Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@11:29:25 GMT

طراحی لباس ظرفیت حفظ ارزش‌های اسلامی را دارد

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۳۷۰۵۱

طراحی لباس ظرفیت حفظ ارزش‌های اسلامی را دارد

به گزارش روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، مریم پورشهابی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور درباره روند برپایی ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی و ضرورت برگزاری این رویداد در عرصه فرهنگ و هنر کشور اظهار داشت: یکی از اساسی‌ترین ابعاد قیام عاشورا، درس‌ها، عبرت‌ها و پیام‌های اخلاقی و انسانی این واقعه است؛ حال‌آنکه هرکدام از مظاهر فرهنگی ازجمله لباس، این ظرفیت را دارند که موجب انتقال این پیام‌ها در مسیر حفظ ارزش‌ها و باورهای اسلامی به نسل‌های بعدی باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورشهابی در ادامه، با اشاره به برپایی کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی پیش از برپایی ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی در راستای افزایش آگاهی و دانش هنرمندان طراح لباس، تصریح کرد: در همین راستا، کارگاه گرافیک و تصویرسازی به مدت سه روز از نهم تا سیزدهم تیرماه در فرهنگستان هنر برگزار شد که خوشبختانه با خروجی بالغ‌بر ۱۰۰ طرح برگزیده و رونمایی از این آثار طی مراسمی با همراهی جمعی از تولیدکنندگان، تلاش کردیم تا به‌موازات تقویت جریان فکری و هنری طراحان، زمینه ارتباط مؤثر میان این طیف از جامعه فعال در حوزه مد و لباس کشور با تولیدکنندگان را فراهم آوریم.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با تأکید بر لزوم افزایش فعالیت‌های پژوهشی در زمینه قیام عاشورا به‌ویژه با تمرکز بر رویکرد ترویج مبانی نظری و به تبع آن فراخوان منتشر شده در بخش مقالات اذعان داشت: بخش علمی دانشگاهی نیز با تولید مقالات مرتبط با هنرهای عاشورایی ازجمله لباس عاشورایی و پژوهش در زمینه جلوه‌های بصری و مفهومی، نمادها و نشان‌های آئینی مبتنی بر اصول و شاخصه‌های دینی، می‌تواند نقش بسزایی در بهبود و رشد آثار طراحان عرصه لباس عاشورایی و همچنین حوزه عفاف و حجاب ایفا کند.

پورشهابی، جایگاه سایر سازمان‌ها و نهادهای رسانه‎‌ای و تبلیغاتی ازجمله صداوسیما با نمایشگاه لباس عاشورایی را در پیشبرد اهداف این رویداد مؤثر برشمرد و افزود: بدون شک کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با برپایی نمایشگاه لباس عاشورایی، زمینه هنرنمایی طراحان لباس علاقه‌مند به این حوزه و همراه شدن این طیف با بخش تولید را فراهم می‌آورد اما واقعیت آن است که نمی‌توان از نقش تبلیغات و حمایت سایر نهادهای دولتی و خصوصی ذی‌صلاح در مسیر تبیین و تحقق رویکردهای اجتماعی، فرهنگی و هنری این نمایشگاه غافل شد.

او در خاتمه به فعالیت مستمر بالغ بر ۱۵ دبیرخانه غیرمتمرکز نمایشگاه لباس عاشورایی از زمان انتشار فراخوان در برخی مراکز استان‌ها اشاره و ضمن تقدیر از همراهی هنرمندان طراح لباس سراسر کشور با این رویداد بیان کرد: یکی از نکات درخور توجه پیرامون نمایشگاه لباس عاشورایی، لزوم ارائه آثار بدیع و خلاقانه در این حوزه است و توقع می‌رود هنرمندان طراح لباس همه ساله و متناسب با شرایط هر دوره از نمایشگاه، آثاری نو و متفاوت با دیگر ادوار را به دبیرخانه ارسال کنند.

ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی به همت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و با شعار «سیاه‌پوش گشت فلک از برای حسین(ع)» از سی‌ویکم شهریور تا سوم مهرماه ۱۴۰۰ در فرهنگستان هنر برپا می‌شود.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مد و لباس عاشورای حسینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مد و لباس عاشورای حسینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مد و لباس عاشورای حسینی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور نمایشگاه لباس عاشورایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۷۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه اطلاعات ساخت و سازها به کارگروه ساماندهی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای شهرستان های استان تهران؛ در بازدید سرزده فرماندار و دادستان فیروزکوه از ساخت و سازهای روستاهای بخش مرکزی این شهرستان،مقرر شد تا دهیاران روستاهای سیمین دشت، گچه و ده گردان، ظرفِ یک هفته اطلاعات مربوط به ساخت و سازهای جدید را به کارگروه ساماندهی ساخت و سازهای این شهرستان ارائه دهند.

 

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • اراده ایران و کشور‌های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • رئیسی: اراده ایران و آفریقا در جهت توسعه روابط است
  • اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا، اراده طرفین بر گسترش روابط اقتصادی
  • اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ۴۵ کشور
  • فارس با ظرفیت های مختلف خود به اکسپو ۲۰۲۴ ایران می‌رود
  • ارائه اطلاعات ساخت و سازها به کارگروه ساماندهی
  • ‌فرایند سرمایه‌گذاری در فارس تسهیل شود
  • فارس با ظرفیت‌های متعدد به اکسپو ۲۰۲۴ ایران می‌رود
  • کارگروه تخصصی روابط بانکی ایران و آفریقا تشکیل شد