Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@09:27:26 GMT

بازیگر مشهور سینمای فرانسه درگذشت

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۳۶۰۷۳

بازیگر مشهور سینمای فرانسه درگذشت

ژان-پل بلموندو بازیگر مشهور سینمای فرانسه در سن 88 سالگی درگذشت..

به گزارش برنا؛ او از نمادهای سینمای فرانسه پس از جنگ جهانی دوم و یکی از مشهورترین ستارگان سینمای این کشور بود که نیم قرن روی پرده سینما حضور داشت و امروز در خانه خود در شهر پاریس دارفانی را وداع گفت.

بلموندو تصویر موج نوی سینمای فرانسه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همسنگ با جیمز دین و همفری بوگارت در کشور آمریکا.

او با فیزیک یک مشت زن و بینی شکسته در سال‌های 1960 در سینمای فرانسه قالب شکست. ژان -لوک گدار، کارگردان موج نوی فرانسه او را در فیلم از نفس افتاده مقابل جین سیبرگ در سال 1960 قرار داد. فیلمی که منتقدان و مردم را مسحور کرد و با 400 ضربه ساخته فرانسوا تروفو تاریخ سینمای فرانسه را موج نو تغییر داد.

مجله تایم سال 1964 ژان-پل بلموندو را چهره فرانسه مدرن توصیف کرد.با وجود اینکه او در سال‌های بعدی تصویرخود را به عنوان یک گانگستر جذاب در سینما معرفی می کرد ، این بازیگر در منطقه بورژوایی پاریس ، بزرگ شد. او پسر مجسمه ساز مشهور ، پل بلموندو بود.

بلموندو مقابل ستارگان مشهور سینمای جهان ایفای نقش کرده است. از کاترین دونوو گرفته تا سوفیا لورن.

از سال‌های 1970 او بیشتر به فیلم‌ها و نقش‌های اکشن رو آورد. و بدلکاری‌های نقش‌های خود را هم انجام می‌داد.او از آمیزه‌ی حضور در فیلم‌های هنری و فیلم‌های تجاری لذت می‌برد، می‌گفت:«مثل زندگی است، یک روز می‌خندی و فردایش گریه می‌کنی.»

او در دو فیلم انگلیسی زبان قابل فراموشی هم ایفای نقش کرده است:«آیا پاریس می‌سوزد؟»(1966) و «کازینو رویال»(1967).

در سال‌های 1980 نقش‌های پخته‌تری را برگزید.که رهاوردش یک جایزه سزار برای فیلمی از کلود للوش «سفرنامه‌ای از یک بچه لوس»(1988) بود. اما او جایزه سزار را نپذیرفت چون مجسمه ساز تندیس سزار، سزار بالداچینی، آثار پدر بلموندو را تحقیر کرده بود.

بلموندو دوبار ازدواج کرد و دوبار از همسرانش جدا شد. هفت سال با اورسلا اندرس، یکی از باندگرل ها زندگی کرد.یکی از پسرانش پل بلموندو، راننده ماشین های مسابقه است.سال 2016 جشنواره ونیز به او شیر طلایی افتخاری داد.

او به خبرنگاران گفته بود هرگز به گذشته فکر نمی کنم. فقط به پیش، به پیش و به پیش.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فرانسه جنگ جهانی دوم دین فیزیک مجسمه سینمای جهان گریه پدر ازدواج شیر فرانسه سینما بازیگر سینمای فرانسه پل بلموندو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۶۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«برنارد هیل» درگذشت

به گزارش خبرآنلاین «برنارد هیل» بازیگر انگلستانی که بیشتر برای بازی در فیلم «ارباب حلقه‌ها» و «تایتانیک» شناخته می‌شود در سن ۷۹ سالگی درگذشت.

«ددلاین» نوشت، «لو کولسون» مدیر برنامه‌های او خبر درگذشت «هیل» در صبح روز یکشنبه را تایید کرده است. علت درگذشت این بازیگر اعلام نشده است.

به گزارش ایسنا،«برنارد هیل» در فیلم «تایتانیک» برنده اسکار ۱۹۹۷ در نقش کاپیتان «ادوارد اسمیت» و در «ارباب حلقه‌ها» در نقش پادشاه «تئودون» ظاهر شده بود.

از دیگر نقش‌های مهم او به حضور در مجموعه تلویزیونی «کلودیوس» در سال ۱۹۷۶،‌ «گاندی» در سال ۱۹۹۹ و «رؤیای شب نیمه تابستان»(۱۹۹۹) می‌توان اشاره کرد.

این بازیگر اهل «منچستر» در خانواده‌ای از معدنچیان زغال سنگ متولد شد. او پیش از بازی در فیلم‌هایی که میلیاردها دلار در سراسر جهان به فروش رساندند، حرفه‌ متفاوتی را تجربه کرده بود و با بازی در درام‌های کوچک واقع‌گرایانه به شهرت رسید.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903357

دیگر خبرها

  • انتشار شایعات عجیب درباره ریحانه پارسـا به دلیل یک کلیپ! | تصویر
  • «برنارد هیل» درگذشت
  • واکنش اینفانتینو و مسی به درگذشت اولین مربی قهرمان فوتبال آرژانتین
  • برنارد هیل درگذشت
  • سزار منوتی، سرمربی قهرمان جام جهانی 1978 درگذشت
  • بازیگر تایتانیک و ارباب حلقه‌ها درگذشت
  • «سزار لوئیس منوتی» اسطوره فوتبال آرژانتین در سن 85 سالگی درگذشت
  • بازیگر مشهور ترکیه مدرسه کودکی‌اش را با خاک یکسان کرد ؛ همیشه من را می‌زدند (+عکس)
  • چهره‌های مشهور ادبیات که مست عشق پارسا پیروزفر را دیدند | میرجلال‌الدین کزازی: از آغاز تا انجام، شادمان و خشنود بودم...| تصاویر
  • بازیگر مشهور ترکیه اول ساختمان یک مدرسه را خرید سپس با خاک یکسان کرد | اقدام عجیب و جنجالی این چهره همه را شوکه کرد + عکس