Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدمهدی یعقوب زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در مشهد در خصوص وضعیت بازار مرغ در این شهر اظهار کرد: در حال حاضر برای مصرف کننده بهترین شرایط در بازار حاکم است و برای مرغدار باتوجه به اینکه قیمت از نرخ مصوب پایین‌تر آمده است بدترین شرایط.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نتیجه این روند را کاهش جوجه ریزی توسط مرغدار و احتمال ایجاد مشکل تا حدود دو ماه آینده دانست و ادامه داد: در حال حاضر مرغداران در حال ضرر هستند، البته اقداماتی در حال انجام است؛ اما روند کند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در شهریور ماه در سطح خراسان رضوی جوجه ریزی خوبی انجام شده اما به دلیل محدودیت‌های کرونایی که اخیرا باعث تعطیلی تالارها شده، با کمبود خریدار مواجه شدیم و همین سبب شده مرغداران درخواست فروش مرغ به خارج از استان را داشته باشند.

یعقوب‌زاده با بیان اینکه ستاد تنظیم بازار اعلام کرد که مازاد مرغ ذخیره شود تا هر زمان با مشکل مواجه شدیم بتوانیم کمبود بازار را جبران کنیم، افزود: به همین دلیل شرکت پشتیبانی امور دام هم با نرخ مصوب در حال انجام این کار است و شرکت پشتیبانی هم تنها می‌تواند به دیگر استان‌ها ارسال کند تا با نرخ مصوب این عمل انجام شود.

وی با اشاره به اینکه مصرف مرغ در حال حاضر در طول سال یکنواخت شده است، خاطرنشان کرد: به طور متوسط طی هفته جاری روزانه ۵۴۰ تن مرغ وارد بازار شده که نیاز بازار بین ۴۵۰ تا ۵۰۰ تن متغیر است که این مازاد مصرف توسط شرکت پشتیبانی در حال خرید است.

افزایش ۲۰ درصدی مصرف مرغ در مشهد

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در ادامه با بیان اینکه میزان مصرف مرغ در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایشی بوده است، گفت: در سال جاری تا دو روز پیش ۷۱ هزار تن مرغ در سطح استان تولید شد و روزانه ۴۳۰ تن مصرف داشتیم در حالی که در سال ۹۷ این میزان ۳۶۰ تن در روز بوده است.

یعقوب‌زاده علت افزایش حدود ۲۰ درصدی مصرف مرغ در سال جاری نسبت به سال ۹۷ را ارزان‌تر بودن این کالا نسبت به دیگر اقلام دانست و درخصوص قطعه فروشی در بازار، تصریح کرد: طبق شیوه نامه قطعه فروشی ۱۰ تا ۱۵ درصد برای استفاده در رستوران‌ها و موارد مشابه مجاز است، اما باتوجه به اینکه در بازار طرفدار دارد و قیمت هم حتی در قطعه بندی نرخ مصوب است کسی ایراد نمی‌گیرد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

منبع: فارس

کلیدواژه: وضعیت بازار مرغ در مشهد مصرف مرغ نرخ مصوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۶۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز روند کاهشی دما در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ سلطانی بابیان اینکه هم اکنون آسمان مناطق مختلف استان تا قسمتی ابری است، گفت: دمای هوا در استان به طور نسبی و تدریجی کاهش می‌یابد و تا اوایل هفته آینده شرایط ناپایدار جوی در زنجان برقرار است.

وی افزود: طی این مدت بارش پراکنده باران و رعد و برق را در نواحی مختلف شاهد خواهیم بود و برای روز جمعه بارش‌های گسترده تری پیش بینی شده است.

کارشناس هواشناسی استان با بیان اینکه وزش باد نسبتا شدید نیز در ساعاتی از بعدازظهر‌ها انتظار می‌رود، ادامه داد: فعالیت سامانه بارشی مستقر در استان با شدت کمتر در روز شنبه هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد برای استان، گفت: این هشدار از ظهر امروز تا اواخر وقت یکشنبه هفته آینده معتبر است.

سلطانی گفت:  به دلیل پیش بینی بارش‌های رگباری، احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها وجود دارد که به شهروندان توصیه می‌شود در این مدت از توقف و تردد در حاشیه و حریم آنها و صعود به ارتفاعات به دلیل احتمال وقوع رعد و برق اجتناب کنند.

وی دمای فعلی شهر زنجان را ۱۳ درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه کاهش یافته است.

دیگر خبرها

  • آسمان قزوین فردا بارانی است
  • دمای زنجان کاهش یافت
  • آغاز روند کاهشی دما در زنجان
  • مشکل کمبود شکر حل شد؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • ایجاد اشتغال برای ۲۵۶۰ نفر توسط بسیج سازندگی گیلان
  • بهترین روش کاشت موی طبیعی در ایران چیست ؟
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • مصرف عسل چه کمکی به سلامت دهان و دندان می‌کند؟
  • روش‌های پیشگیری و قطع ریزش موی سر، ابرو و مژه
  • بهترین روش تمیز کردن شوره و رسوب کولر