Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، خراسان جنوبی استانی با ظرفیت های بکر مانند مواد معدنی، زیست محیطی، گردشگری و همچنین کشاورزی است.

استانی که ۹۷ درصد زرشک، ۹۸ درصد عناب و ۱۶ درصد زعفران ایران و جهان  تولید می کند و  این سه محصول  استراتژیک کشور را در دل خود جای داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محصولاتی که در ایران و همچنین دنیا تک است، به عنوان نمونه  قاینات  را در جهان  به زعفران با کیفیتش می شناسند. اما امروزه موضوعی که کشاورزان مان را می رنجاند و نمی توانند محصولات خود را به دیگر نقاط بشناسانند کمبود و یا نبود  صنایع تبدیلی  و فرآوری  است  چرا که این  امر باعث می شود تا محصولاتشان را با قیمت ارزان و سود کم به فروش برسانند.

کمبود صنایع تبدیلی حلقه گمشده در کشاورزی

یکی از کشاورزان  در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: صنایع تبدیلی به قدری ناچیز است که به منطقه ما نمی رسد بنابراین مجبوریم محصولات خود را به قیمت بسیار پایین تر بفروشیم.

این محصولات با وجود زحماتی که کشاورزان می کشند اما بازار های داخلی و جهانی روی خوشی به آن ها نشان نداده است و همچنان فروش و فرآوری آن در پی غفلت و بی توجهی مسئولان اندک است‌.

بیشتر بخوانید 

برای بازاریابی زرشک، راهکار عملیاتی می‌خواهیم/ صادر شدن ۱۹۰ تن یاقوت سرخ از خراسان جنوبی

او می گوید: مسئولان خبر دارند که این طلای سرخ چه قدر ارزش افزوده دارد اما چرا سودش به جیب کشور های دیگر برود.

 این کشاورز ادامه داد: با انجام فرآیند بسته بندی مناسب برای زرشک می شود و یک یا سه برایر ارزش افزوده برای این محصول ایجاد کرد. با انجام فرایند کنسانتره زرشک ۴ تا ۱۰ برابر قیمت بالا می رود و اگر داروی خاصی با این محصول به دست بیاید تا ۱۰۰ برابر ارزش افروده در محصول ایجاد می شود.

خبری خوش برای کشاورزان

این روزه ها با آغاز فصل برداشت این محصولات خبر های خوشی از راه اندازی شرکت تعاونی ویژه این محصولات در استان شنیده می شود موضوعی که اگر اجرایی شود شاهد رونق و بالارفتن ارزش افزوده این محصولات خواهیم بود.

حسینی رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی گفت: با هدف تامین نیاز بخش کشاورزی استان و با تاکید استاندار استان این تعاونی در حال شکل گیری است و تاکنون پروانه تاسیس آن صاور شده است.

او افزود: طبق اساس نامه تعریفی، این تعاونی زنجیره محصولات استراتژیک کشاورزی استان را از مرحله تولید کاشت، داشت، برداشت، بسته بندی، فرآوری، صنایع تبدیلی، بازار یابی، فروش و صادرات را شامل می شود.

حسینی اظهار کرد: سرمایه اولیه برای راه اندازی این تعاونی ۱۰۰ میلیارد تومان تعریف شده است که ۴۹ درصد به وسیله بخش های دولتی و ۵۱ درصد دیگر با کمک بخش خصوصی تامین می شود.

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی تصریح کرد: این هدف گذاری نیاز به حمایت قوی بخش های دولتی، تولید کنندگان، کشاورزان و فعالان اقتصادی دارد تا بخش زیادی از مشکلاتی که تولید کنندگان با آن دست و پنجه نرم می کنند حل شود.

انتهای پیام / ط آ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات استراتژیک صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی صنایع تبدیلی خراسان جنوبی ارزش افزوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۶۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی، غیرقانونی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انجمن الکترونیکی تهران، انجمن تجارت الکترونیک تهران، در بیانیه‌ای اعلام کرد که اخذ مالیات بر ارزش افزوده از خدمات حمل‌ونقل درون‌شهری نه تنها تصمیمی خلاف قانون است که آثار زیان‌بار فراوانی را نیز به‌همراه خواهد داشت.

در این بیانیه آمده است:

چندی پیش سازمان امور مالیاتی کشور در اقدامی مغایر با قانون مالیات بر ارزش افزوده و همچنین علی‌رغم بخشنامه صادره سال ۱۳۹۹ سازمان امور مالیاتی مبنی بر «معافیت شرکت‌های ارائه دهنده خدمات هوشمند جابجایی مسافر از مالیات بر ارزش افزوده»، متأسفانه اقدام به مطالبه مالیات ستانی از کاربران تاکسی‌های اینترنتی کرده است که خوشبختانه با واکنش منطقی تعداد قابل توجهی از نمایندگان مبنی بر مخالفت با این اقدام مغایر قانون همراه شد.

انجمن تجارت الکترونیک تهران ضمن قدردانی از میرتاج‌الدینی عضو نماینده مجلس شورای اسلامی و سایر نمایندگان مخالف، تاکید می‌کند اخذ مالیات بر ارزش افزوده از خدمات حمل‌ونقل درون‌شهری نه تنها تصمیمی خلاف قانون است که آثار زیان‌بار فراوانی برای کاربران را نیز به‌همراه خواهد داشت.

تاکسی‌های اینترنتی هم‌اکنون زیرساخت بخش قابل توجهی از سفرهای درون‌شهری در سراسر کشور را تأمین می‌کنند و طبعاً، هر شکلی از افزایش دستوری تعرفه‌های این بخش، آثار تورمی غیرقابل جبرانی را برای مردم به‌همراه خواهد داشت.

علاوه بر موارد ذکر شده، سرویس‌های حمل‌ونقل اشتراکی از بخش‌های مهم اقتصاد دیجیتال به شمار می‌آیند و ایجاد هزینه‌های سربارِ غیرکارشناسی برای کاربران این گروه از استارتاپ‌ها، بدنه‌ی اکوسیستم دیجیتال را نیز نحیف‌تر می‌سازد.

انجمن تجارت الکترونیک تهران از سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد، تقاضامند است تا با عنایت به مشکلات عدیده‌ی این طرح که پیش‌تر عنوان شد، تدابیر لازم را جهت رفع این مساله در نظر گرفته و جلوی بروز مشکلات مختلف حاصل از این تصمیم را بگیرند.

کد خبر 6097316 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • مخالفت با مالیات ارزش افزوده تاکسی‌های اینترنتی
  • مخالفت انجمن تجارت الکترونیک با دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی اینترنتی
  • دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی، غیرقانونی است
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان/ تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • تحقق درآمد ۴۴۰ میلیاردی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • سامانه خودنویس آرامش را به بازار اجاره مسکن تزریق کرد
  • میامی برای توسعه به راه اندازی کارخانه های فرآوری نیاز دارد
  • تمدید مهلت تکمیل اظهار نامه مالیاتی
  • مخالفت انجمن تجارت الکترونیکی با دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌ های اینترنتی