Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@19:28:46 GMT

ضرورت نوسازی و بازسازی ناوگان اتوبوسرانی تبریز

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۳۷۲۷۰

ضرورت نوسازی و بازسازی ناوگان اتوبوسرانی تبریز

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه، تأمین اتوبوس، نوسازی و بازسازی ناوگان را با لحاظ جمعیت میلیونی این شهر بیش از پیش ضروری دانست و گفت: حرکت به سمت هوشمندسازی و شفافیت، مدیریت هزینه‌ها، ارائه خدمات کیفی و راه اندازی سیستم تعرفه الکترونیکی جز اولویت‌های شهرداری است.

ایمان غنی زاده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به عمر بالای ناوگان اتوبوسرانی تبریز و حومه، تأمین اتوبوس، نوسازی و بازسازی ناوگان در خطوط ۶۶ گانه با جمعیت میلیونی شهر تبریز بیش از پیش ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تفاهم‌نامه با سه شرکت جهت خرید ۴۵۰ دستگاه اتوبوس به دلیل تحریم‌ها و افزایش شدید قیمت‌ها منجر به عقد قرارداد نشد و تنها ۱۲ دستگاه از ایران خودرو دیزل خریداری شده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز با اشاره به تأثیرات ناشی از شیوع ویروس کرونا بر ناوگان اتوبوسرانی خاطرنشان کرد: در دوران کرونایی تعداد مسافران این ناوگان کاهش یافت و این موضوع به ناوگان بخش دولتی و خصوصی ضرر وارد کرده است.

غنی زاده با بیان اینکه کمبود و گرانی قطعات اتوبوس مشکل آفرین شده است، افزود: با وجود فرسودگی اغلب اتوبوس‌ها و دشواری در واردات قطعات و همچنین افزایش قیمت‌ها، متخصصان فنی مجتمع تعمیرگاهی تبریز با انجام تمهیداتی قطعات اتوبوس‌ها را احیا کرده و ناوگان را سر پا نگه داشته‌اند و با کار مضاعف، تلاش می‌کنند تا خللی در خدمات‌رسانی شبانه‌روزی به شهروندان ایجاد نشود.

وی اظهار کرد: حرکت به سمت هوشمندسازی و شفافیت، مدیریت هزینه‌ها، ارائه خدمات کیفی و راه اندازی سیستم تعرفه الکترونیکی جز اولویت‌های شهرداری است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز افزود: در صورت تکمیل راه اندازی گسترده دستگاه اتو شارژ کارت بلیت در سطح شهر، تردد اتوبوس‌ها با سیستم جی پی اس و سوخت‌گیری ناوگان به صورت هوشمند ارائه خدمات به شهروندان تسهیل می‌شود.

غنی زاده تاکید کرد: شهروندان نیز در استفاده از ناوگان حتماً از کارت بلیت استفاده و به هیچ وجه کرایه را به صورت نقدی پرداخت نکنند.

کد خبر 520162

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تبریز شهرداري تبريز کلانشهر تبریز اتوبوسرانی ناوگان اتوبوسرانی بازسازی ناوگان اتوبوسرانی نوسازي اتوبوس شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق اتوبوسرانی تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۷۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار نگران‌کننده هواپیما‌های سالم کشور؛ فقط ۷ تا ۸ فروند!

گزارشی از وضعیت ناوگان هواپیمایی کشور را در اینجا می‌خوانید:

به گزارش اعتماد، در بخش عرضه، کارشناسان می‌گویند به غیر از ۳ هواپیمای ایرباس برجامی، ۱۳ فروند‌ای‌تی‌آر و چند فروند ایرباس ۳۴۰ ماهان، کل ناوگان کشور باید بازیافت شود.

«بازیافت» هواپیما بدین معنی است که بدنه هواپیما که از جنس آلومینیوم است به قطعات کوچک بریده شده و به کارخانه‌های مربوطه جهت ذوب و تبدیل به آلومینیوم نو شود. همچنین سایر قطعات اعم از سیم‌های مسی، قطعات فولادی، پلاستیک‌ها و... نیز تا جای ممکن بازسازی شوند.

کارشناسان حوزه هوانوردی می‌گویند حدود ۲۰ فروند هواپیمای مسافربری در کشور ارزش عملیاتی دارند که ۱۳ فروند آن توربوپراپ با ظرفیت ۷۰ نفر هستند که به دلیل نبود قطعات زمین‌گیر شده‌اند. می‌ماند ۷، ۸ فروند هواپیما که باید پرواز‌های داخلی و خارجی را به صورت همزمان انجام دهند که البته آن‌ها هم با کمبود قطعات مواجه هستند.

به عبارت دیگر، در حالی که کشور‌های امارات، قطر و ترکیه در مجموع بالای هزار فروند هواپیمای سرحال دارند، تعداد هواپیما‌های قابل اتکای ایران ۷ یا ۸ فروند است و باقی هواپیما‌های کشور شدیدا فرسوده شده‌اند.

دیگر خبرها

  • خدمات اتوبوسرانی برای بازی فوتبال استقلال و ذوب‌آهن
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از پنج سال صادر شد
  • به زودی؛ آغاز خدمات دهی اتوبوس‌های عمومی به شهروندان کارون+فیلم
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری صادر شد
  • آمار نگران‌کننده هواپیما‌های سالم کشور؛ فقط ۷ تا ۸ فروند!
  • یادی از اولین خطوط اتوبوسرانی | از بلیت فلزی تا بلیت کاغذی و باجه بلیت‌فروشی
  • معرفی پایانه های اتوبوسرانی تهران
  • خدمت‌رسانی ناوگان اتوبوسرانی قم به ۱۰۰ هزار نفر در روز
  • جولان اولین اتوبوس‌های فرنگی در پایتخت | کرایه هر مسافر ۳شاهی