Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-08@23:29:13 GMT

ممنوعیت تردد دوچرخه سواران در بزرگراه‌ها

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۳۶۹۱۳

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: تردد تمام دوچرخه سواران از داخل بزرگراه‌ها و تونل‌های شهر تهران ممنوع است. خبرگزاری میزان- به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ صبح امروز رابعه جوانبخت کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص تردد دوچرخه سواران در معابر توضیح داد.
جوانبخت اظهار داشت: دوچرخه سواران می‌بایست از مسیر‌های ویژه‌ای که برای آن‌ها در سطح شهر طراحی شده عبور نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در حال حاضر در شهر تهران بسیاری از معابر ما دارای خططوی هست که رنگ آمیزی شده و برای دوچرخه سواران در نظر گرفته شده است و کاملا مشخص شده که برای تردد این عزیزان می‌باشد.
جوانبخت گفت: اما اگر معبری بود که ما شاهد این مسیر ویژه برای دوچرخه سواران نبودیم دوچرخه سواران می‌بایست حتما از سمت راست راه حرکت و همسو با جریان ترافیک باشند و البته یادمان باشد تردد تمام دوچرخه سواران از داخل بزرگراه‌ها و تونل‌های شهر تهران ممنوع است.
وی اشاره نیز به تصادف خودرو با دوچرخه سوار حرفه‌ای داشت و افزود: ما شاهد بودیم که یکی از دوچرخه سواران عضو تیم ملی دوچرخه سواری بانوان کشور متاسفانه بخاطر اینکه تردد از بزرگراه را انتخاب کرده بودند علیرغم مهارتی که داشتند حادثه‌ای برای ایشان روی داد و این حادثه‌ای غمگین بود.   بیشتر بخوانید: دوچرخه‌های بیدود از سطح شهر جمع می‌شوند؟
وی اشاره کرد: تردد تمام دوچرخه سواران از داخل بزرگراه‌ها و تونل‌های شهر تهران ممنوع است و این موضوع بخاطر آن است که این اقدام بسیار خطرناک است و ممکن است برای این عزیزان حادثه دردناکی را رقم بزند و مجموعه قوانین راهنمایی و رانندگی هم برای این است که از جان فرد حفاظت نماید و آسیب‌هایی که ممکن است به افراد برسد را ما شاهد نباشیم.
جوانبخت بیان داشت: دوچرخه سواران حتما در تردد‌ها مواردی را رعایت نمایند و آن این است که حتما از کلاه ایمنی استفاده نمایند و این مووضوع خیلی مهم است و از آن‌ها در مقابل حوادث مراقبت کرده و پیشگیری می‌کند و آسیب‌های آن‌ها را کاهش می‌دهد.
وی افزود: موضوع بعدی این است که حتما نوجوانانی را مشاهده می‌کنیم که قصد حرکات نمایشی را دارند، ولی طبق قانون جدا شدن دست از فرمان در حال رانندگی ممنوع است و موضوعی را که شاهد آن هستیم آن است که برخی دوچرخه سواران خودشان را به وسیله نقلیه در حال حرکت تکیه می‌دهند و در واقع آن‌ها را وسیله حرکت خودشان قرار می‌دهند و مسیری را با آن وسیله نقلیه همگام می‌شوند که این اقدام نیز کاملا ممنوع است و می‌تواند حوادث دردناکی را رقم بزند.   انتهای پیام/ برچسب ها: پلیس راهور دوچرخه سواران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پلیس راهور دوچرخه سواران دوچرخه سواران پلیس راهور بزرگراه ها شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۶۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسافران آخر هفته بخوانند ؛ محدودیت‌ های ترافیکی جاده های شمالی

به گزارش پارس نیوز ، سرهنگ احمد شیرانی، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته را اعلام کرد.

وی افزود: تردد موتورسیکلت از ساعت ۱۲ چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶ بامداد شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ از محورهای کرج-چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران- سمنان- مشهد و بالعکس ممنوع است.

سرهنگ شیرانی ادامه داد: تردد موتور سیکلت های انتظامی و امدادی برای انجام مأموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

وی در خصوص تردد در محور کرج-چالوس گفت: تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج-چالوس کماکان ممنوع است.

وی درباره ممنوعیت تردد انواع وسایل نقلیه در جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ گفت: از ساعت ۱۴ آزادراه تهران-شمال اعمال محدودیت تردد برای خودروهای به مقصد چالوس انجام می‌شود و از ساعت ۱۵ ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) انسداد به صورت کامل، از ساعت ۱۷ از مرزن‌آباد به سمت تهران یکطرفه اجرا می‌گردد.(شمال به جنوب) و از ساعت ۲۴ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن‌آباد مسیر دوطرفه می‌شود.

سرهنگ شیرانی ادامه داد: تردد از مسیر جاده قدیم کرج-چالوس تا محدوده پل زنگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد است. همچنین تردد از مسیر جاده قدیم قدیم کرج-چالوس تا محدوده پل زنگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس در روزهای اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۱۲۰۰ از میدان امیر کبیر به سمت چالوس ممنوع است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور فراج درباره تردد در محور هراز گفت: تردد تمامی تریلرها از محور هراز کماکان ممنوع، تردد تمامی کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ الی ۲۴ چهارشنبه تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ و همچنین از ساعت ۶ الی ۲۴ پنجشنبه و جمعه ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ از محور هراز ممنوع و در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مأمورین پلیس راه محدودیت یکطرفه مقطعی روز جمعه تاریخ ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بالعکس انجام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • موتورسواران و عابران ۸۰ درصد قربانیان حوادث رانندگی شهری بوشهر
  • ۵۷ درصد فوتی‌های تصادفات استان بوشهر موتورسواران هستند
  • آلمان نمایش نمادهای مربوط به روز پیروزی را ممنوع کرد
  • ممنوعیت تردد موتورسیکلت در آزادراه‌ها
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته در راه‌های مازندران
  • اعمال محدودیت ترافیکی در راه های مازندران
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران
  • مسافران آخر هفته بخوانند ؛ محدودیت‌ های ترافیکی جاده های شمالی
  • عاشق‌ترین دختر پرسپولیسی در روز ممنوع‌الورودی به ورزشگاه! | تصویر
  • سنگ جدید اینبار برای دوچرخه برقی؛ شرط محال برای استفاده زنـان!