Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@18:28:30 GMT

ضرب شست انصارالله و نگرانی آمریکا و انگلیس

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۳۶۷۱۸

ضرب شست انصارالله و نگرانی آمریکا و انگلیس

روز شنبه رزمندگان یمنی با استفاده از هشت پهپاد و موشک بالستیک  "ذوالفقار" در عملیاتی با نام «موازنه بازدارندگی هفتم» در عمق عربستان چند مواضع اقتصادی و نظامی سعودی‌ها را هدف قرار دادند.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن طی سخنانی در خصوص این عملیات اعلام کرد که تأسیسات حیاتی و مراکز نظامی عربستان طی عملیاتی با پهپاد «صماد ۳» و موشک ذوالفقار هدف قرار گرفت و طی آن، تأسیسات وابسته به «آرامکو» در «رأس التنوره» در منطقه «الدمام» در شرق این کشور با هشت پهپاد صماد ۳ و موشک بالستیک از نوع «ذوالفقار» و همچنین تاسیسات نفتی آرامکو عربستان در مناطق جده، جیزان و نجران با ۵ موشک بالستیک از نوع "بدر" و دو پهپاد "صماد ۳" هدف قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با هشدار به متجاوزان و حامیان آنها و با تاکید بر حق مشروع یمنی‌ها در اجرای عملیات‌ منحصر به فرد بیشتر در دفاع از یمن تا توقف تجاوز حملات متجاوزان و رفع محاصره این کشور تصریح کرد که «نیروهای مسلح یمن به یاری خدا به نبرد جهادی خود تا آزادسازی تمام اراضی جمهوری کشور و تحقق آزادی و استقلال ادامه خواهند داد».

مقامات «دولت نجات ملی» یمن نیز بارها تاکید کرده‌اند، تا زمانی‌که ائتلاف سعودی جنگ علیه یمن را متوقف نکرده و محاصره این کشور را برندارد، طرح پیشنهاد آتش‌بس بی‌فایده است و نبرد با متجاوزان و حامیان آنها تا کسب پیروزی ادامه خواهد داشت.

"محمد عبدالسلام" رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن نیز در واکنش به حملات موفق پهپادی و موشکی روزهای اخیر رزمندگان یمنی علیه مواضع متجاوزان سعودی اعلام کرد که «به همان اندازه که متجاوزان به حملات خود و محاصره یمن ادامه دهند، به همان اندازه ملت ما به دفاع از خود ادامه خواهد داد».

وی با تبریک عملیات موفقیت‌آمیز بازدارندگی به رزمندگان یمنی در عمق خاک کشورهای متجاوز تاکید کرد که «عملیات مشروع ما در راستای موضع دفاعی ملت محاصره و مورد تجاوز یمن است و به یاری خداوند، گسترده‌تر و بزرگتر خواهد شد و روند صعودی به خود خواهد گرفت».

ابراز خشم حامیان متجاوزان از عملیات رزمندگان یمنی و ایراد اتهامات

عملیات موفقیت‌آمیز چند روزه رزمندگان یمنی در کنار نگرانی متجاوزان، موجب خشم انگلیس و آمریکا به عنوان دو کشور اصلی حامی متجاوزان و تروریست‌ها در جهان شده است، به حدی که  «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس شامگاه یکشنبه در پیامی توییتری، بدون ارایه سندی، ایران را تسهیل کننده حملات جنبش انصارالله یمن به سعودی‌ها دانست!.

راب بدون اشاره به اقدامات جنایت بار انگلیس و آمریکا در حمایت از گروه‌های تروریستی در منطقه و جهان با محکوم کردن اقدام دفاعی رزمندگان یمنی مدعی شد، «این رفتار بی‌پروا توسط حوثی‌ها که توسط ایران تسهیل شده، شهروندان بی‌گناه را تهدید کرده و مانع از تلاش‌ها به سوی ثبات منطقه‌ای می‌شود!».

این مقام انگلیسی در این پیام خود هیچ اشاره‌ای به هفت سال تجاوز ائتلاف سعودی به یمن که موجب شهادت هزاران یمنی و زخمی شدن دهها هزار نفر دیگر در کنار آوارگی میلیونها یمنی بی گناه و ویرانی این کشور شده، نکرده است، اقدامی که از سوی انگلیس، آمریکا و شماری دیگر از کشورهای غربی حمایت می‌شود.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا نیز در تماس تلفنی با «فیصل بن فرحان بن عبدالله آل سعود» همتای سعودی خود عمیقا از حملات پهپادی و موشکی رزمندگان یمنی ابراز نگرانی کرده است.

وزیر امور خارجه آمریکا در این گفت وگو همچنین بر پایبندی آمریکا به شراکت راهبردی و بلندمدت خود با عربستان سعودی و کمک به این کشور در ادامه جنایات خود علیه مردم مظلوم یمن تأکید کرده است.

بلینکن همچنین در بیانیه‌ای بدون اشاره به ادامه جنایات ائتلاف سعودی در یمن، اعلام کرد که «بار دیگر از انصارالله می‌خواهیم با آتش بس جامع و فوری موافقت و حملات را متوقف کند».

وزیر خارجه آمریکا می‌افزاید، انصارالله باید برای حل و فصل دیپلماتیک و مسالمت‌آمیز و پایان دادن به درگیری ها در چارچوب سازمان ملل تلاش کند!.

ادعاهای وزرای خارجه آمریکا و انگلیس علیه انصارالله و ایران در حالی است که رزمندگان یمنی فقط تاسیسات اقتصادی و مراکز نظامی عربستان را هدف قرار می‌دهند، ولی سعودی‌ها و ائتلاف متجاوز غربی – عربی در مقابل، همواره زیرساخت‌ها و مراکز درمانی و مسکونی یمن را با تجهیزات و سلاح‌های آمریکایی – انگلیسی هدف قرار می‌دهند که در نمونه اخیر بمب افکن‌های ائتلاف سعودی پنجشنبه گذشته ۱۷ بار شهرستان صرواح، ۱۴ بار شهرستان رحبه و هشت بار شهرستان مدغل استان مأرب را بمباران کردند که در این حمله‌ها شمار زیادی از مردم بی‌دفاع یمن کشته شدند.

واکنش و هشدار "محمدعلی الحوثی"‏ عضو شورای عالی سیاسی جنبش انصارالله یمن نسبت به ادامه تجاوزها و اشغالگری دشمنان مردم یمن به ویژه آمریکایی‌ها جالب توجه است.

الحوثی دو روز پیش در صفحه شخصی خود در توییتر خطاب به آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نوشت: «شما سگ‌های آمریکایی را از افغانستان خارج کردید تا کسی در خطر نباشد، اما لازم بود اول آمریکایی‌های متجاوز از یمن خارج می‌شدند تا کسی به خطر نیفتد و ثبات به منطقه باز گردد».

وی در توئیت دیگری نوشت، «با خروج آخرین استعمارگر آمریکایی از افغانستان، از آمریکا و همپیمان سعودی‌اش می‌خواهم تا از یمن خارج شوند و طرحی را برای عقب نشینی از جمهوری یمن آماده کنند تا ملت ما در ثبات و به دور از اشغالگری زندگی کنند، در غیراین صورت یمن گورستان اشغالگران خواهد بود».

عملیات اخیر پهپادی و موشکی رزمندگان یمنی به تاسیسات اقتصادی و پایگاه‌های نظامی سعودی‌ها نشان می‌دهد که کاملا موفقیت آمیز بوده به حدی که صدای حامیان تروریسم در منطقه یعنی آمریکا و انگلیس را درآورده و آنها را به پرت و پلا گویی واداشته است.

جنگ یمن که با تجاوز ائتلاف عربی – آمریکایی به سرکردگی رژیم سعودی از ششم فروردین سال 1394 آغاز شده نشان می‌دهد که به غیر کشتار مسلمانان و نابودی منابع مادی آنها، نتیجه دیگری برای متجاوزان نداشته و عقل سالم حکایت می‌کند که باید این جنگ خانمانسوز هرچه زودتر پایان یابد و مردم یمن به بازسازی کشور خود و سرنوشتشان بدون دخالت دیگران همت گمارند.

برچسب‌ها محمدعلی الحوثی انگلیس تروریسم افغانستان یمن محمد عبدالسلام ایالات متحده آمریکا آرامکو آنتونی بلینکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمدعلی الحوثی انگلیس تروریسم محمدعلی الحوثی انگلیس تروریسم افغانستان یمن محمد عبدالسلام ایالات متحده آمریکا آرامکو آنتونی بلینکن رزمندگان یمنی خارجه آمریکا ائتلاف سعودی سعودی ها هدف قرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۶۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است

به گزارش خبرآنلاین، عربستان سال‌هاست از جنگنده‌های «اف-۱۵ ایگل» استفاده می‌کند و در گذشته نیز نسخه‌های پیشرفته‌ای از این جنگنده را خریداری کرده است. با این حال، بوئینگ در حالی به دنبال فروش این جنگنده‌های اف-۱۵ به عربستان است که رقبای اروپایی بوئینگ هم سعی دارند به ریاض جنگنده بفروشند، از جمله جنگنده‌های «داسو رافال» و «یوروفایتر تایفون».

در همین حال بوئینگ اخیرا جنگنده‌های «اف-۱۵ ای.ایکس» را به لهستان پیشنهاد کرده و رژیم صهیونیستی هم خواستار دریافت نسخه سفارشی خود شده است.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه آمریکا همچنین با فروش این جنگنده‌ها به اندونزی هم موافقت کرده است.

هم‌زمان منابع عبری گزارش کرده‌اند عربستان سعودی نگران دو قابلیت اصلی در هواپیماهای اف-۱۵ کنونی خود است و این دو نکته قابلیت حمل سلاح و کار مداوم برای مدت طولانی است که این دو مورد در نسخه جدید اف ۱۵ ارتقا یافته است.

نیروی هوایی عربستان در حال حاضر دارای ۸۴ جنگنده F-۱۵ SA و همچنین ۶۸ جنگنده F-۱۵ s است.

آمریکا از چند ماه گذشته درصدد پیش بردن یک توافق امنیتی با عربستان سعودی است تا از طریق آن به عادی سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو دست یابد.

دولت بایدن پیش از ۷ اکتبر به سمت توافقی برای عربستان سعودی برای سازش با تل‌آویو پیش می‌رفت که منجر به موافقت واشنگتن با یک پیمان دفاعی با ریاض و حمایت از برنامه هسته‌ای غیرنظامی آن در ازای امتیاز دادن رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌ها می‌شد.

با این حال عملیات فلسطینی طوفان الاقصی و حمله تلافی‌جویانه صهیونیست‌ها به غزه این روند را تغییر داد، اما ایالات متحده و عربستان سعودی به بحث در مورد توافق احتمالی به‌عنوان بخشی از برنامه‌های گسترده‌تر پس از جنگ ادامه دادند.

اما عربستان سعودی به صراحت اعلام کرده است که پس از هفتم اکتبر، رژیم صهیونیستی را ملزم به دادن امتیازات مهم‌تری به فلسطینی‌ها می‌کند و تاکید دارد که باید شاهد «گام‌های برگشت‌ناپذیر» به سوی تشکیل کشور فلسطین باشد.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903142

دیگر خبرها

  • اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند | افشای جزئیات شکست جاسوسی آمریکا و انگلیس
  • بازداشت جاسوس‌های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد؛ نگرانی در کابینه رژیم صهیونیستی
  • نگرانی‌های جدی مقامات اسرائیلی از این تصمیم آمریکا
  • تجمع ضد آمریکا و انگلیس در بورکینافاسو
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • ممنوعیت‌های بیشتر در انتظار تیک‌تاک
  • وعده مهم انصارالله یمن برای آغاز عملیات در دریای مدیترانه/ هشدار مجارستان درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ افزایش سطح هشدار برای 5 سفارتخانه کره جنوبی
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل!