Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمال کریمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ظرفیت آبگیری این بندخاکی را ۴۵۰ هزار مترمکعب اعلام کرد و  افزود: حجم عملیات خاکی بند، ۵۰ هزار مترمربع است.

وی بیان کرد: این بند علاوه بر مزایای یادشده تاثیر زیادی  بر میزان آب‌دهی چاه‌های حسن‌آباد دارد و سبب رونق فعالیت کشاورزی به ویژه پسته‌کاری در منطقه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی عملیات احداث بند خاکی حسن آباد سال گذشته با مشارکت شرکت سنگ آهن ایران بافق در سطح ۲ هزار و ۸۵ هکتار به طول  ۵۰۰ متر و ارتفاع ۵ متر با حجم آبگیری ۴۵۰ هزار مترمکعب و پیش بینی اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آغاز شد.

این مسوول ،نقش بند خاکی یاد شده  را در جلوگیری از فرسایش خاک، مهار رواناب و جلوگیری از ورود سیل به روستاهای حسن آباد، باقرآباد، صادق آباد و جاده بافق- ساغند موثر دانست و خاطرنشان کرد: هم اکنون پروژه قابلیت آبگیری دارد،اما با توجه به توسعه آن، تا نیمه فصل پاییز به طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

رییس اداره منابع طبیعی بافق تصریح کرد: بندهای خاکی نقطه اتکا زمین برای مقابله با کم آبی است که با استفاده از دیواره ها و سرریزهای بتنی و با هدف ذخیره آب و بهبود وضعیت بهره برداری از مراتع و تامین آب، استفاده بهینه می‌شود.

وی با بیان اینکه کم آبی از عمده ترین مشکلاتی است که کشاورزان و دامداران شهرستان با آن روبرو هستند افزود: با پیشرفت‌های حاصله در حوزه آبخیزداری روش‌های قابل اتکایی برای جلوگیری از هدررفت آب ابداع شده که یکی از این شیوه‌ها احداث بندهای خاکی است.

به گفته کریمی احداث بندهای خاکی در مراتع به عنوان منابع آب شرب موقت منجر به استفاده بهتر از مراتع و کنترل سیلاب در آن مناطق می‌شود. 

تاکنون ۹ بند خاکی با گنجایش ۱۰ میلیون مترمکعب آب در این شهرستان ساخته شده است.

وسعت اراضی شهرستان بافق افزون بر یک میلیون هکتار است که ۹۲ درصد آن از عرصه های منابع طبیعی و بقیه از عرصه ‌های شهری و روستایی تشکیل شده است.

مرکز شهرستان ۵۲ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها مراتع منابع طبیعی و آبخیزداری بیابان زدایی آبیاری بافق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مراتع منابع طبیعی و آبخیزداری بیابان زدایی مراتع منابع طبیعی و آبخیزداری بیابان زدایی آبیاری بافق حسن آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۶۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران سد خاکی روستای حصن آباد را پر آب کرد + فیلم

روستای کوهستانی حصن آباد از توابع شهرستان زرند استان کرمان است. در این روستا سد خاکی وجود دارد که بر اثر بارش باران اخیر پرآب شده است.

شهروندخبرنگار ما فیلمی ارسال کرده است که مشاهده می‌کنید.

منبع: شهروندخبرنگار - کرمان

 

بیشتر بخوانید:

پرآب شدن رودخانه روستای سراب گزنهله در پی بارش‌های اخیر + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • تکمیل راه آهن دورود - خرم آباد از منابع مختلف پیگیری می شود
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • بارش باران سد خاکی روستای حصن آباد را پر آب کرد + فیلم
  • آبگیری ۳ میلیون و ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس
  • اقدام فوری برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد
  • آبگیری ۳ میلیون ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس
  • تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود
  • پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد
  • تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است