی اعلام کرد اطلاعاتی که ما از طریق کارتابل سامانه املاک و اسکان ارسال کرده‌ایم یک بار هم از طریق سامانه‌ای که وزارت اطلاعات بین دستگاه‌ها به صورت رسمی برقرار می‌کند ارسال شود.

وی تاکید کرد: امیدواریم در اولین فرصت که این سامانه مرتبط ایجاد می‌شود تکلیف یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد شناسایی شده مشخص شود تا بتوانیم در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهیم. البته تعداد واحد‌های خالی از سکنه به‌روز، تغییر می‌کند.

/ایسنا برچسب ها: خبر مهم مسکنی ، معاون وزیر راه و شهرسازی ، سامانه املاک و اسکان لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000P2j

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: معاون وزیر راه و شهرسازی سامانه املاک و اسکان معاون وزیر راه و شهرسازی سامانه املاک و اسکان خانوار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۵۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح پلاک کوبی املاک مسکونی و تجاری شهرستان بردسکن اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد یوسفی صبح دوشنبه در جلسه شورای شهرستان بردسکن که با حضور شهردار بردسکن و اعضای شورای شهر برگزار شد، اظهار کرد: از ماه‌های آتی اطلاعات میدانی و به هنگام سازی کدهای پستی ۱۰ رقمی انجام و در گام بعدی نسبت به تولید و نصب پلاک بر اساس اطلاعات برداشت شده اقدام می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان بردسکن افزود: با انجام طرح مذکور برای هر واحد ملک، یک آدرس یکتا و کد پستی تعیین خواهد شد و خدمت رسانی توسط دستگاه‌های خدمت رسان، مسیر جدید و مطلوب و حالت هوشمند به خود خواهد گرفت.

وی بیان کرد: شهروندان می‌توانند با اسکن کد الصاقی بر روی پلاک‌ها (کیوآر) به اطلاعات شهرسازی ملک خود دسترسی پیدا کنند.

کد خبر 6092041

دیگر خبرها

  • ۵۷۰ هزار اخطار مالیاتی به مالکان خانه‌های خالی ارسال شده است
  • پژمان‌فر: بانک مرکزی صدور چک را منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک کند
  • اطلاعات املاک واگذار شده شهرداری تهران منتشر شود
  • پلمب ۱۲۴ مشاور املاک متخلف در قزوین
  • زمان بازگشایی سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن برای متقاضیان بندرعباسی
  • مستاجران مراقب کلاهبرداری در سامانه خودنویس باشند
  • طرح پلاک کوبی املاک مسکونی و تجاری شهرستان بردسکن اجرا می‌شود
  • ۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • معاونت املاک و حقوقی اقدامی موثر در پیشبرد اهداف دارد