Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@08:57:52 GMT

فعالیت ۲۵۰ قاری بین المللی در ایران/ فضای عمومی قرآنی شود

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۳۶۲۹۹

فعالیت ۲۵۰ قاری بین المللی در ایران/ فضای عمومی قرآنی شود

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی قره‌شیخ‌لو دوشنبه شب در آئین اختتامیه چهل و چهارمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم در مرکز بصیرت آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع) آمل گفت، این رتبه قاریان ایرانی در رشته‌های حفظ و قرائت قرآن است که در سال‌های اخیر کسب شده و رشد آن نیز خوب بوده است.

وی با اشاره به کسب رتبه‌های بین المللی در بخش قرآن به صورت انفرادی کسب شده، اما فضای گروهی باید بیشتر تقویت وکار شود، گفت، در بدنه مردم و فضای عمومی کشور، آن جایگاه وفضایی که باید قرآن ورود کند وجاری وساری باشد، نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فضای قرآنی فقط مناسبی احیا می‌شود، اما دائمی نیست

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اینکه فضای قرآن درایران بیشتر به زمان ماه مبارک رمضان محدود می‌شود و موقتی است و جریان آن در کشور دائمی نیست، تصریح کرد، در کشوری که به اسلام دین قالب است، باید هر روز برای قرآن خواندن و تأمل در آن وقت گذاشت وبا همین رویکرد و هدف مهم تأمل وتدبر در قرآن را به عمل و زندگی روزمره بیاوریم.

قره‌شیخ‌لو، تحقق این هدف مهم را نیازمند همت و تلاش جمعی قاریان قرآن و تعهد بیشتر آن برای انتقال مفاهیم قرآن در سطح کشور است، گفت، انتظاراست این مجموعه برای توسعه قرآن در کشور خیلی تلاش کند و مردم نیز به احترام و منزلت جایگاه قاریان قرآنی همراهی و تبعیت خواهند کرد.

مثل محرم، خانه‌ها وحسینیه ها، پایگاه‌های قرآنی شود

وی با بیان اینکه مردم ما حداقل یک دهه تا شروع ماه محرم به صورت خودجوش آماده میزبانی از آئین عزاداری سالار شهیدان می‌شوند و فضای خانه‌ها و حسینیه‌ها وکل کشور سیاه پوش برپایی عزا می‌شود، تصریح کرد، انتظار هست که همین روحیه خودجوشی و مردم محور به سمت وسوی قرآنی نیز کشیده شود و به یک فرهنگ عمومی در کشور تبدیل شود.

رئیس مرکز امورقرآن سازمان اوقاف و امورخیریه کشور تصریح کرد، لازمه این فرهنگ سازی و همراهی مردم برپایی خیمه‌ها و کلاس‌های آموزش قرآن در همه آحاد جامعه است تا باورپذیری مردم نیز بالا رود.

سمت وسوی شهرستانی، اولویت سازمان اوقاف کشور

قره شیخ لو با بیان اینکه درسال های اخیر بیشترین تلاش‌ها و همت برای برگزاری مسابقات قرآن در سطح ملی وحتی بین المللی معطوف شده بود و بیشترسرمایه گذاری نیز در این مسیر بوده است، گفت: در این مسیر، توسعه مسابقات شهرستانی در سایه مسابقات ملی و بین المللی قرار گرفته وکمتر توجه شده بود.

وی اضافه کرد، که اکنون این رویه به خصوص در چند سال اخیر تغییر کرده و توجه جدی به رشد کمی و کیفی مسابقات قرآنی در سطح شهرستان‌ها می‌شود.

وی یادآور شد، که هدف نهایی از برگزاری مسابقات قرآنی ونیز جلسات مشابه در این زمینه‌ها، انس گیری بیشتر مردم با قرآن و ارتقا این خلأ در کشور است.

کد خبر 5298798

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه مهدی قره شیخلو قرآن ویروس کرونا واکسن کرونا آمار کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه اردبیل گرگان سیستان و بلوچستان شیوع کرونا کرمانشاه واکسیناسیون دولت سیزدهم کمک مومنانه خراسان رضوی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۶۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد منتخب مجلس دوازدهم گفت: در صورتی که به قرآن توجه شود شاهد خیلی از مسایل و مشکلات امروزی جامعه نخواهیم بود و به دادگاه و پاسگاه نیاز نخواهیم داشت.

محمد بهرامی چهارشنبه شب در یک محفل قرآنی و در جمع برخی از فعالان قرآنی شهر یاسوج افزود: در خصوص مشارکت همه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در انتخابات ۱۱ اسفند به خصوص مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون که در سطح کشور بالاترین مشارکت را داشتند، تقدیر و تشکر می کنم.

وی اظهار کرد: امیدوارم برخی از مسئولان این مردم را که با انگیزه بالا و اعتماد پای کار آمد و مشارکت بالایی را رقم زدند، پشیمان نکنند.

منتخب شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون به نمایندگی بعنوان قدرت نگاه نکردم، خاطرنشان کرد: یک خوشنامی قبل از مجلس دارم امیدوارم خداوند کمک کند که این خوشنامی که خدمت به مردم است، بماند.

بهرامی تصریح کرد: در مسیر خدمت به مردم نیاز به حمایت همه دارم، این جریان مربوط به قومیت، جریان سیاسی و گروه خاصی نیست بلکه جریان مردمی و متعلق به همه مردم است و تاکنون سعی کردم نگاه و رفتار ما مردمی باشد.

وی ادامه داد: خیلی از مشکلات در حوزه فرهنگی و نرم است که اگر از قرآن مجید الگو بگیریم بهترین الگو برای ماست.

منتخب شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون عنوان کرد: دو موضوع که دنیا بعنوان فرهنگ غنی به آن توجه کرده انسان محوری و علم محوری است و در این زمینه باید از همه داشته های که داریم استفاده کنیم.

بهرامی تاکید کرد: مشکل جامعه ما اینست که کمتر به مسایل قرآنی توجه می شود و در صورتی که به قرآن توجه شود شاهد خیلی از مسایل و مشکلات امروزی جامعه نخواهیم بود و به دادگاه و پاسگاه نیاز نخواهیم داشت.

وی اظهار کرد: در گذشته ارزش‌های بین شورا و شهرداری بود که الان یا گیر نمی آیند و یا کم رنگ شده اند.

منتخب شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس دوازدهم گفت: چرا اگر مسئولان و دستگاه‌ها ناکارآمد هستند به پای دین نوشته می شود، باید برای جوانان و نسل امروزی تشریح و تبیین شود که راه خیر و صواب همین راه قرآن و دین است.

بهرامی افزود: طی کردن راه توسعه ناشی از حوزه فرهنگی است و در این حوزه اصل قرآن و مسایل قرآنی است.

همچنین سید الیاس چراغ زاده از فعالان قرآنی در این نشست با بیان اینکه دغدغه اصلی مردم هم اکنون معیشت است، گفت: از آنچه ضربه می خوریم تهاجم فرهنگی غرب است که آثار مخربی را برجای گذاشت و یکی از دلایل این مسأله فاصله گرفتن از قرآن است.

وی خطاب به منتخب شهرستانهای بویراحمدی دنا و مارگون افزود: در مجلس شورای اسلامی روحیه فرهنگی خود را حفظ کرده و قرآن را یاری کنید.
علی نسب یکی دیگر از فعالان قرآنی نیز گفت: تقاضای فعالیت های قرآنی در سطح ملی داریم و نیاز است که مدیران بیشتر به قرآن توجه داشته باشند.
جلالی از فعالان قرآنی در ادامه با بیان اینکه دغدغه های قرآنی، فرهنگ قرآنی و خدمت به مردم باید مدنظر مسئولان باشد، گفت: خدمت به مردم دغدغه قرآن و فرهنگ قرآن است.

وی افزود: تا چشم بر هم بزنیم چهار سال دوره نمایندگی مجلس تمام می شود بنابراین آنچه می تواند در راستای اشاعه و توسعه فرهنگ قرآنی انجام دهید.
جلالی بیان کرد: اگر به قرآن و فرهنگ قرآنی توجه می شد این همه مشکلات بخصوص مشکلات معیشتی، مسایل اجتماعی و فساد اقتصادی در جامعه نداشته ایم.

این فعال قرآنی تصریح کرد: همه ما مسئول هستم و وظیفه داریم در حوزه قرآنی کار کرده و در اشاعه فرهنگ قرآنی بتوانیم ادای دین کنیم.

حسنی یکی دیگر از فعالان قرآنی نیز گفت: هر که می‌گذرد از قرآن عقب تر می مانیم و باید طوری عمل کنیم که این عقب ماندگی را جبران کرد. بهترین جا برای ترویج فرهنگ قرآنی مدرسه است و باید جلوی بی سوادی و ضعف قرآنی در مدارس گرفته شود و آموزش و پرورش تلاش ها و فعالیتهای بیشتری در این زمینه داشته باشد.

وی بیان کرد: مجلس دوازدهم می تواند به آموزش قرآن توجه بیش از پیش داشته باشد.

به گزارش ایسنا، همچنین گودرز خلفی از دیگر فعالان قرآنی با نامید بر عملکرد آموزش و پرورش در سطح کلان گفت: باید به رشته های فنی و مهندسی و علوم انسانی بیشتر توجه شود مدرک گرایی در دانشگاه‌ها کنترل شود.


انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • قرآن فضای گفتگوی بسیاری درباره هنر دارد
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • هجدهمین جلسه استماع قرآن به یاد معلمان فقید برگزار شد
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند
  • وزیر ارشاد از ابلاغ مصوبه برپایی بازار هنر ایران خبر داد
  • حمیدرضا نصیری و محمدرضا زاهدی نمایندگان ایران در مسابقات قرآن مالزی