Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت گازپروم نفت از ابتدای ماه سپتامبر پرداخت هزینه سوخت هواپیماهایی را که بین چین و روسیه پرواز می‌کنند به جای دلار با روبل یا یوان انجام داده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اویل پرایس، الکساندر دیوکوف، مدیرعامل شرکت گازپروم نفت روسیه اعلام کرد شرکتش برای معامله سوخت هواپیما با چین به جای دلار از یوان استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت‌های نفت روسیه سالهاست به دنبال کنار گذاشتن دلار در پرداخت‌های خود هستند و چین هم قصد دارد استفاده از یوان را در سطح بین‌المللی گسترش دهد.

تحلیلگران می گویند انجام معامله سوخت هواپیما با یوان بخشی از استراتژی وسیعتر شرکت‌های روسی برای کاهش خطر تحریم‌های آمریکا علیه آنهاست.

یک سوم بانک‌های مرکزی جهان یوان چین را به ذخایر خود اضافه می‌کنندچین به دنبال پرداخت بین مرزی با یوان دیجیتال

دیوکوف در حاشیه مجمع اقتصاد شرق در روز جمعه گفت شرکت گازپروم نفت از ابتدای ماه سپتامبرپرداخت هزینه سوخت هواپیماهایی را که بین دو کشور پرواز می‌کنند به جای دلار با روبل یا یوان چین انجام داده است.

وی اظهار داشت:«ما از ماه سپتامبر شروع کرده ایم و می توانیم تمام پرداختهای مربوط به سوخت هواپیما در چین را تا پایان سال به یوان انجام دهیم».

شرکت گازپروم نفت اولین و تنها شرکت نفت روسیه نیست که قصد کنار گذاشتن دلار آمریکا را در قراردادهای نفتی خود دارد.

رزنفت، بزرگترین شرکت نفت روسیه، دو سال پیش یورو را به عنوان ارز معاملاتی در قراردادهای جدید صادرات نفت خام و محصولات پالایشی اعلام کرد تا بتواند تحریم‌های آمریکا را دور بزند.

روسیه و چین بیش از پیش از روبل و یوان در تجارت‌های دوجانبه مخصوصاً تجارت انرژی استفاده خواهند کرد تا هم نفوذ بین المللی روبل و یوان افزایش یابد و هم خطر تحریم ها پایین بیاید.

انتهای پیام/107

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت گازپروم نفت نفت روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۷۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال اولین محموله کمک چین به افغانستان

جاو شینگ، سفیر چین در کابل، از ارسال اولین محموله از کمک‌ ۱۰۰ میلیون یوان آن کشور به افغانستان خبر داده است.

شینگ در صفحه ایکس خود نوشته است که این محموله از بندر هورگوس سین‌کیانگ چین حرکت کرده و به‌زودی به کابل خواهد رسید.

او افزوده است: «چین در مقابله با چالش‌های بشردوستانه در کنار افغانستان می‌ایستد.»

پیش از این، سفیر چین در کابل گفته بود که کشورش به ارزش ۱۰۰ میلیون یوان (معادل حدود ‍۱۴ میلیون دلار) به افغانستان کمک نقدی خواهد کرد.

پس از تسلط دوباره طالبان در افغانستان، بیجینگ با این گروه تعاملات خود را تقویت کرده است.

چین اولین کشوری بود که پس از به قدرت رسیدن دوباره طالبان سفیر خود را به کابل فرستاد و از آن زمان تا کنون چندین قرارداد بزرگ با این گروه امضا کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تخفیف نفت ایران چقدر است؟
  • ارسال اولین محموله کمک چین به افغانستان
  • تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • بررسی پرونده دو متهم قاچاق سوخت یارانه ای
  • کارت سوخت رانندگان باطل می شود!
  • قیمت پایین تلویزیون ۴K هواوی خبرساز شد/ عکس
  • قاچاقچی سوخت بیش از ۲ میلیارد تومان جریمه شد
  • کارت سوخت این خودروها باطل می‌شود
  • قاچاقچی سوخت ۲۵ میلیارد و ۷۴۳ میلیون ریال جریمه شد