Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@09:01:04 GMT

هانی و هنای قزوینی، راهی کربلا می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۳۷۳۴۹

هانی و هنای قزوینی، راهی کربلا می‌شوند

ایسنا/قزوین مسئول گروه جهادی مهلا در قزوین گفت: عروسک‌های گروه جهادی مهلا با عنوان «هانی و هنا» با پیام صلح و دوستی برای بچه‌های عراق فرستاده می‌شود و هر زائری که تمایل داشته باشد، می‌تواند پنج تا شش عروسک را در طول مسیر نجف تا کربلا بین بچه‌های عراقی توزیع کند.

اعظم میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: گروه جهادی مهلا با عنوان «پیشکشی باران» در حوزه ساخت عروسک برای کودکان عراقی که در مسیر اربعین از زوار پذیرایی می‌کنند تأسیس‌شده است، عروسک‌های گروه جهادی مهلا با عنوان «هانی و هنا» با پیام صلح و دوستی برای بچه‌های عراق فرستاده می‌شود و هر زائری که تمایل داشته باشد، می‌تواند پنج تا شش عروسک را در طول مسیر نجف تا کربلا بین بچه‌های عراقی توزیع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در طراحی عروسک‌ها نکات مختلفی مورد توجه قرارگرفته و سعی شده است که عروسک‌ها مطابق فرهنگ ایرانی اسلامی طراحی شود به همین منظور برای عروسک‌ها چادر، مقنعه و لباس در نظر گرفتیم، درواقع تلاش کردیم کودک به‌راحتی با عروسک ارتباط برقرار کند درعین‌حال که بحث تربیتی نیز در آن رعایت شده است.

مسئول گروه جهادی مهلا در قزوین اظهار کرد: این گروه امسال سومین سال فعالیتش را همزمان با دهه اول محرم آغاز کرده و مورد استقبال قرارگرفته است، در کنار عروسک‌ها هرسال پیکسل‌هایی تولید می‌شود که شعار اربعین در آن نوشته می‌شود، این پیکسل‌ها روی چادرهای عروسک‌ها وصل می‌کنیم تا شعار سال اربعین فراگیر و جهانی شود.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته شعار اربعین «حسین سفینة‌النجات» بود اما امسال تاکنون این شعار مشخص نشده است و در نظر داریم مانند دو سال گذشته بعد از مشخص شدن شعار اربعین، پیکسل‌هایی را تهیه و به عروسک‌ها وصل کنیم تا بتوانیم اهداف برنامه‌ریزی‌شده را دنبال کنیم.

میرزایی تأکید کرد: از سال گذشته تصمیم گرفتیم که تولید عروسک‌های اربعین را هدفمند کنیم و علاوه بر اهداف فرهنگی در حوزه فروش نیز ورود پیدا کنیم؛ به این صورت که هر فردی که تمایل داشته باشد هزینه عروسک را می‌پردازد و عروسک به نیت او به کربلا فرستاده می‌شود.

اشتغال‌زایی برای زنان سرپرست خانوار

وی اظهار کرد: بخشی از درآمد حاصل از فروش عروسک‌ها صرف تولید مواد اولیه و بخش دیگر آن نیز در حوزه اشتغال‌زایی برای زنان سرپرست خانوار هزینه می‌شود؛ سال گذشته این هزینه را به گروه جهادی فعال در حوزه اشتغال‌زایی اختصاص دادیم و امسال نیز این روال ادامه دارد درواقع با این امر در بخش اشتغال‌زایی و در بحث نذر فرهنگی فعالیت می‌کنیم.

مسئول گروه جهادی مهلا در قزوین یادآور شد: اشتغال‌زایی در حوزه زنان سرپرست خانوار یکی از اهداف بلندمدت گروه جهادی مهلا است که زیر نظر خود گروه انجام می‌شود، برای این کار برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته تا در حوزه تولید عروسک برای زنان سرپرست خانوار در طول سال اشتغال‌زایی و یک بازار کسب‌وکار راه‌اندازی کنیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر از ظرفیت خانم‌های سرپرست خانوار برای تولید لباس عروسک استفاده می‌کنیم، حدود 20 خانم نیز به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم به‌صورت جهادی در تولید عروسک با ما همکاری دارند امسال در مرحله اول، تولید ۱۱۴ عروسک و در مراحل بعدی ۷۲ عروسک تولید می‌شود.

میرزایی یادآور شد: سال گذشته به دلیل شیوع کرونا، عروسک‌ها را با هماهنگی ستاد اربعین به عراق فرستادیم، در سال جاری نیز امیدواریم که با فروکش کردن این ویروس منحوس مسیر کربلا باز باشد و زوار بتوانند این پیشکشی‌ها را همراه خود ببرند در صورت ادامه شرایط کرونایی به دلیل رعایت پروتکل‌ها و مسائل بهداشتی مانند سال گذشته تولیدات را از طریق ستاد اربعین ارسال می‌کنیم تا توسط خود موکب‌داران عراقی بین کودکان توزیع شود.

وی اظهار کرد: سال گذشته هزینه فروش هر عروسک ۳۵ هزار تومان بود و امسال با توجه به افزایش هزینه‌های تولید و مواد اولیه این مبلغ به ۵۰ هزار تومان افزایش‌یافته است و افراد می‌توانند هر تعداد عروسکی که مدنظر دارند را نذر کنند و هیچ محدودیتی دراین‌باره وجود ندارد.

مسئول گروه جهادی مهلا خاطرنشان کرد: از تمام علاقه‌مندانی که تمایل دارند در بخش تولید عروسک و این نذر فرهنگی همکاری کنند دعوت می‌کنیم که از طریق شماره تماس ۰۹۳۷۵۷۶۷۲۷۵ یا آدرس صفحه مجازی@mahla_group_ir با ما ارتباط برقرار کنند تا هماهنگی لازم جهت حضور در هیئت عروسک‌سازی اربعین صورت گیرد و با یاری هم بتوانیم در این کار پربرکت و فرهنگی قدمی برداریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری قزوين اربعين حسيني زنان سرپرست خانوار تولید عروسک اشتغال زایی سال گذشته عروسک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۷۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی برای ساماندهی ۵۸۰۰ گروه‌ جهادی در خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی گفت: به دستگاه‌ها ابلاغ خواهیم کرد تا به صورت مستمر با گروه‌های جهادی کار کنند. بر این اساس آمادگی داریم ۵۸۰۰ گروه جهادی استان را ساماندهی و به دستگاه‌ها متصل کنیم تا از نظر موضوعی کار کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، یعقوبعلی نظری امروز در نشست ستاد پشتیبانی از حرکت‌های جهادی استان خراسان رضوی که با حضور سردار زهرایی فرمانده بسیج سازندگی سازمان بسیج کشور در سالن شهید باهنر استانداری برگزار شد، اظهار داشت: ضرورت دارد گروه‌های جهادی تحت ساماندهی قرار بگیرند و برای حل مشکلات در اتصال با دستگاه‌های اجرایی باشند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه گروه‌های جهادی می‌توانند در حوزه ساخت راه‌های روستایی متصل با مجموعه راهداری باشند، افزود: ارتباط گروه‌های جهادی که کارکرد تخصصی دارند با دستگاه‌ها باید سامان پیدا کند‌.

وی تاکید کرد: به دستگاه‌ها ابلاغ خواهیم کرد تا به صورت مستمر با گروه‌های جهادی کار کنند؛ بر این اساس آمادگی داریم 5800 گروه جهادی استان را ساماندهی و به دستگاه‌ها متصل کنیم تا از نظر موضوعی کار کنند.

انتهای پیام/282

 

دیگر خبرها

  • در مسیر نهضت مسکن سازی برای محرومان دهاقانی
  • تیم فوتبال امیدهای عراق راهی المپیک شد/ اندونزی در یک قدمی المپیک
  • ساماندهی ۵۲۰۰ گروه جهادی در فارس
  • بسیج سازندگی پای کار مسکن محرومین
  • آمادگی برای ساماندهی ۵۸۰۰ گروه‌ جهادی در خراسان رضوی
  • زنی که کودکان بازمانده از تحصیل را نجات می‌دهد
  • نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم 
  • رفع مشکلات ثبتی ۳۰ ساله به همت ۲۰ گروه جهادی در استان یزد
  • باند دوم جاده امیدیه تا سه‌راهی آغاجاری از سوی نفت و گاز آغاجاری تکمیل می‌شود
  • نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم