Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، واکسیناسیون علیه بیماری کووید ۱۹ از ۲۱ بهمن سال گذشته، البته به صورت بسیار محدود همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی آغاز شد ولی طبق پیش بینی ها تا اواخر تیرماه و در حدود پنج ماه ابتدایی، روند گسترده ای نداشت و علاوه بر کادر درمان، سالمندان بالای ۷۵ یا ۷۰ سال را نیز شامل می شد.

البته در یک ماه و نیم گذشته، ورق واکسیناسیون به تبع کشور در آذربایجان غربی هم برگشت و شتاب واکسیناسیون افزایش یافت که البته این شتاب طی هفته ها و روزهای اخیر بسیار بیشتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که تا آخر تیر، ۳۰۷ هزار دز واکسن در آذربایجان غربی تزریق شده بود، در پایان مرداد، این رقم به چیزی حدود ۷۳۹ هزار دز رسید که افزایش ۴۳۲ هزار دزی را نشان می داد.

در شهریورماه جاری هم، به جز سه روز اخیر، روند واکسیناسیون بسیار مناسب بود به طوری که این رقم ۷۳۹ هزار دز حدود ۲۰۰ هزار دز در نیمه نخست آخرین ماه تابستان افزایش یافت.

البته امیدواری ها طی روزهای گذشته بسیار بیشتر شده و قول استاندار آذربایجان غربی مبنی بر هدف گذاری واکسیناسیون ۵۰ هزار دزی طی ۲۴ ساعت در استان طی روزهای آتی، امیدواری ها را افزایش داده است.

واکسیناسیون روزانه در آذربایجان غربی  به ۵۰ هزار دز می رسد

استاندار آذربایجان غربی گفت: طبق برنامه ریزی ها در نظر داریم طی روزهای آتی، میزان واکسیناسیون را به روزانه بیش از ۵۰ هزار دز در استان برسانیم.

محمدمهدی شهریاری افزود: در راستای تسریع در واکسیناسیون و پوشش افراد بیشتر، ۲ مرکز تزریق واکسن در ارومیه به صورت ۲۴ ساعته فعالیت می کند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه واکسن کافی به کشور وارد شده، با ۲۴ ساعته کردن این ۲ مرکز سعی داریم روند سریع تری را در واکسینه کردن شهروندان ایجاد کنیم.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین ۱۴ مرکز روزانه در شهر ارومیه راه اندازی می شود تا روند واکسیناسیون در ارومیه و استان شتاب گیرد.

شهریاری بر رعایت پروتکل های بهداشتی در کنار اقدام برای دریافت واکسن تاکید کرد و گفت: طی ۲ ماه آینده مردم همراهی بیشتری در این خصوص داشته باشند تا شاهد کاهش بستری ها و شیوع کرونا نیز باشیم.

البته بازدید هفته گذشته وزیر بهداشت از آذربایجان غربی، یکی از مهمترین علت های برنامه ریزی برای سرعت بخشیدن به واکسیناسیون در استان بود به طوری که پس از این سفر، این استان نیز در جمع استان های با مزیت واکسیناسیون سنین پایین تر در کشور قرار گرفت و البته خبر خوش در این خصوص، مربوط به رییس دانشگاه علوم پزشکی بود.

واکسن کرونا به متولدان ۱۳۶۵ و قبل از آن در آذربایجان‌غربی تزریق می‌شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: واکسن کرونا به متولدان سال های ۱۳۶۵ و قبل از آن در استان تزریق می شود که می تواند زمینه تسریع در واکسیناسیون را فراهم کند.

دکتر جواد آقازاده افزود: با توجه به تصمیم جدید وزارت بهداشت، افرادی که ۳۵ سال و بیشتر دارند، می توانند بعد از ثبت نام در سایت salamat.gov.ir به مراکز واکسیناسیون در آذربایجان غربی مراجعه کرده و دز اول واکسن کرونا را تزریق کنند.

وی اضافه کرد: با این روند، امیدوار هستیم که واکسیناسیون در آذربایجان غربی شتاب بیشتری بگیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: این دانشگاه از ابتدای واکسیناسیون تاکنون هیچ گونه ذخیره واکسنی نداشته و به صورت به‌روز سهمیه واکسن خود را به گروه های سنی مشمول تزریق کرده است.

البته اینکه واکسیناسیون می تواند یکی از مهمترین راهکارهای مقابله با کرونا باشد، بسیار حائز اهمیت بوده و هیچکس مخالف آن نیست ولی باید این را نیز در نظر داشت که در کنار واکسیناسیون تا رسیدن به ایمنی جمعی در جامعه، باید پروتکل های بهداشتی نیز رعایت شود.

 رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی طی تابستان امسال، بدترین تابستان را در آذربایجان غربی رقم زد و صدها نفر در این مدت، جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادند که البته این روند وخیم همچنان ادامه دارد؛ طبق آمار همچنان بیمارستان های استان از جمله ارومیه پر از بیمار مبتلا به کروناست و فوتی های ناشی از بیماری کووید ۱۹ نیز همچنان دورقمی بوده و صعودی به نظر می رسد.

بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی از ۲۲۰۰ نفر فراتر رفت

رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی با اشاره به اینکه همچنان وضعیت استان در خصوص شیوع کرونا بسیار نامناسب است، گفت: بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در استان به ۲ هزار و ۲۱۰ نفر رسیده که رقمی بی سابقه به شمار می رود.

علی احمد آقاپور افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۳۰۹ نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده و ۱۸ درصد این تعداد شامل ۴۱۸ نفر در مراکز درمانی بستری شدند.

وی با اشاره به روند افزایشی نگران کننده بستری شدگان در مراکز مراقبت های ویژه بیمارستان های استان اظهار کرد: در حال حاضر ۳۱۷ نفر در این مراکز بستری هستند و ۸۲ نفر نیز تنها با استفاده از دستگاه ونتیلاتور تنفس می کنند.

رییس کارگروه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته، متاسفانه ۱۸ بیمار در استان از جمله چهارنفر در ارومیه، چهار نفر در میاندوآب و سه نفر در ماکو جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادند.

آقاپور گفت: با اضافه شدن این تعداد، کل فوتی های ناشی از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در استان به پنج هزار و ۷۴۲ نفر رسیده است.

به گزارش ایرنا، تاکنون ۲۴۶ هزار نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده و ۲.۳ درصد از این تعداد، جان خود را از دست داده اند.

همچنین تاکنون ۹۳۱ هزار دز واکسن در آذربایجان غربی تزریق شده است که امیدواریم این رقم طی ۲ روز آینده هفت رقمی شود.

برچسب‌ها کرونا دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی واکسن کووید 19 ارومیه واکسیناسیون واکسیناسیون سراسری محمدمهدی شهریاری واکسن کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی کرونا دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی واکسن کووید 19 ارومیه واکسیناسیون واکسیناسیون سراسری محمدمهدی شهریاری واکسن کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی واکسن کرونا هزار دز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۶۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سرهنگ پاسدار نجمی در این نشست از کارگران به عنوان مدافعان تولید در خط مقدم یاد کرد و گفت: بخش تولید با همت و تلاش کارگران به عنوان بازوان توانمند اقتصاد کشور در شرایط تحریم‌های ظالمانه در مقابل دشمن ایستادگی کرده و به خودکفایی رسیدند.   جانشین فرمانده سپاه شهدا افزود: علیرغم وجود مشکلات اقتصادی، تشکلات کارگری و کارفرمایی آذربایجان غربی همواره در کنار دولت و همراه با اهداف نظام عمل کرده اند.   دهقانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هم در این نشست گزارشی از فعالیت‌های این اداره کل در یکسال گذشته ارائه کرد.

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • جزئیات دستگیری ۵ نفر از اعضای شورای شهر سردشت
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری استان
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های استان آذربایجان غربی