Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@15:19:01 GMT

ضرورت آموزش حضوری دانش آموزان در مدارس محسوس است

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۳۶۷۴۵

ضرورت آموزش حضوری دانش آموزان در مدارس محسوس است

روح الله اجاقلو روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همان طور که همه می دانیم محور توسعه در تمامی جوامع آموزش و پرورش است، این جمله به این معناست که نقطه آغاز حرکت تمدن ها به سمت توسعه و رشد از مدارس شروع می شود و هم بر همان محور و آموزش هایی که در آن جا اتفاق می افتد ادامه پیدا می کند.

وی یادآورشد: مدارس همواره در تمامی اعصار متناسب با جامعه شکل گرفته و بر اساس ویژگی های جوامع خود را تغییر، اصلاح و به روز می کنند، لذا در شرایط امروز مدارس، به مثابه کلید پویایی، تحرک، موفقیت و رشد جوامع هرگز نمی توانند و نباید از حرکت و پویایی به دور باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
اجاقلو ادامه داد: بر اساس همین ضرورت امروزه با وجود استیلای ویروس کرونا در تمامی جهان بسیاری از کشورها مدارس خود را به تعطیلی نکشانده و به صورت حضوری و نیمه حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی بستری را فراهم کرده اند که دانش آموزان از محیط ها و فضاهای آموزشی دور نباشند و بر اساس آمارهای موجود در دنیا تنها ۳۰ کشور مدارس خود را به شکل غیر حضوری برگزار کردند که ایران هم جزو آنهاست که با تلاش و پشتکار معلمان کلاس ها به صورت مجازی دایر شد.
وی گفت: از طرفی مدارس به مفهوم خاص کلمه و فضاهای آموزشی تنها مرکز تبادل دانش و تکنیک و فن نیست بلکه بر اساس اصول رفتاری مدارس ما که بر پایه ساحت های شش گانه تعلیم و تربیت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شکل گرفته، ساحت هایی چون ساخت اعتقادی، عبادی و اخلاقی، ساحت تربیت اقتصادی و حرفه‌ای، ساحت تربیت علمی و فناوری، ساحت تربیت اجتماعی و سیاسی، ساحت تربیت زیستی و بدنی و ساحت تربیت زیبایی‌شناختی و هنری، در آموزش مدارس مد نظر است.

اجاقلو افزود: بسیاری از این ساحت ها جنبه مهارتی دارند و باید با تمرین و در میدان عمل که همان مدارس هستند به ظهور برسند، حال آنکه به دلیل نبود یک ارزشیابی مطمئن و ساختارمند نمی توان به روشنی از توفیقات ساحت علمی و فناورانه حتی سخن گفت ولی به نظر می رسد سال گذشته غیر از همین ساحت بقیه ساحت ها آن طور که باید و شاید در نظام تعلیم و تربیت کشور مورد توجه قرار نگرفته اند.  
این جامعه شناس و کارشناس آموزش و پرورش گفت: با توجه به عدم مشخص بودن زمان اتمام این بیماری منحوس و ضرورت همزیستی با آن و همچنین معضلات تربیتی، رفتاری، زیستی که دانش آموزان به دلیل عدم حضور در محیط های یادگیری (مدارس) به آنها گرفتار هستند، ضرورت حضور آینده سازان کشور در مدارس محسوس است.

اجاقلو تصریح کرد: امیدواریم با برنامه ریزی های همه جانبه مسئولان در راستای کاهش اثرات منفی کووید -۱۹ و افزایش ضریب امنیت دانش آموزان و همراهمی و کمک اولیا گرامی شاهد بازگشایی توام با حضور حداکثری و شادابی و سلامتی دانش آموزان باشیم.

برچسب‌ها مدارس ویروس کرونا بازگشایی مدارس زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس ویروس کرونا بازگشایی مدارس مدارس ویروس کرونا بازگشایی مدارس زنجان دانش آموزان ساحت تربیت بر اساس ساحت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۶۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، علی موحدی افزود: دانش‌آموزان پایه‌های اول تا پنجم ابتدایی تا نوزدهم اردیبهشت و دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی که دو امتحان هماهنگ کشوری دارند تا هشتم خرداد در مدارس حضور خواهند داشت.

وی با بیان این‌که امتحانات پایه متوسطه اول از نوزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود، اضافه کرد: به مدیران مدارس متوسطه اول اعلام شده دو روز قبل‌از شروع امتحانات یعنی از هفدهم اردیبهشت کلاس‌های درس تعطیل تا دانش‌آموزان برای شرکت در امتحانات آماده شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: امتحانات دانش‌آموزان پایه متوسطه اول تا ۱۳ خرداد ادامه دارد.

وی گفت: کلاس‌های درس دانش‌آموزان متوسطه دوم (پایه‌های ۱۰، ۱۱ و ۱۲) هم تا نوزدهم اردیبهشت دایر است و بعد از آن باید برای شرکت در امتحانات نهایی که به صورت هماهنگ کشوری است، آماده شوند.

موحدی ادامه داد: امتحانات نهایی دانش‌آموزان متوسطه دوم تا سی‌ام خرداد تمام می‌شود.

وی گفت: برنامه‌های امتحانی پایه متوسطه اول به همه شهرستان‌ها و مناطق ابلاغ شده و امتحانات پایه‌های دهم تا دوازدهم به‌صورت هماهنگ کشوری برگزار خواهد شد.

به گفته مدیر کل آموزش و پرورش استان فقط امتحانات هنرستان‌های فنی و کار و دانش به صورت داخلی است و سوالات در مدرسه طراحی می‌شود.

وی همچنین به تجهیز ۹۲ حوزه امتحانی در استان اشاره کرد و افزود: این حوزه‌ها مجهز به دوربین‌های مدار بسته و دستگاه‌های سیگنال یاب هستند.

موحدی همچنین گفت: ۸ حوزه تصحیح به صورت الکترونیکی داریم که برگه‌های امتحانی پس از رونوشت‌برداری بر روی سامانه آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: دو تصحیح کننده از نقاط مختلف کشور برگه‌های امتحانی را بدون اعمال نظر نمره می‌دهند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری