Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@11:57:45 GMT

تشکيل کميته سه جانبه براي تسهيل تجارت خارجي

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۳۶۹۷۸

خبرگزاری آریا- معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه با تاکید بر نقش بخش خصوصی در روابط خارجی از تشکیل کمیته‌ای سه جانبه برای تسهیل تجارت خارجی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای رسول مهاجر معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه پس از جلسه مشترک وزارت خارجه با نمایندگان بخش خصوصی گفت: جلسه مفصلی به مدت سه و نیم ساعت با حضور رئیس اتاق بازرگانی، هیئت مدیره اتاق و نمایندگان تمام اتاق‌های مشترکی که با دیگر کشور‌ها داریم، برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: هدف این جلسه توسعه همکاری‌ها با بخش خصوصی بود.
آقای مهاجر با تاکید بر اینکه بخش خصوصی موتور محرک اقتصاد و مراودات اقتصادی است، اظهار داشت: قرار شد کمیته سه جانبه بین بخش خصوصی، وزارت امور خارجه و وزارت صمت تشکیل شود تا ببینیم چگونه می‌توان تجارت بین ایران و دیگر کشور‌ها را افزایش داد.
وی گفت: یکی از محور‌ها در زمینه تعرفه‌های ترجیحی بود؛ برای مثال یک سندی را با اتحادیه اوراسیا در زمینه تعرفه ترجیحی امضا کردیم و در جلسه امروز این بحث شد که چطور می‌شود این اسناد را افزایش داد. همچنین موضوع کمک‌های وزارت امور خارجه به شرکت‌های فنی مهندسی برای اینکه بتوانند در کشور‌های دیگر از جمله کشور‌های همسایه فعالیت کنند نیز مطرح شد.
اقای مهاجر ادامه داد: این جلسه بسیار خوب و مفصل بود و تصمیم گرفته شد این جلسات ادامه پیدا کند و اگر نقصانی در روابط هست، کشف شود و روابط اقتصادی ما با کشور‌ها توسعه پیدا کند.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه همچنین اظهار داشت: یکی از چیز‌هایی که خیلی مورد تاکید وزیر امور خارجه بود، این است که حتما بخش خصوصی ما در کمیسیون‌های اقتصادی مشترکی که در وزارتخانه‌های مختلف و با کشور مختلف تشکیل می‌شود، عضویت داشته باشند.
وی همچنین تاکید کرد: وزارت خارجه معتقد است هرچه بخش خصوصی در سالی که رهبر انقلاب به عنوان رفع موانع تولید نامگذاری کرده اند، فعال شود، رشد اقتصادی ما بیشتر خواهد شد.
 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تسهیل تجارت خارجی وزیر امور خارجه بخش خصوصی کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۶۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه

نشست مطبوعاتی ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در محل ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران-اکسپو ۲۰۲۴ برگزار و سخنگوی وزارت امور خارجه پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077016 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران
  • بخش‌خصوصی به‌شرط وجود زیرساخت‌ها، تجارت خارجی کشور را توسعه می‌دهد
  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان و مدیران رسانه‌ای برگزار شد
  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است