Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدیمی‌ترین اسیر سوری در بند رژیم صهیونیستی، معتقد است که فرار شجاعانه ۶ تن از اسرای فلسطینی از زندان «جلبوع»، رسوایی امنیتی بزرگ به تمام معنا برای رژیم صهیونیستی بود. - اخبار بین الملل -

«صدقی المقت»، طلایه‌دار اسرای آزادشده از ساکنین بلندی‌های اشغالی «جولان» سوریه، در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم با اشاره به فرار 6 تن از اسرای فلسطینی از یکی از زندان های امنیتی رژیم صهیونیستی، گفت که فلسطین اشغالی و جولان اشغالی سوریه روز یکشنبه، با یکی از بهترین خبرها روز خود را آغاز کردند؛ خبری که موجب شادی قلب و وجدان و ذهن هر انسان آزاده‌ی شرافتمند و هر مبارزی شد؛ خبر آزادی 6 اسیر فلسطینی به دست خود از زندان‌های رژیم اشغالگر اسرائیل.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

المقت در حالی که از خود می‌گفت، تصریح کرد که این احساسات هر انسان آزاد و شرافتمندی در دنیاست، چه رسد به احساسات کسی که در زندان‌های رژیم اشغالگر بسر برده و در همان بندی بوده که مبارزان قهرمان از آن آزاد شدند.

وی افزود: «این عملیات فرار قهرمانانه آزادیبخش، یکی از شجاعانه ترین و با جسورترین عملیات‌ها محسوب می‌شود، به ویژه آنکه در یکی از مستحکم‌ترین زندان‌های داخل رژیم صهیونیستی یعنی زندان جلبوع رخ داد که در شمال فلسطین اشغالی در منطقه‌ی مرج ابن عامر قرار دارد؛ منطقه‌ای که از شرق به شهر اشغالی العفوله و از غرب به استان اشغالی بیسان محدود می‌شود».

المقت در توصیف این عملیات گفت: «گروه 6 نفره‌ای از اسرا که در اتاق شماره پنج در بند شماره دو در بازداشت بودند، توانستند، کف اتاق را حفر کنند و مسافتی به طول شش متر زیر اتاق‌های بند پیش بروند، سپس تونلی را حفر کردند که همه موانع قرار داده شده از سوی اشغالگران را پشت سر گذاشت».

وی با بیان اینکه «این عملیاتی بسیار جسورانه و بسیار شجاعانه بود که وجه تمایز آن، برنامه ریزی دقیق و صبوری بود که ویژگی مبارزان با عزم و اراده و کسانی است که عاشق آزادی و فلسطین هستند»، تأکید کرد: «نمی‌توان، این عملیات را با کلمات و واژه‌های عادی و معمولی توصیف کرد».

المقت با تأکید بر اینکه «آزادی این گروه از زندان جلبوع، رژیم اشغالگر را شوکه کرد و این عملیات رسوایی امنیتی بزرگ به تمام معنایی بود»، ادامه داد: «نکته حائز اهمیت در این موضوع این است که سازمان زندان‌های رژیم اشغالگر، حتی پس از آزادی اسرا هم از این عملیات مطلع نشد».

وی توضیح داد: «رژیم اشغالگر به صورت اتفاقی از این عملیات مطلع شد، آن هم بعد از آنکه شهرک نشینان، آن 6 مبارز را در حال خروج از زندان دیدند و تصور کردند که آنها دزد هستند و پلیس رژیم اشغالگر را تحت این عنوان خبردار کردند و پلیس رژیم صهیونیستی، اداره زندان را آگاه کرد، موضوعی که رسوایی این رژیم و شوک آن را دو چندان کرد».

شکست امنیتی بزرگ؛ فرار 6 اسیر فلسطینی از زندان اسرائیل/ «عملیات جلبوع» شوک صهیونیست‌ها و شادی فلسطینی‌ها+تصاویرواکنش‌ها به فرار 6 اسیر فلسطینی از زندان صهیونیست‌‌‌ها؛ انتقال نبرد به قلب دشمن اسرائیلیجزئیات فرار 6 اسیر فلسطینی از زندان رژیم صهیونیستی؛ کندن تونل با یک قاشق+ فیلم

 

المقت با تأکید بر اینکه، اولین بار که آزاد شد، در همان بند و همان اتاق شماره 4، دیوار به دیوار اتاق شماره 5، همان اتاقی که عملیات فرار از آن انجام شد، در اسارت بود، افزود: این زندان را به خوبی می‌شناسیم، همچنین ساختمان و ساختارش را می‌شناسیم، از همه چیزهای این زندان اطلاع داریم، زندانی که ده ها سال از عمر خود را در آن سپری کردیم.

وی تصریح کرد: «شادی و سرور اسرای داخل زندان‌های رژیم اشغالگر را فرا گرفته و آنها اکنون در داخل زندان‌های رژیم صهیونیستی، جشنی ملی دارند، همان طور که مردم ما نیز در داخل فلسطین اشغالی جشنی ملی دارند و در خیابان ها شیرینی پخش می‌کنند و به خود و اسرای آزاده‌شان به خاطر این عملیات تبریک می‌گویند».

المقت، این عملیات را از یک سو، بزرگ ترین چالش پیش روی این رژیم اشغالگر دانست و از سوی دیگر، آن را هشداری دانست که به ما می‌گوید، باید جسورانه در برابر شرایطی که اسرا در زندان‌های رژیم اشغالگر با آن مواجه هستند.

طلایه دار اسرای سوری در بند رژیم صهیونیستی در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار خبرگزاری تسنیم تصریح کرد: «وقتی یک اسیر به جایی می رسد که می بیند، باید آزادیش را دست خودش به دست آورد و تمام موانع قرار داده شده از سوی رژیم اشغالگر را از پیش رو بردارد، این از یک سو، یک عملیات جسورانه و از سوی دیگر، شکست و ناکامی برای تمام کسانی است که در رأس امور اسرا هستند، ایستاد.».

المقت این عملیات را همچنین، پیامی برای تمام انسان‌های شرافتمند در فلسطین و جهان و پیامی برای همه مبارزان دانست که اسرای تان را در زندان‌های رژیم اشغالگر رها نکنید، چرا که این رژیم آنها را تا مرحله‌ی از بین رفتن امید می‌رساند.

وی تأکید کرد: «وقتی اسیری دیوارهای زندان را به مبارزه می‌طلبد و از آنها می‌گذرد، یعنی امید خود را از دست داده که کسی در بیرون زندان او را آزاد خواهد کرد، به همین دلیل آزادیش را به دست گرفت و این مرحله ای است که اسرای فلسطینی به آن برسند، چون وظیفه ما این است که آنها را از طریق عملیات مبادله اسرا آزاد کنیم».

انتهای پیام/ 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: زندان های رژیم اشغالگر فلسطینی از زندان رژیم اشغالگر رژیم صهیونیستی اسیر فلسطینی امنیتی بزرگ زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۷۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست سامانه پدافند هوایی آمریکا در مقابله با عملیات «وعده صادق»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که سامانه پدافند هوایی آمریکا در مقابله با حمله موشک‌های بالستیک ایران به اسرائیل تا حد زیادی شکست خورد.

این رسانه رسمی رژیم صهیونیستی در ادامه گزارش خود در این خصوص افزود که از بین هشت موشکی که این سامانه پدافند هوایی آمریکا یرای مقابله با موشک‌های بالستیک ایران شلیک کرد، فقط دو موشک در اصابت به هدف خود موفق عمل کردند.

اذعان دیرهنگام رادیو ارتش رژیم اشغالگر در حالی است که رسانه های عبری چند روز پس از عملیات وعده صادق گزارش دادند که ادعاهای سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه هیچ پهپاد ایرانی نتوانسته وارد اراضی اشغالی شود صحت ندارد.

این رسانه ها تاکید کردند که آمار ارائه شده از سوی ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر رهگیری پهپادها و موشک های ایران جنون‌آمیز و مبالغه‌آمیز است و ممکن است باعث شود صهیونیست ها و حتی عناصر ارتش توجهی به این آمار نکنند.

در ادامه این گزارش ها تصریح شد که ادعاهای ارتش اشغالگر در راستای کم جلوه دادن خسارت‌های وارده بعد از عملیات ایران صحت ندارد، چرا که دست‌کم ۹ موشک از سیستم دفاعی اسراییل در پایگاه هوایی نواتیم عبور کردند.

کد خبر 6094147

دیگر خبرها

  • درباره یحیی سنوار رهبر حماس در غزه؛ مردی که تسلیم نمی‌شود
  • شکست سامانه پدافند هوایی آمریکا در مقابله با عملیات «وعده صادق»
  • عملیات جدید گروهان های قدس/ شهادت دو فلسطینی دیگر در غزه
  • الاخبار فاش کرد: جزئیات پیشنهاد رژیم صهیونیستی به حماس
  • منبع فلسطینی: اسرائیل از مواضع خود عقب‌نشینی کرد
  • عملیات ضد صهیونیستی در قدس و زخمی شدن یک نظامی اشغالگر
  • شهادت یک فلسطینی در الخلیل در ادامه یورش‌ صهیونیست‌ها به کرانه باختری
  • مشکلات جسمی اسرای فلسطینی بعد از آزادی بر اثر شکنجه در زندان
  • بازداشت مجدد اسرای فلسطینی تنها چند روز بعد از آزادی آنها
  • اسرائیل در قبال حماس کوتاه آمد؟